Igår, 16:54
Medlem
Ringhals3s avatar
Sedärja, nu gick kursen ner till 33,02 kr vilket är lägsta nivån sedan toppen på 48,58 kr, senaste dippen när AA tvingades likvideta innehav för att täcka överbelåningen var lägsta kursen 33,06 kr.
Citera
Igår, 17:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ringhals3
Jag själv anser mig överbelånad om min portföljbelåning skulle gå över 10%!

Fast du kan ju öka din belåning och köpa aktier när börsen kraschar. AA måste sälja aktier och minska sin belåning när börsen kraschar...
Citera
Igår, 18:25
Medlem
Jagarjagarens avatar
Jahopp.

Hexatronic ner.

Och både AMD och Nvidia ner hittills idag.

Man undrar om stackars Enuddafigur måste genomlida en till video snart…

Det luktar i alla fall överbelåning. Igen.
Citera
Igår, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jagarjagaren
Jahopp.

Hexatronic ner.

Han gick väl in och köpte Intrum för en tid sedan...? De står ju i 3,29?
Om han hade 10000 stycken där så är det ju upp 0,06 öre per styck!!
Citera
Igår, 19:26
Medlem
jack.danielss avatar
Citat:
Jahopp.

Hexatronic ner.

Han kör en klassiker, 15-20 minuter av ångest och ånger för att de sista fem konstatera att det är ingen ko på isen, att han är en av världens bästa investerare och att han har krossat index x5 de senaste åren! 👍
Citera
Igår, 22:23
Medlem
En ganska sömning livesändning ikväll. 26 tittare som mest, lite under snittet men det är ju en fin sommarkväll.

* En medlem har köpt 55.000st aktier i Hexatronic tack vare AAs fina analyser. Det motsvarar 95% av medlemmens portfölj. Tom AA är imponerad.

* AA har kört sin Z4 idag. Film kommer

* En person vill att AA ordnar ett evenemang för alla medlemmar där man ska köra vatteskoter, prata pension o dricka kaffe. AA gillar inte tanken

* En medlem vill höra historien om hur AA lånade pengar under covid o köpte aktier på botten. Den historien berättar AA ändå i VARJE veckogenomgång, men medlemmen ville ändå höra den en gång till. AA ångrar bara att en del av de aktierna han köpte då var sk stabila storbolag (i vart fall enligt honom) De gick upp mindre än alla skitbolag han köpte. Han kommer aldrig köpa stabila bolag igen

I övrigt rörde diskussionerna sig mycket kring hur man maxar lån o belåning o tipps på hur AA ska fixa varmt kaffevatten i husbilen.
Citera
Igår, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
Fast du kan ju öka din belåning och köpa aktier när börsen kraschar. AA måste sälja aktier och minska sin belåning när börsen kraschar...

Precis, det är därför hans strategi är multihögrisk. Han kan, pga belåningen, tvingas till beslut han annars inte behövt ta. De senaste 8-10 årens ”krascher” / större nedgångar, har ändå följts av relativt snabba återhämtningar.

Vi låg- eller obelånade, kan övervintra krascher genom att ha is i magen, medan överbelånade tvingas sälja. Och sedan missa stora delar av återhämtningen pga att man är ”knockad”(-ish).
Citera
Idag, 08:34
Medlem
Jagarjagarens avatar
Fanns det nåt som räddade AA från överbelåning igår?

AMD gick ner 4,2%
Nvidia ner 3,5%
Hexatronic ner typ 3,3% och lade sig på 33.37 kr.

Med så stora innehav, så liten riskspridning och så hög belåning MÅSTE gårdagen rimligen ha genererat en del dålig stämning, ont i magen och "fix och trix" med portföljerna? Inte minst USA-portföljen?

Nåväl - imorgon kommer ju Hexatronics rapport. Det kan bli åka av på börsen idag - dagen före, och imorgon efter att rapporten kommit... Spännande och händelserika dagar i bastun! Å andra sidan - säkert värt det för att säga att man är aktiemiljonär för lånade pengar.
Citera
Idag, 09:08
Medlem
Citat:
Fanns det nåt som räddade AA från överbelåning igår?

AMD gick ner 4,2%
Nvidia ner 3,5%
Hexatronic ner typ 3,3% och lade sig på 33.37 kr.

Med så stora innehav, så liten riskspridning och så hög belåning MÅSTE gårdagen rimligen ha genererat en del dålig stämning, ont i magen och "fix och trix" med portföljerna? Inte minst USA-portföljen?

Nåväl - imorgon kommer ju Hexatronics rapport. Det kan bli åka av på börsen idag - dagen före, och imorgon efter att rapporten kommit... Spännande och händelserika dagar i bastun! Å andra sidan - säkert värt det för att säga att man är aktiemiljonär för lånade pengar.
Ja sjukt spännande är det imorgon!
Allt hänger ju på hans fantastiska hexatronic…
Undrar bara hur herr låneanalytiker gör om kursen rasar med ett antal procent?
Men det får vi nog en video på, hur duktigt han isåfall 🤩
Citera
Idag, 09:12
Medlem
Aktiesnillets avatar
Jag ska nog starta en YT kanal, där jag i en timme förklarar vad som menas med GAV.
I nästa timmeslånga video så kan jag förklara vad det innebär att belåna portföljen.
Sen kan jag köra om avsnitt 1 igen.
Det folket vill ha ska folket få

PS. Var det inte Nobia som han trodde skulle bli en blivande raket? Råkade se kursen precis Hoppas han övergav det råttboet i alla fall
Senast redigerad av Aktiesnillet Idag kl. 09:41.
Citera
Idag, 09:53
Medlem
Tippar 32,17 vid stängning i dag 14 Juli, dag före rapport.
Generell oro i världen, dyrare produktionskostnader, quantumsatsningar... försvagade vinstmarginaler...
Dyrare produktion i väst.
Jag håller ej på med aktier. Vågar inte riskera mitt kapital jag arbetat ihop. Förstår inte alls hur man/han kan riskera ALLT för att tjäna lite mer pengar då man redan har det gott ställt. En dykning i börsen och han får surt gå tillbaks till ett enklare jobb om han ens ska ha råd att leva. Bilparken är inte värd mycket. Gamla bilar mest. Campervan...??? typ 20 år gammal? Mini skåpbil...
Citera
Idag, 11:04
Medlem
watcher1970s avatar
Hans bilinnehav är inte värt så väldigt mycket. En Z4 är värd högst 100k. Saaben 100-125k.
Men det finns en Lotus Esprit SE 1990 skriven på företaget. Har gått 2500 mil. Den är nog tveklöst värd en halv miljon OM den är i fint skick. Leksaksbil men omtyckt samlarbil så den representerar nog det stora värdet i garaget..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in