2026-07-12, 21:16
Medlem
låt oss komma ihåg hur bedrövligt det fuskas när industrin säkerhets-testar sina egna vaccin (ingen placebo-kontroll och löjligt korta uppföljningstider, bl.a).

vem låter sig då förvånas över att även själva grunden till vaccin, dvs teorin om patogena virus, också bygger på låtsas-vetenskap? så är det nämligen.

det finns med andra ord inget vetenskapligt bevis för att patogena virus existerar överhuvudtaget.
Citera
2026-07-12, 21:25
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av justformybaby
låt oss komma ihåg hur bedrövligt det fuskas när industrin säkerhets-testar sina egna vaccin (ingen placebo-kontroll och löjligt korta uppföljningstider, bl.a).

vem låter sig då förvånas över att även själva grunden till vaccin, dvs teorin om patogena virus, också bygger på låtsas-vetenskap? så är det nämligen.

det finns med andra ord inget vetenskapligt bevis för att patogena virus existerar överhuvudtaget.
Det finns ingenting som heter "säkerhetstestning", och alla vaccin testas mot placebo.
Sluta häng på antivaxxar-patraskens desinformations-centraler, de är ute efter att lura okunniga och ointelligenta idioter som du.

Herregud...
Citera
2026-07-12, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av korrektamund0
Jaja, nu ljuger du om vad andra skriver IGEN. Att det skall vara oliiiiiiiidligt svårt för ointelligenta antivaxxar-patrask att hålla sig till sanningen. Är du diagnostiserad med Mytomani?
Citat:
1. Det finns massor av studier där man jämför vaccinerde mot ovaccinerade. I runda tal 140 stycken länka de JAG till.
2. Ford-studien är inte ens en studie, det är hopkok av lögner signerat en bunt antivaxxar-patrask. Det är bara idioter som du som forsätter att bry sig om vad som står där. Man tycker ju att du borde fatta när till och med Ford Institute SJÄLVA förklarar att den är undermålig. Men du är helt enkelt för blåst.
3. Alla studier har brister. Ingen studie är 100% befriad från brister.
4. De studier som finns och som klarat kravet på jämförbara grupper visar att vaccin inte orsakar några sjukdomar
Punkt 1... du skriver "Det finns massor av studier där man jämför vaccinerde mot ovaccinerade. I runda tal 140 stycken länka de JAG till."

Jag vill se några av dessa studier... de enda jag ser du har postat handlar om vaccinerade vs vaccinerade som har tagit ett vaccin mindre... det är inte ovaccinerade kontrollgrupper.

Vem är det som ljuger här egentligen? Kom igen nu... har du några studier där kontrollgrupperna är ovaccinerade?

Eller försöker du lura läsarna genom att kalla barn som fått vaccin för ovaccinerade?

Jag hoppas verkligen det är så eftersom det skulle vara ytterligare en spik i den redan ordentligt igenspikade kistan som är din trovärdighet!! 🫵😂
Citera
2026-07-12, 21:32
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dick-Jerker
Punkt 1... du skriver "Det finns massor av studier där man jämför vaccinerde mot ovaccinerade. I runda tal 140 stycken länka de JAG till."

Jag vill se några av dessa studier... de enda jag ser du har postat handlar om vaccinerade vs vaccinerade som har tagit ett vaccin mindre... det är inte ovaccinerade kontrollgrupper.

Vem är det som ljuger här egentligen? Kom igen nu... har du några studier där kontrollgrupperna är ovaccinerade?

Eller försöker du lura läsarna genom att kalla barn som fått vaccin för ovaccinerade?

Jag hoppas verkligen det är så eftersom det skulle vara ytterligare en spik i den redan ordentligt igenspikade kistan som är din trovärdighet!! 🫵😂
Och här har du svaret. För vilken gång i ordningen har jag glömt.

(FB) Är det bättre att inte medicinera och vaccinera alls?

Och här har du fått en ännu bättre beskrivning:
Citat:
Jaja, nu ljuger du om vad andra skriver IGEN. Att det skall vara oliiiiiiiidligt svårt för ointelligenta antivaxxar-patrask att hålla sig till sanningen. Är du diagnostiserad med Mytomani?

