Igår, 11:58
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ringhals3
Fast vinsten måste vara över 200 miljoner kronor förra kvartalet för att kursen ska lyfta mer än några få procent.

Enligt estimaten kommer Hexatronic göra vinst.
Citera
Igår, 12:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kontrollavgift
Själv har jag tittat på gratisvideon från inatt. På vanligt sätt lägger jag musen över YTs tumnagel. Jag slipper reklam och YT sparar en 5-10 öring.
Riktigt dålig. ca 25 minuter om hur bekymmersamt det är. Och så ett par avslutande minuter om att han har full koll och tjänar pengar. Börjar bli tröttsamt, blir någon överraskad längre.

Jag bad AI kommentera den filmen:

Vilken Oscar-värdig insats! Först tror man att man bevittnar ett genuint nervsammanbrott klockan två på natten, komplett med tröst-drickande av Loka Citron och total ångest över fyra nyköpta fordon och lånade miljoner i Hexatronic. Men när den tunga andningen plötsligt byts ut mot en iskall säljpitch för att "krossa index" i hans medlemskanal känner man sig ju nästan lite lurad.

Det är tveklöst fantastisk underhållning och han vet verkligen hur man bygger upp spänning, men att simulera en stundande hjärtinfarkt för att kränga abonnemang är kanske ett lite väl billigt trick? Som tur är slipper vi i alla fall ringa ambulansen, och vi kan konstatera att mannens sanna talang kanske ligger i dramatisk scenkonst – även om han får jobba lite på sin sponsringsteknik med kranvattnet.
Citera
Igår, 12:11
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enuddafigur
AA har nu släppt sin hett efterlängtade analys av Hexatronic INFÖR rapporten.

AA börjar dock med att berätta att hans "outdoor content creation kanal" där han visar sitt vanlifeliv har fått 20st nya prenumeranter sedan igår

Excelfilen är tillbaka! AA har skissat på den närmsta årens marginal o tillväxt för de olika affärsområdena. Han tror att Hexatr växer över alla delar, han tror att marginalen ökar inom fiber och Hars env. Marginalen för datacenter tror han ligger oförändrad.

AA anser att börsen ska värdera Hexatr till pe 25. "Det är ett högt pe-tal men inte jättehögt" säger börsgudens chef.

AA skissar på
2026: Vinst / aktie 2,30 aktiekurs 59kr
2027: Vinst / aktie 2,90 aktiekurs 79kr
2028 vinst / aktie 3,60 aktiekurs 89kr

Det känns som han tonat ned sina egna förhoppningar på Hexatr ordentligt men han anser fortfarande det vara ett fantastikst fint bolag där han utan tvekan placerar största delen av sina pengar. Vi får se om det samma gäller på onsdag.

Fast detdär är ju den gamla vanliga baklängesräkningen som utgår från vad kursen MÅSTE vara för att AA inte ska få allvarliga privatekonomiska problem.

Det är ju ingen uppfattning som delas av analytiker och placerare att man kan köpa Hexatfonic idag för 34 kr och sälja om mindre än sex månader för 59 kr. Hade det varit en spridd uppfattning så hade för det första inte kursen varit under 34 kr idag, för det andra så hade kursen inte varit i fallande trend, för det tredje hade inte blankningen varit 4,65% och i ökande trend trots att kursen dalat 30% sedan senaste toppen och sist men inte minst så hade inte samtliga riktkurser varit väsentligt lägre än 59 kr.

Men AA han vet han...

Med tanke på AAs senadte inköp i Hexatronic så ligger hans GAV sannolikt högre än dagens kurs samtidigt som han betalar ränta varje månad för nöjet att äga aktierna.

Blir han överbelånad snart igen och tappar ytterligare i EK när den negativa hävstången slår till när han säljer med förlust för att täcka förlusten?

Högsta riktkursen är 47 kr, inte 59 kr.

Det enda stöd han har för ddtdär är att Hexatronic själva önskar att det ska gå så men set räcker inte.
Citera
Igår, 12:13
Medlem
Jagarjagarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland

Enligt vilka estimat? Kursen verka fortsätta nedåt och ligger en bit under 34kr - och med rapport på onsdag morgon.

Och OM de gör vinst - har de gått med några hundra miljoner i vinst under förra kvartalet? Jag är skeptisk.

Jag tror att han kan ha blivit överbelånad (minst) en gång till före rapporten på onsdag, och måste hålla på och trixa - om han ska behålla alla aktier fram till rapporten. Och jag är inte jättesäker på att rapporten kommer vara lysande heller.
Citera
Igår, 12:17
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagarjagaren
Enligt vilka estimat? Kursen verka fortsätta nedåt och ligger en bit under 34kr - och med rapport på onsdag morgon.

Och OM de gör vinst - har de gått med några hundra miljoner i vinst under förra kvartalet? Jag är skeptisk.

