Citat:
Ursprungligen postat av
BrotherClark
Du verkar inte riktigt veta vad evolution är eller hur den fungerar. Evolutionen som biologisk mekanism blir inte ''satt ur spel'' för att människan sedan sisådär 150 år tillbaka har gjort enorma framsteg när det gäller medicin. Folkmängden är högre än någonsin, vi lever längre och vi är friskare än någonsin. Men enligt dig så är detta tecken på att evolutionen (i raketfart) har blivit satt ur spel och att vi i själva verket är svagare?
Det är du som verkar hänfalla åt magiskt tänkande, inte jag. Men jag ger dig rätt i att det inte känns särskilt meningsfullt att fortsätta den här diskussionen.
Mm äldre, friskare?
Allergier både mot djur, natur och vår mat, astma/ADHD/autism/downs och alla andra kombinationer, ca 10 % har en diagnos idag.
Vi avlar fram sämre gener. Eller är det bra med människor med livslånga sjukdomar som i sin tur avlar på sig själva i det långa loppet?
Ja, människan har blivit stillasittande och lat, hjärt/kärlsjukdomar har ökar enormt. Men det kan vi ju medicinera emot så då är man frisk, eller?
Du skriver friskare, jag säger sjukare, men medicinerar mot det.
Så i min värld kommer genpolen bli sämre, bara se på hur kort tid man kan avla sönder vissa hundraser så de får ett attribut som människan vill ha men kroppen är förstörd, kan inte andas, fel på höfter och etc.
Sista frågan, om skitgener avlar med skitgener i 10 generationer blir det bättre eller sämre gener då? Är det bra med bra eller dåliga gener, bygger en del av evolutionen på att bra gener överlever eller inte?
Så min ståndpunkt står kvar, på lång sikt blir det dåligt, men ev. bra för för stunden, dvs lindrar symptomen inte attackerar rotorsaken.