Bra i alla fall att du insett nu att ingen inom den vetenskapliga världen skulle frångå principen om att kontrollera sina variablar. Att någon skulle vara så jävla blåst som du kan du lugnt utgå ifrån, men du har ju snappat upp "vetenskapen" på ChildrensHealthDefense (ja, jag vet att du hänger där hela dagarna, att läsa dina inlägg är som ett index över deras skit).
Istället gör man studier på vaccinerade och ovaccinerade för ETT vaccin. Fattar lilla dumhuvudet? Sedan gör man en studie där armarna är vaccinerade med ett annat vaccin. medans en grupp är ovaccinerad. Och sedan en till där man har en grupp som är vaccinerad och en som är ovaccinerad.

SJUNKER DET IN I LILLA DUMHUVUDET?

Herregud...

Hur många gånger skall man behöva förklara detta för idioten...?
Senast redigerad av korrektamund0 2026-07-12 kl. 21:52.
Citera
2026-07-12, 22:14
Medlem
Citat:
Och här har du svaret. För vilken gång i ordningen har jag glömt.

(FB) Är det bättre att inte medicinera och vaccinera alls?

Och här har du fått en ännu bättre beskrivning:
TACK!!! Du bekräftar att du lurar läsarna genom att kalla barn som fått vaccin för ovaccinerade!!

Samma sex länkar igen! 😂 Låt mig påminna dig och alla som läser:

🤡 KiGGS... den enda med helt ovaccinerad kontrollgrupp. 94 barn. Föräldraenkäter. Noll uppföljning.

🤡 Resterande fem... kontrollgrupperna är "ovaccinerade" mot ett specifikt vaccin men har fått alla andra. Det är inte ovaccinerat. Det är som att kalla någon nykter för att de bara drack fyra öl istället för fem.

VILKET JÄVLA SPRUTLUDER DU ÄR!!!
ursäkta min franska men det där förtjänar du 🫵😂

Om nån annan här möjligtvis hade förhoppningar om att det finns en massa studier som jämför vaccinerade barn med helt ovaccinerade barn så kan ni sluta hoppas nu... det kan ni ta med er ifall nån har orkat läsa ordväxlingen mellan mig och det ljugande sprutludret som enligt egen utsago jobbar inom läkemedelsbranschen och marknadsför läkemedel!🤮

Det finns barnläkare med erfarenhet av både vaccinerade och ovaccinerade barn som säger att ovaccinerade barn har färre kroniska sjukdomar är vad vaccinerade barn har. Det är sådant man får lyssna på eftersom studierna som jämför vaccinerade och helt ovaccinerade inte blir publicerade.
Senast redigerad av Dick-Jerker 2026-07-12 kl. 22:22.
Citera
2026-07-12, 22:30
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
TACK!!! Du bekräftar att du lurar läsarna genom att kalla barn som fått vaccin för ovaccinerade!!

Samma sex länkar igen! 😂 Låt mig påminna dig och alla som läser:

🤡 KiGGS... den enda med helt ovaccinerad kontrollgrupp. 94 barn. Föräldraenkäter. Noll uppföljning.
På första raden vräker du ur dig en lögn.
På andra raden något ovidkommande.
På tredje raden kommer första felaktigheten som antagligen beror på att du är en idiot som inte ens kan läsa. Helst sanslöst vilken pajas du är.

Pröva att läsa igen

https://pmc.ncbi.nlm.nih.gov/articles/PMC3057555/

NOTERA ATT DU FÅTT EN LÄNK TILL KÄLLAN

SJUNKER DET IN I LILLA DUMHUVUDET?

Herregud...
Citera
2026-07-12, 22:33
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Om nån annan här möjligtvis hade förhoppningar om att det finns en massa studier som jämför vaccinerade barn med helt ovaccinerade barn så kan ni sluta hoppas nu... det kan ni ta med er ifall nån har orkat läsa ordväxlingen mellan mig och det ljugande sprutludret som enligt egen utsago jobbar inom läkemedelsbranschen och marknadsför läkemedel!🤮

Det finns barnläkare med erfarenhet av både vaccinerade och ovaccinerade barn som säger att ovaccinerade barn har färre kroniska sjukdomar är vad vaccinerade barn har. Det är sådant man får lyssna på eftersom studierna som jämför vaccinerade och helt ovaccinerade inte blir publicerade.
Du borde nog lära dig läsa lite bättre, din läsförståelse verkar ha en del brister.