Jag tror att han kan ha blivit överbelånad (minst) en gång till före rapporten på onsdag, och måste hålla på och trixa - om han ska behålla alla aktier fram till rapporten. Och jag är inte jättesäker på att rapporten kommer vara lysande heller.

Jag är också skeptisk. Men estimaten pekar på att dom kommer göra bättre ifrån sig än föregående år.
Citera
Igår, 12:38
Medlem
Patreon: 513 medlemmar 1826 usd per månad. Intäkterna bara fortsätter att öka. Antingen har hans betalda prenumeranter inte uppmärksammat prishöjningen eller så betalar de av fri vilja. Visst är det rullande datum för när de löper ut eller förnyas, men nu har ju halva månaden snart gått och det fortsätter öka varje dag.
Citera
Igår, 12:52
Medlem
Kontrollavgifts avatar
Just nu, lunchdags efter hans senaste video från natten, har han 750 tittningar. Det ger honom ca 75 kr för just denna video.

Jag tittar genom att lägga musen över minibilden. Ingen ersättning från YT. Det kan verka snålt och meningslöst, men jag vill inte stödja videor som är så uppenbart meningslösa
Citera
Igår, 13:23
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland

Ja? De kommer garanterat göra vinst. Och estimaten ligger runt 200 miljoner, blir vinsten runt 200 miljoner så kommer inte kursen påverkas särskillt mycket eftetsom 200 mimjoner är vad de räknat med.
Citera
Igår, 14:06
Medlem
Jagarjagarens avatar
Hexatronic verkar fortsätta den nedåtgående trenden. Än så länge har kursen sjunkit med ungefär en krona, vilket är sisådär 3%.

Kan det bli så att han blir överbelånad idag igen?
Citera
Igår, 14:29
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagarjagaren
Hexatronic verkar fortsätta den nedåtgående trenden. Än så länge har kursen sjunkit med ungefär en krona, vilket är sisådär 3%.

Kan det bli så att han blir överbelånad idag igen?

Det beror väl på hur övriga innehav går men han ligger nära kanten helt klart.

Skulle det komma en bred kndexnedgång som drar med sig AMD och Nvidia runt 10% ner samgidigt som Hexatronic går under 30 kr så kommet AA bli tvingad av banken att realisera kännbara förluster egtetsom det blir negativ hävstång när man säljer aktier för att täcka sin överbelåning. Det räcker inte att sälja aktier för 100.000 kr för att täcka en överbelåning på 100.000 kr eftetsom belpningsutrymnet minskar när man säljer.

Blir AA överbelånad med 100.000 kr så måste han sälja för runt 150.000 kr för att täcka överbelåningen.
Citera
Igår, 14:45
Medlem
Aktiesnillets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ringhals3
Det beror väl på hur övriga innehav går men han ligger nära kanten helt klart.

Skulle det komma en bred kndexnedgång som drar med sig AMD och Nvidia runt 10% ner samgidigt som Hexatronic går under 30 kr så kommet AA bli tvingad av banken att realisera kännbara förluster egtetsom det blir negativ hävstång när man säljer aktier för att täcka sin överbelåning. Det räcker inte att sälja aktier för 100.000 kr för att täcka en överbelåning på 100.000 kr eftetsom belpningsutrymnet minskar när man säljer.

Blir AA överbelånad med 100.000 kr så måste han sälja för runt 150.000 kr för att täcka överbelåningen.

Risken är liten, men undrar hur han ska agera om vi får en krasch liknande covidkraschen? Det vill säga en snabb och våldsam nedgång på kanske 30-40% inom loppet av några dar?
Hoppas han inser, och förstår konsekvenserna av det? Att det inte är säkert att det ens räcker med att sälja av för att täcka upp när han hela tiden ligger på gränsen och ligger och trynar på dagarna och kanske inte kan agera snabbt nog..
Så illa kanske det inte går, men att större delen av portföljen kommer förintas är inte långt borta
Frågan är inte, om utan när så länge han fortsätte med att maxa belåningen
Senast redigerad av Aktiesnillet Igår kl. 14:48.
Citera
Igår, 16:47
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aktiesnillet
Risken är liten, men undrar hur han ska agera om vi får en krasch liknande covidkraschen? Det vill säga en snabb och våldsam nedgång på kanske 30-40% inom loppet av några dar?
Hoppas han inser, och förstår konsekvenserna av det? Att det inte är säkert att det ens räcker med att sälja av för att täcka upp när han hela tiden ligger på gränsen och ligger och trynar på dagarna och kanske inte kan agera snabbt nog..
Så illa kanske det inte går, men att större delen av portföljen kommer förintas är inte långt borta
Frågan är inte, om utan när så länge han fortsätte med att maxa belåningen

Jag själv anser mig överbelånad om min portföljbelåning skulle gå över 10%!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in