Citat:
Ursprungligen postat av
Bimbodeluxe
Det är lagligt att vara tjock.
Det är lagligt att bära string.
Det är inte lagligt att runka offentligt, förargelseväckande beteende.
Så då handlar det alltså inte om att man kan välja att inte se saker som du baserade ditt resonemang på?
Du byter strategi och argument såfort du inte uppnår det du vill? Dvs du är alltså inte mottaglig för argument utan gör vad som helst för att kunna fortsätta framföra din åsikt oaktat det universalt ologiska i det?
Du resonerar som en kärring men ditt användarnamn antyder du har penis, ett verkligt dilemma antar jag.
Det är lagligt ha diabetes, det är lagligt köra bilar som dricker 3 liter milen, det är lagligt att vara arab, det är lagligt att tro vi har åsikts och yttrandefrihet i Sverige, det är lagligt säga att invandringen är bra för Sverige.
Det finns mycket som är lagligt men det betyder inte att det är ok.
Så igen om vi nu lever i en värld av valmöjligheter som du tror och fettona bara utövar en demokratisk rättighet hur ska jag ta till vara på min demokratiska rättighet att slippa se detta, kunna påtala att det är hälsovådligt och ser hemskt ut med fetton i badkläder, string eller ej fast string knappast gör saker bättre.
Eller är det så att bara de som väljer att helt ignorera hur man påverkar andra som är i sin demokratiska rätt?
Eller är du rent av den som på riktigt tror att det är lagen som dikterar vad som är ok eller inte dvs har den etisk tolkningsrätten?