Det andra skitpratet och dina foliehattsteorier får du dock ta på annan plats. Det finns en tråd som satts upp av just det skälet. Jag skall hjälpa dig hitta dit: (FB) Alternativa teorier om covid-19

Herregud...
Citera
2026-07-13, 07:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BrotherClark
Du verkar inte riktigt veta vad evolution är eller hur den fungerar. Evolutionen som biologisk mekanism blir inte ''satt ur spel'' för att människan sedan sisådär 150 år tillbaka har gjort enorma framsteg när det gäller medicin. Folkmängden är högre än någonsin, vi lever längre och vi är friskare än någonsin. Men enligt dig så är detta tecken på att evolutionen (i raketfart) har blivit satt ur spel och att vi i själva verket är svagare?

Det är du som verkar hänfalla åt magiskt tänkande, inte jag. Men jag ger dig rätt i att det inte känns särskilt meningsfullt att fortsätta den här diskussionen.

Mm äldre, friskare?
Allergier både mot djur, natur och vår mat, astma/ADHD/autism/downs och alla andra kombinationer, ca 10 % har en diagnos idag.
Vi avlar fram sämre gener. Eller är det bra med människor med livslånga sjukdomar som i sin tur avlar på sig själva i det långa loppet?
Ja, människan har blivit stillasittande och lat, hjärt/kärlsjukdomar har ökar enormt. Men det kan vi ju medicinera emot så då är man frisk, eller?
Du skriver friskare, jag säger sjukare, men medicinerar mot det.

Så i min värld kommer genpolen bli sämre, bara se på hur kort tid man kan avla sönder vissa hundraser så de får ett attribut som människan vill ha men kroppen är förstörd, kan inte andas, fel på höfter och etc.
Sista frågan, om skitgener avlar med skitgener i 10 generationer blir det bättre eller sämre gener då? Är det bra med bra eller dåliga gener, bygger en del av evolutionen på att bra gener överlever eller inte?

Så min ståndpunkt står kvar, på lång sikt blir det dåligt, men ev. bra för för stunden, dvs lindrar symptomen inte attackerar rotorsaken.
Senast redigerad av Gettherope 2026-07-13 kl. 07:59.
Citera
2026-07-13, 09:25
Medlem
Den grava majoriteten av vaccin som ges i dag är bara en onödig risk, speciellt Covid vaccinet, då Covid inte utgör någon risk för den grava majoriteten av befolkningen, lägg på detta till hur kasst det är. När det kommer till läkemedel så kommer i stort sett alla med en risk för biverkningar, vissa svårare än andra. Så man får väga för- och nackdelar.
Citera
2026-07-13, 10:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gettherope
Mm äldre, friskare?
Allergier både mot djur, natur och vår mat, astma/ADHD/autism/downs och alla andra kombinationer, ca 10 % har en diagnos idag.
Vi avlar fram sämre gener. Eller är det bra med människor med livslånga sjukdomar som i sin tur avlar på sig själva i det långa loppet?
Ja, människan har blivit stillasittande och lat, hjärt/kärlsjukdomar har ökar enormt. Men det kan vi ju medicinera emot så då är man frisk, eller?
Du skriver friskare, jag säger sjukare, men medicinerar mot det.

Så i min värld kommer genpolen bli sämre, bara se på hur kort tid man kan avla sönder vissa hundraser så de får ett attribut som människan vill ha men kroppen är förstörd, kan inte andas, fel på höfter och etc.
Sista frågan, om skitgener avlar med skitgener i 10 generationer blir det bättre eller sämre gener då? Är det bra med bra eller dåliga gener, bygger en del av evolutionen på att bra gener överlever eller inte?

Så min ståndpunkt står kvar, på lång sikt blir det dåligt, men ev. bra för för stunden, dvs lindrar symptomen inte attackerar rotorsaken.

Du blandar ihop evolution och genetik.
Citera
2026-07-13, 10:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BrotherClark
Du blandar ihop evolution och genetik.
Men för helvete, genetik är grunden för evolutionen.

GPT
"Ja, genetik är själva grunden för evolutionen. Evolution handlar om hur arter förändras över tid. Genetik är läran om hur egenskaper ärvs."
Citera
2026-07-13, 10:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gettherope
Men för helvete, genetik är grunden för evolutionen.

GPT
"Ja, genetik är själva grunden för evolutionen. Evolution handlar om hur arter förändras över tid. Genetik är läran om hur egenskaper ärvs."

Ditt citat från GPT förklarar ju varför du har fel. Att genetik och evolution samverkar betyder inte att det är samma sak.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in