2026-07-12, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tramsis
Jo de rusar ju i panik eftersom 2 vittnen hör smäll från altandörren

Vittnet som du nämner är en granne som klart och tydligt berättar vad han ser när han tittar ut genom sitt fönster närmare 19:30 (han är tydlig med den tidsavgivelsen). Han ser 2 ungdomar, en annan granne som går med sin hund. Inga systrar ser han.
Citera
2026-07-12, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HappySnowman
Har du något svar och förklaringar på de invändningar jag gör angående alternativa händelseförlopp? Att bara kasta en paj tillför nämligen inte så mycket.

Bblues har mig veterligen inte kommit med någon fakta i denna tråden utan ”han bara vet” ”jag har rätt och du har fel” en riktig tomte.
Citera
2026-07-12, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WallabeJoy
Precis, demens spåret håller inte. Hans berättelse är också allt för detaljerad över tid.

Och det var det jag menade med intyg. De betalar någon och de betalar ju för att få ett utlåtande som passar dem.
Finns alltid sakkunniga som försvarare kallar i diverse mål. Kan man hitta i fler mål.

Jag tänker det man hade kunnat hitta om man grep dem samma kväll är blod från misshandeln.

Någon av systrarna vittnar ju om at thon går hem och duschar direkt, har för mig sambon bekräftar det.

2 fel.

En person som Hanna Ljung som är sakkunnig vittne i Svea hovrätt, hovrätten över Skåne och Blekinge, ett flertal tingsrätter samt en domstol i USA, en sådan person skriver knappast något som hon inte står för. I sitt utlåtande (som florerat här på Flashback) är hon klar och tydlig vad som gäller. OM hon hade skrivit något som var till nackdel för försvaret så hade ju såklart försvaret inte använt sig av det i hovrättsförhandlingen men hade ändå fått betala Hanna Ljungs nota.

Hon och sambon är eniga om att hon duschar efter att dem ätit, men innan dem tittar på tv. I min mening inget konstigt, jag gör själv exakt samma sak varje dag.
Citera
2026-07-12, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WallabeJoy
Men de som sticker ut är ju att båda systrarna vittnar ju om att de aldrig stänger av mobilen. Samt att polisen kunde se att det var väldigt avvikande om det gick tillbaks över tid att telefonerna sats i flygplansläge. Var väl mer eller mindre något som aldrig hänt i närtid på deras telefoner/
Lustigt är också att telefonerna sätts på led 3 min mellanrum. Runt 19.07 detta trots de menar på att de lämnade kyrkogården 18.45.
Allt de säger lyder lögner.

Varför ksa hon ta självmordsförsök när polisen inte ens kontaktat dem om hon gör det för att hon är misstänkt.
Det är ju bara deras söner som ifrågasatt dem.

Hade din första tanke varit att ta livet av dig? Om du var helt oskyldig? Då har man ju absolut ingenting att dölja. Är man oskyldig behöver man ju inte oroa sig.

Fel, den ena systern säger att hennes telefon för pga dåligt batteri.

Den andra hävdar att hennes telefon inte är avslagen, detta bekräftades i hovrätten med intyg från NOA och Telia (oberoende parter som svarat på åklagarens frågeställningar). Mönstret att hennes telefon inte registrerar data var heller inte avvikande då det hade hänt 2 el 3 ggr inom en 2 veckors period kring den 1’a november.
Citera
2026-07-12, 21:45
Medlem
Citat:
Jag tänker att det säger väl sig själv att om
Någon frågar polisen ”är det ok vi städar” och polisen säger ja, så kommer man ju inte bara tvätta bort blod utan kanske ställa upp en stol om den vält ner också det är väl inget konstigt

Av polisens vittnesmål samt bilder i fup så fanns det inga välta möbler, du killgissar.
Citera
2026-07-12, 21:45
Medlem
Verkar som om tråden kapats av närstående till de dömda systrarna. Diverse inlägg för att visa deras ”oskuld”.
Citera
2026-07-12, 21:48
Medlem
Citat:
Hon tror någon ska hända morfar pga de hot som hennes mamma tilldelat

När var och hur har det hot tilldelats? Är det någon mer än Charlotte som hört detta? Eller är det bara Charlotte som berättar det? Om det bara är Charlotte, har hon då kanske förstärkt något som inte har hänt?

Kom med fakta inte gissningar tack.
Citera
2026-07-12, 21:50
Medlem
Citat:
Hon har flera alibi

Berätta var man hittar info om dessa alibi mer än att Charlotte, hennes sambo och några vänner ska ut och äta.
Citera
2026-07-12, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sofiaandersson
Verkar som om tråden kapats av närstående till de dömda systrarna. Diverse inlägg för att visa deras ”oskuld”.

Har du läst fup / domar / sakkunnig utlåtande?

Enligt mig så är detta ett justitiemord, det behöver man inte vara anhörig för att tycka är fel om man lever i Sverige? Lika fel som Kaj Linna, Raggarmordet i Malmö / Helsingborg o.s.v. Men om du bara läst Expressens krönika så förstår jag att vi som tvivlar på rättssäkerheten med en så lång dom med klen bevisning framstår som idioter.
Citera
2026-07-12, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Terrorjkpg
Vittnet som du nämner är en granne som klart och tydligt berättar vad han ser när han tittar ut genom sitt fönster närmare 19:30 (han är tydlig med den tidsavgivelsen). Han ser 2 ungdomar, en annan granne som går med sin hund. Inga systrar ser han.

Nej vad vittnet säger är att han inte kan identifiera personerna. Han säger inte att det inte är systrarna. Det han vittnar om att det finns 2 GM där och att dessa smäller i altandörren
Citera
2026-07-12, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Terrorjkpg
Av polisens vittnesmål samt bilder i fup så fanns det inga välta möbler, du killgissar.

Nu tar du mitt svar ur ett sammanhang, någon skrev ”det fanns inte välta möbler” och jag svarade ”det var ju för att 2 barnbarn hade städat där”
Citera
2026-07-12, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sofiaandersson

Ja tyvärr, men sanningen är att tingsrätten och hovrätten har samma bedömning. De bedömer att det är mordflrsök och har tillräckligt med belägg för det utifrån alibi vittne kartor sms motiv osv
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in