2026-07-13, 20:31
Medlem
Kjamfossftws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
Ulf L har liksom TP pratat med flera olika människor runt mordet och mordplatsen och "löst" MOP.

Inte exakt samma lösning, men två olika lösningar med samma arbetsmetod.

Ingen av dessa båda herrar har väl så värst hög trovärdighet, men visst förekommer ett viss mått av desinformation hos både UL och TP.

Nej det gör det inte hos T.P. Sydafrika-spåret däremot är rent vanvett.
Citera
2026-07-13, 20:31
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MOPspanaren
Jag har tidigare provocerat med frågan om vad SE faktiskt ljugit om, men det visar sig faktiskt svårt att med 100% bevisa även det. Du får gärna också försöka?
Håller med. SE menade att han kom "för sent" till mordplatsen för att kunna vara mördaren (dvs. att Palme redan låg skjuten på marken när SE själv kom till platsen). Den här är den centrala och mest uppenbara lögnen i hela den här historian, men att bevisa det är (precis som du säger) en annan femma. Det verkar inte finnas filmer från några övervakningskameror.
Citera
2026-07-13, 20:40
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roerlig
Det jag invänder mot är att det beskrivs som "besvärande" att befinna sig på sin arbetsplats.
Det där låter väldigt märkligt. Kan du länka?
Citera
2026-07-13, 20:44
Medlem
Knattarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kjamfossftw
Det är förstås svårt för de privatspanare som pratat med mördaren, som i sin tur säkert kände sig lugn/full/lättad med att medge att Nieminen såg honom på DB-gatan.

Du påstår att privatspanare medgett att SE sagt så till dem?

Källa på det.
Citera
2026-07-13, 21:17
Medlem
Kjamfossftws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knattarna
Du påstår att privatspanare medgett att SE sagt så till dem?

Källa på det.

H24 skrev något om det nyss. Jag kommenterar med att det måste vara jobbigt för de privatspanare som har pratat med Stig om mordet utan att förstå att de sitter mittemot mördaren.
Senast redigerad av Kjamfossftw 2026-07-13 kl. 21:22.
Citera
2026-07-13, 21:17
Medlem
Finns ju hearsay på att SE sprungit upp trappan, sprungit till Kungsgatan och varit på västra sidan Sveavägen etc. Jag tror ju det kan vara något i ALLT det där.

SE har sagt saker, till många olika människor.
Det tog ett tag innan han hittade rätta «receptet» ser det ut som.
Citera
2026-07-13, 21:21
Medlem
Citat:

Ja, ett typiskt «börja i fel ände spår». Ren idioti om du frågar mig.
Citera
2026-07-13, 21:31
Medlem
Kjamfossftws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ballalaila
Finns ju hearsay på att SE sprungit upp trappan, sprungit till Kungsgatan och varit på västra sidan Sveavägen etc. Jag tror ju det kan vara något i ALLT det där.

SE har sagt saker, till många olika människor.
Det tog ett tag innan han hittade rätta «receptet» ser det ut som.

Ja, han verkar ha landat i någon berättelse som inte går ihop förstås och därefter tvingats acceptera att han kommer att framstå som en lögnare av de som faktiskt lyssnar på hans utsagor. Samtidigt ger det väl en kick. Han kom ju undan med mordet på Olof Palme. Det kommer säkert med en baksida: bekännelsebehovet.

Han led nog trots allt av att inte kunna be anhöriga om förlåtelse, kanske han skämdes över sitt impulsiva dåd, det var ju ett mord. Stig blev en mördare. Han dödade en människa. Det var nog inte lätt att leva med det. Han måste hålla masken men klarar förstås inte det. Han ville prata om mordet och kanske han t.o.m försökte övertyga sig själv om att det var ett vådaskott. Hade varit intressant att höra honom lägga it texten om den där kvällen.
Citera
2026-07-13, 21:38
Medlem
Citat:
Ja, han verkar ha landat i någon berättelse som inte går ihop förstås och därefter tvingats acceptera att han kommer att framstå som en lögnare av de som faktiskt lyssnar på hans utsagor. Samtidigt ger det väl en kick. Han kom ju undan med mordet på Olof Palme. Det kommer säkert med en baksida: bekännelsebehovet.

Han led nog trots allt av att inte kunna be anhöriga om förlåtelse, kanske han skämdes över sitt impulsiva dåd, det var ju ett mord. Stig blev en mördare. Han dödade en människa. Det var nog inte lätt att leva med det. Han måste hålla masken men klarar förstås inte det. Han ville prata om mordet och kanske han t.o.m försökte övertyga sig själv om att det var ett vådaskott. Hade varit intressant att höra honom lägga it texten om den där kvällen.

Jag tror han löste bekännelsebehovet, eller försökte lösa bekännelsbehovet i Skydd & Säkerhet.

Det är en ytterst konstig text. Och man får inte glömma att den kom till på Engströms initiativ.

Efter det blev det tyst.
Citera
2026-07-13, 23:33
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ballalaila
Jag tror han löste bekännelsebehovet, eller försökte lösa bekännelsbehovet i Skydd & Säkerhet.

Det är en ytterst konstig text. Och man får inte glömma att den kom till på Engströms initiativ.

Efter det blev det tyst.

Har svårt att tro att en sådan person kan hålla helt tyst.

Verkar konstigt att han lyckades knipa näbb i 8 år. Något mer måste finnas!
Citera
2026-07-14, 00:29
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
H24 skrev något om det nyss. Jag kommenterar med att det måste vara jobbigt för de privatspanare som har pratat med Stig om mordet utan att förstå att de sitter mittemot mördaren.
Det är naturligtvis ett rent påhitt att SE sagt något om att det var han som sprang på åsen.

Som vanligt är det som "pekar mot" SE som GM verklighetsfrämmande påhitt dragna direkt ur arslet.
Citera
2026-07-14, 00:39
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Jag vet inte vad TPs agenda är, men att peka ut fel person, SE, som OPs mördare är naturligtvis desinformation "de lux".

SE var moderat enligt KP. TP är vänsteranstruken, så kanske valde han SE som påhittad/osannolik mördare eftersom han hatar moderater?

Ett tema TP driver hårt i boken är att SE hatade OP eftersom SE var moderat och därför ville mörda OP.

Att påstå att alla moderater ville mörda OP är inte sant och utgör därför ett exempel på desinformation som TP sprider.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in