2026-07-12, 10:42
Medlem
Har inte läst FUP så noga och har mycket kvar.
Men reagerar på småsaker, som t ex att vittnet Mattias lade märke till en väska, med tandborste, tandkräm och mobilladdare, som var färdigpackad när ambulansen kom.
Iofs kunde offret ha fixat den själv, man kan bli rationell i krissituationer…
Döttrarna, om de är förövare, kanske avbröt sig i panik när de insåg vad de höll på med?
Ett torp, fullt av ormar.
Citera
2026-07-12, 13:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
"Det sa hon" haha.

Ja, GM är en hon.
Citera
2026-07-12, 13:34
Medlem
Citat:
Hur vet GM vad vittnen hör så de måste rusa?

Det vet jag inte om GM vet. Men vittnen säger att de hör en smäll från altandörren. Det är 2 vittnen som säger det i förhör. Läs fup
Citera
2026-07-12, 15:20
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tramsis
Det vet jag inte om GM vet. Men vittnen säger att de hör en smäll från altandörren. Det är 2 vittnen som säger det i förhör. Läs fup
Det går inte att diskutera med dig för du förstår inte vad jag frågar om.
Citera
2026-07-12, 15:46
Medlem
ghty43s avatar
Jönköpings TR B 5488-25
https://gofile.io/d/MOFaYf
Citera
2026-07-12, 15:55
Medlem
Citat:
Det går inte att diskutera med dig för du förstår inte vad jag frågar om.

Nä dina frågor är minst sagt konstiga. Det verkar som att du inte läst fup och då blir det ju svårt att diskutera.
Citera
2026-07-12, 16:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ghty43
Jönköpings TR B 5488-25
https://gofile.io/d/MOFaYf

Så hovrätten gjorde alltså samma bedömning som tingsrätten. För alla som argumenterat för att systrarna är oskyldiga här i tråden så borde ni läsa detta dokument, så får ni svar på det ni undrat över.
Citera
2026-07-12, 18:26
Medlem
Jag får en obehaglig känsla när jag läser om hur mordförsöket gick till. De stoppade ett föremål (boll eller hoprullad handske) i munnen på fadern. Är detta något de (eller en av dem) gjort tidigare? De arbetar båda i vården; troligen undersköterskor. Har polisen undersökt om det funnits oförklarliga dödsfall på ställen där systrarna jobbat?
Citera
2026-07-12, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PerOF
Tackar! Systrarna blir dömda i hovrätten för att:

1) Redan i början av domen ser man att systrarna yrkar på "Grov misshandel". Att de i själva verket erkänner gärningen i sak. En målvaktstavla av försvaret. Självmål.

2) Systrarna lämnar den gamle slagne och blödande fadern att leva eller dö, ett likgiltighetsuppsåt. Således skyldiga till mordförsök.

Och att hovrätten nämner utredning av fallolyckor för gamla gör inte saken bättre. Eller att den gamle mannen är förvirrad av medicinering och misshandel. Ack så illa! Stackars honom ett rent under att han överlever. Nej, systrarna får vara glada att de kom undan så pass lindrigt.

P.S, Jag noterar att hovrätten passar på att dela ut en ordentlig råsop till åklageriet, som lämnat invändning mot försvarets arvode. Åklagarna får rodna och skämmas! För här är det hovrätten som bestämmer. Bravo hovrätten!

Din punkt 1 är ju i sak felaktig, man erkänner ju inte för att man har 2 yrkande, det är ju samma sak som att åklagaren alltid har 2 yrkande, i detta fallet hade han - 1, försök till mord. 2, grov misshandel.

Man har ju alltid med 2 alternativ både från försvaret och åklagarsidan…….
Citera
2026-07-12, 20:31
Medlem
Citat:
Jag tänker att bara en person som varit hemma hos Arne kan ta upp det med fransarna. Jag har läst fup och hittar inget om det. Känns som efterkonstruktion

Hade du läst fup så hade du sett bilder från lägenheten, varenda mattfrans ligger spikrakt där det påstådda våldet ska ha skett.
Citera
2026-07-12, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HappySnowman
Fanns ett foto. Såvitt jag förstod så visade det hur vardagsrummet såg ut efter överfallet. Extremt välordnat. Och knappt en mattfrans på sniskan. Jag kan ha uppfattat fel, men såvitt jag minns av både bilder och min snabba genomläsning så var det anmärkningsvärt välordnat och det enda som avvek var blodpölarna vid tv-bänken.

Min killgissning är att det var därför polisen tvivlade initialt på historien. Det är bara inte möjligt att tre personer brottas under intensiva kvävningsförsök i det lilla vardagsrummet utan att stöka till det minsta.

Hur förklarar man det?

Helt rätt, inte en mattfrans som är ”krökt” de ligger spikrakt på bilder tagna av de poliser som var först på platsen i fup.
Citera
2026-07-12, 20:45
Medlem
Citat:
C är ju granskad redan. Hon har flera alibi för tidpunkten

Vart har du sett dessa alibi i FUP? Hänvisa gärna till dem om du hittar dem men de kommer du inte göra för hon har berättat vad hon gjorde den kvällen, den uppgiften har inte validerats. Hon namnger heller inga personer som hon ska ha umgåtts med mer än sin sambo, anhörig vittne är inte mycket värda i svenskt rättssystem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in