2026-07-12, 20:45
Medlem
Katzespeiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saskatoon9786
Har själv, som man, blivit kallad för "trevlig prick". Naturligtvis blev det ghostning direkt. Låter bara så sjukt oromantiskt.
Någon måste ha misstagit sig. Du ger sken av att vara en otrevlig prick.

Tycker att det är lite mysigt när gamla tanter startar trådar om hur eftertraktade de är på internetdejting. Men nu vet vi att du inte tycker om de som skriver till dig. Den här tråden kommer säkert göra att du valde rätt när du var 25 och slipper obehagliga män som undrar om du har snapchat vid 40.
Citera
2026-07-12, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Berit85
God kväll Flashback!

Jag tar gärna lite konstruktiv feedback på mina värsa s.k. icks på dejtingsidan.

1. "Har du snap?"

90% av mina konversationer slutar såhär. Hur kan man ställa den frågan till någon som är 40+?

Är jag överkänslig? Eller har jag rätt i att man bör undvika vuxna människor som använder Snap?

2. Flertalet gånger har jag blivit kontaktad av män som refererar till mig som en "trevlig prick"....?

Ursäkta mig? TREVLIG PRICK? 😆 Hur kan man beskriva en mogen, vacker kvinna på det viset? Finns det någon kvinna som går igång på att bli kallad "prick"?

1 skulle inte se snap som ett problem. Det är ett sätt för en kille att visa att han är seriös . I alla fall om han har kopplat ett riktigt nummer till.
Då kan du kolla upp vem han är. Mitt tips är att du kopplar ett fejk nummer till din snap i sådant fall

2 Den här är svårare. Beror på hur hans profil presenterar han. Och hur resten av meddelandet är.
Känns som att något bör väga upp en kommentar som kan tolkas vara mindre raffinerad. Att han på något annat sätt visar mervärde .

Sen skulle jag titta på min egen profil och klura på om jag presenterar mig som en trevlig prick. Eller visa den för en vän för att få feedback.
Citera
2026-07-12, 21:15
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mikkelberg
Hon har redan gjort upp en bild av hur hennes partner skall vara, jag menar, det är kört före första mötet. När börjar hon göra om, så man passar in på listan?
In i minsta detalj. Hur han ska bjuda ut henne, var dom ska gå, hur han ska vara klädd.. Hela köret.
Det är en slags emotionell porr eller vad man ska säga. Och alltså... Den typen av tänk och beteende måste ju vara lika skadligt för det romantiska som det är porr är för sex.
Citera
2026-07-12, 21:53
Medlem
Mitt största icks är personer som har icks....
Citera
2026-07-12, 23:20
Medlem
Sluta dejta göteborgare!
Citera
2026-07-12, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fanten
In i minsta detalj. Hur han ska bjuda ut henne, var dom ska gå, hur han ska vara klädd.. Hela köret.
Det är en slags emotionell porr eller vad man ska säga. Och alltså... Den typen av tänk och beteende måste ju vara lika skadligt för det romantiska som det är porr är för sex.

Hur tror du att det var förr, att alla hej vilt gick ut med den lite udda killen med Downs på hörnet? Att vara lite kräsen och tänka efter är mänskligt och bara bra.
Citera
2026-07-12, 23:47
Medlem
Citat:
God kväll Flashback!

Jag tar gärna lite konstruktiv feedback på mina värsa s.k. icks på dejtingsidan.

1. "Har du snap?"

90% av mina konversationer slutar såhär. Hur kan man ställa den frågan till någon som är 40+?

Är jag överkänslig? Eller har jag rätt i att man bör undvika vuxna människor som använder Snap?

2. Flertalet gånger har jag blivit kontaktad av män som refererar till mig som en "trevlig prick"....?

Ursäkta mig? TREVLIG PRICK? 😆 Hur kan man beskriva en mogen, vacker kvinna på det viset? Finns det någon kvinna som går igång på att bli kallad "prick"?

Den karakteristik du ger av dig själv, där attraktionskraft och mognad kombineras, framstår inte sällan som en dikotomi.
Det är därför tänkbart att den artiga responsen "trevlig prick" snarare bör tolkas som en subtil form av avvisande, en så kallad betackning, från herrarna.

Troligen indikerar detta en mätbar diskrepans mellan individens självbild och den externa perceptionen, vilket är ett väldokumenterat fenomen.
Denna asymmetri kan till stor del härledas till social förstärkning, där tillfälligt och instrumentellt smicker från trugande män med kortsiktig parningsstrategi, tenderar att snedvrida individens objektiva självutvärdering.
Citera
2026-07-13, 00:17
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pudrig
Hur tror du att det var förr, att alla hej vilt gick ut med den lite udda killen med Downs på hörnet? Att vara lite kräsen och tänka efter är mänskligt och bara bra.
Sa jag det?
Citera
2026-07-13, 00:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KamerunHunter
1. Vad är det egentliga problemet här? Sure, det är inte den mest fantasifulla öppningen, men och? Det är ändå en hyfsat bra inledningsfras, och det går ju lätt att flytta vidare på något intressant inom 2-3 meddelanden.

1.1 Hur ofta är det du som inleder konversationen, och hur brukar du göra det?

2. Samma där. Vad är problemet med den frågan?

1. Vad svarar man en total främling ? Ärligt, att man har huvudvärk, ångest eller lider av hunger? Eller jotack bra?
2. För att de gånger jag tidigare gått på niten att svara ja, har det inom 1-3 meddelande kommit en högst oefterfrågad bild på nedre del. Att omedelbart gå över till annan suspekt app är inget jag vill. Bara.
Citera
2026-07-13, 00:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av E.M.S.I.
1. Vad svarar man en total främling ? Ärligt, att man har huvudvärk, ångest eller lider av hunger? Eller jotack bra?
2. För att de gånger jag tidigare gått på niten att svara ja, har det inom 1-3 meddelande kommit en högst oefterfrågad bild på nedre del. Att omedelbart gå över till annan suspekt app är inget jag vill. Bara.
1. Man svarar "jotack bra, själv?" eller "trött som fan efter lång jobbdag men annars helt ok, själv?" eller något annat kallprataktigt. Eller kanske "helt kanon för jag klarade uppkörningen idag"
2. Ok, ja den kan jag faktiskt inte relatera till, men är det så så förstår jag. Personligen tycker jag dejtingapparna är värdelösa för chatt så jag lämnar gärna det asap.
Citera
2026-07-13, 01:27
Medlem
mr.Floppys avatar
Incelberit ensam gick
fast hon var en trevlig prick
detta berodde på att incelberit fick ick
För snygg och mogen för snap
Citera
2026-07-13, 02:55
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Jo men jag kan ju välja och vraka. Tycker dock utbudet är svagt.

Om du upplever att utbudet är svagt så kan ju det faktiskt bero på att du själv inte har mycket att erbjuda ☺️

Människor söker sig trots allt ofta till personer som liknar dem själva.

Du kan säkert välja och vraka men bara på en stor Outletförsäljning av omoderna kläder 😁

Ditt tidigare inlägg säger dessutom rätt mycket om hur du är som person. Grandios självbild?

(FB) Mina två värsta "icks" på dejtingsidan

Det finns alltså en anledning till att du är singel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in