2026-07-12, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Terrorjkpg
Hade du läst fup så hade du sett bilder från lägenheten, varenda mattfrans ligger spikrakt där det påstådda våldet ska ha skett.

Jag har läst fup och det är inget man pratar om men jag förstår att ni anhöriga hakat upp er på fransarna och respekterar att ni tänker på det eftersom ni vet hur Arne brukar göra med dessa
Citera
2026-07-12, 22:19
Medlem
Citat:
När var och hur har det hot tilldelats? Är det någon mer än Charlotte som hört detta? Eller är det bara Charlotte som berättar det? Om det bara är Charlotte, har hon då kanske förstärkt något som inte har hänt?

Kom med fakta inte gissningar tack.

Det är ingen gissning. Det framkommer att det funnits hot från båda håll. Arne ska ha hotat Anette och Anette ska ha hotat Arne vid olika tillfällen. C är en av dem som pratar om det men också en av Arnes svärsöner
Citera
2026-07-13, 10:13
Avstängd
LuiLuis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tramsis
Hon tror någon ska hända morfar pga de hot som hennes mamma tilldelat

Fast det är lika sinnessjukt åt andra hållet! Att morfar, tillika brottsoffer är glad i hågen efter att blivit halvt ihjälslagen och fängslat sina bägge döttrar så pass att han vill FIRA MED TÅRTA TILLSAMMANS MED DEM DÅ DE KOMMER UT!…

Det låter ju jävligt udda…en normalt funtad person hade varit rädd resten av livet..
Citera
2026-07-13, 10:24
Avstängd
LuiLuis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trams82
Exakt detta är min invändning också. De kanske är skyldiga och rättvisa har skipats men jag är jätte förvånad över att man döms till ett så långt straff med en så svag bevisning. De som våldtog äldre i samma stad (samma Tingsrätt) fick lägre straff trots att det i mina ögon är väldigt mycket värre brott.

Fast man kan inte jämföra brott och straff på det sättet.
Om du snor 500 cyklar, ska du sitta i 20 år då?
Har du våldtagit? Det är lika med ett rejält mord osv

Bedömningen av brott görs ju utifrån bevis och lagstiftningen och vi har ju även rätt att överklaga både som MÄ och misstänkt GM. Bevisen är ofta tolkningsbara därav ska principen ”utom rimligt tvivel” gälla. Vi friar hellre än fäller med andra ord.

Visst blir domar fel ibland, särskilt från Tingsrätter och visst finns det oskyldiga som är fängslade likaså skyldiga som är fri som fågeln.

Straff har i nästan alla kategorier blivit hårdare och längre! Jag tror att många av oss inte har hängt med i svängarna och blir därför förvånade över att vissa straff är utdömda väldigt strängt.

Det får vi tacka Tidö för.
Citera
2026-07-13, 10:31
Medlem
Gold94s avatar
Citat:
Hade du läst fup så hade du sett bilder från lägenheten, varenda mattfrans ligger spikrakt där det påstådda våldet ska ha skett.

Ja? Barnbarnen hann ju städa upp där!
Citera
2026-07-13, 10:40
Avstängd
LuiLuis avatar
Citat:

Å de var inte tejpade? Många lägger dubbelhäftande tejp under, så de ska ligga rakt.
Just saying..
Citera
2026-07-13, 18:35
Medlem
Citat:
Har du läst fup / domar / sakkunnig utlåtande?

Enligt mig så är detta ett justitiemord, det behöver man inte vara anhörig för att tycka är fel om man lever i Sverige? Lika fel som Kaj Linna, Raggarmordet i Malmö / Helsingborg o.s.v. Men om du bara läst Expressens krönika så förstår jag att vi som tvivlar på rättssäkerheten med en så lång dom med klen bevisning framstår som idioter.

Ja, har läst fup, dom och sakkunnigutlåtandet. Dessutom råkar jag själv vara sakkunnig inom delar av det ärendet gäller. Och uppenbart att de som hävdar justitiemord själva finns nära de dömda systrarna.
Citera
2026-07-13, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuiLui
Fast det är lika sinnessjukt åt andra hållet! Att morfar, tillika brottsoffer är glad i hågen efter att blivit halvt ihjälslagen och fängslat sina bägge döttrar så pass att han vill FIRA MED TÅRTA TILLSAMMANS MED DEM DÅ DE KOMMER UT!…

Det låter ju jävligt udda…en normalt funtad person hade varit rädd resten av livet..

Ja det är kanske inte en helt normal reaktion men många har ju skrivit hör i tråden att han alltid varit rätt knepig

Hur som helst förtjänar ju ingen att bli mördad ändå
Citera
2026-07-13, 20:27
Medlem
Fy fan, otäcka kärringar som inte drar sig för att mörda sin åldrige far för pengar. Straffet alldeles för milt.
Citera
2026-07-13, 22:31
Medlem
Citat:
Nej vad vittnet säger är att han inte kan identifiera personerna. Han säger inte att det inte är systrarna. Det han vittnar om att det finns 2 GM där och att dessa smäller i altandörren

Oj, du verkar ha bra koll, lyssna vad han säger: https://www.youtube.com/watch?v=8NStfVdveyQ
Citera
2026-07-13, 22:32
Medlem
Citat:
Nu tar du mitt svar ur ett sammanhang, någon skrev ”det fanns inte välta möbler” och jag svarade ”det var ju för att 2 barnbarn hade städat där”

Varav det ena barnbarnet som var först på plats vittnar om att ALLT var iordning”precis som vanligt”.

Du spekulerar.
Citera
2026-07-13, 22:35
Medlem
Citat:
Jag har läst fup och det är inget man pratar om men jag förstår att ni anhöriga hakat upp er på fransarna och respekterar att ni tänker på det eftersom ni vet hur Arne brukar göra med dessa

Mina mattfransar ligger sällan spikrakt och jag kan inte svara för hur Arnes mattfransar brukar ligga då jag personligen inte känner Arne men på bilderna i FUP så är det omöjligt att det pågått ett 20-30 min tumult på den platsen, säg inget annat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in