2026-07-13, 05:14
Medlem
DrJolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Berit85
Hur kan man beskriva en mogen, vacker kvinna på det viset? Finns det någon kvinna som går igång på att bli kallad "prick"?
De är ju ingen som vet hur du ser ut, ni kanske ser ut som en "prick " , och därför sa han det.
Citera
2026-07-13, 06:43
Medlem
Hegamons avatar
Citat:
2. Flertalet gånger har jag blivit kontaktad av män som refererar till mig som en "trevlig prick"....?

Det sitter väl någon Örjan Bengtsson 47 med ölmage och skriver från sin stökiga lägenhet. Istället för Cristiano Ronaldo från sitt mansion. Det är väl den senare ni Ulla-Knulla 49 med 15 katter anser ska skriva till er.

Katt-tant...
Senast redigerad av Hegamon 2026-07-13 kl. 06:46.
Citera
2026-07-13, 08:00
Medlem
deddds avatar
Citat:
Jag har aldrig tittat på tiktok. Aldrig haft Twitter eller "insta".

Ordet ick har jag fått från P3 Morgonpasset - de pratar mycket om sociala medier - och jag håller med om att det låter förjävligt.
P3 Morgonpasset som sagt till dig att snap är ick också?

Jag tror många av dina problem löses genom att snäva in åldersspannet rejält.
Snap = för ungt/nymodigt
Trevlig prick = för gammalt/klassiskt.

Testa 1 år i taget. Ålders-spannet 45-45, sen 46-46. Osv. Finn den perfekta där de är för gamla/mogna för att inte orkat/behövt plocka upp snap, lucky bastards (som för övrigt var ungt/nymodigt för 10 år sedan, är väl närmre dagens facebook idag), men unga/omogna nog för att inte använda sig av klassiska svenska uttryck.

Men "trevlig prick" kan ju bara vara någon dejtingapps-jargong att på snällt sätt säga att man inte är intresserad om det nu sker så pass ofta. Vad fan vet jag.

(PS. Klickar du på Citera+, Citera+, Citera+ på alla inlägg du vill citera, och sen Citera på sista inlägget du vill citera så får du alla i samma inlägg, så slipper du, och vi andra, multipla inlägg på raken)
Citera
2026-07-13, 08:24
Medlem
Isterbandsdoktorns avatar
Hej Berit.

Det är bra att du vet dina gränser och vet vad du söker i dejtingsjungeln.

Att bli kallad för prick kan vara såååååå ofräscht.

Lycka till med dejtandet!
Citera
2026-07-13, 09:10
Medlem
Kokkashugis avatar
Viktigt att överanalysera och lägga stor vikt specifika ord när man dejtar och flirtar. Vem vet vad som döljer sig bakom ett nick som kallar någon "en trevlig prick" utan vidare?
Går knappt att beskriva vad som kommer fram i dagsljus om man tänker några steg bakåt i tankekedjan. Han borde låsas in.
Citera
2026-07-13, 09:18
Medlem
Det är ju samma brudar på Tinder år efter år. Dom överskattar sig själva och håller hårt på sina i icks.
Citera
2026-07-13, 09:20
Medlem
Balisers avatar
Citat:
Precis. Medan jag är en mogen, sexig och sofistikerad dam som är redo för en het dejt.
Det låter toppen! Håll utkik efter mogna, sexiga och sofistikerade herrar, +60!
Citera
2026-07-13, 12:15
Medlem
Berit85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snirv
Den karakteristik du ger av dig själv, där attraktionskraft och mognad kombineras, framstår inte sällan som en dikotomi.
Det är därför tänkbart att den artiga responsen "trevlig prick" snarare bör tolkas som en subtil form av avvisande, en så kallad betackning, från herrarna.

Troligen indikerar detta en mätbar diskrepans mellan individens självbild och den externa perceptionen, vilket är ett väldokumenterat fenomen.
Denna asymmetri kan till stor del härledas till social förstärkning, där tillfälligt och instrumentellt smicker från trugande män med kortsiktig parningsstrategi, tenderar att snedvrida individens objektiva självutvärdering.

OK... obegriplig mening och högtravande språk kring ett högst vardagligt ämne.

Men nej. Jag skulle inte tolka meddelandet "Hej, du verkar vara en trevlig prock!" som ett avvisande utan tvärtom som ett försök till att inleda en kontakt. Jag svarar inte på dessa meddelanden.
Citera
2026-07-13, 12:17
Medlem
Berit85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Om du upplever att utbudet är svagt så kan ju det faktiskt bero på att du själv inte har mycket att erbjuda ☺️

Människor söker sig trots allt ofta till personer som liknar dem själva.

Du kan säkert välja och vraka men bara på en stor Outletförsäljning av omoderna kläder 😁

Ditt tidigare inlägg säger dessutom rätt mycket om hur du är som person. Grandios självbild?

(FB) Mina två värsta "icks" på dejtingsidan

Det finns alltså en anledning till att du är singel.

Det är samma inlägg, samma tråd.

Och ja, jag vet att det finns en anledning till att jag är singel. Men det är ju inte det vi diskuterar här
Citera
2026-07-13, 12:21
Medlem
Berit85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deddd
P3 Morgonpasset som sagt till dig att snap är ick också?

Jag tror många av dina problem löses genom att snäva in åldersspannet rejält.
Snap = för ungt/nymodigt
Trevlig prick = för gammalt/klassiskt.

Testa 1 år i taget. Ålders-spannet 45-45, sen 46-46. Osv. Finn den perfekta där de är för gamla/mogna för att inte orkat/behövt plocka upp snap, lucky bastards (som för övrigt var ungt/nymodigt för 10 år sedan, är väl närmre dagens facebook idag), men unga/omogna nog för att inte använda sig av klassiska svenska uttryck.

Men "trevlig prick" kan ju bara vara någon dejtingapps-jargong att på snällt sätt säga att man inte är intresserad om det nu sker så pass ofta. Vad fan vet jag.

(PS. Klickar du på Citera+, Citera+, Citera+ på alla inlägg du vill citera, och sen Citera på sista inlägget du vill citera så får du alla i samma inlägg, så slipper du, och vi andra, multipla inlägg på raken)

Nej, har aldrig hört någon annan bli irriterad på Snap- frågan. Men jag får den dagligen, och jag blir jätteirriterad av det.

Ledsen, men jag orkar inte slå ihop flera svar till ett. Så du får nog leva med mina "multipla" inlägg.
Citera
2026-07-13, 12:21
Medlem
Berit85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baliser
Det låter toppen! Håll utkik efter mogna, sexiga och sofistikerade herrar, +60!

Nej tack. De har sin egen målgrupp. Jag håller mig helst under 30.
Citera
2026-07-13, 12:33
Medlem
Balisers avatar
Citat:
Nej tack. De har sin egen målgrupp. Jag håller mig helst under 30.
Då stämmer min gissning om unga killar med Snapchat som gillar MILFs. Då förstår jag inte varför du klagar. Unga killar gör unga saker.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in