2026-07-12, 10:47
Avstängd
Adolf.Shitlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kleiner
Kom igen nu, du vet redan vad jag menar! Vi kvinnor är mästare i självbedrägeri.

Att kvinnor klär sig sexigt för sig själva är en stor lögn. Och den andra halva problemet är alla opportunistiska män.
Nu är jag inte kvinna men vem klär sig kvinnor sexigt för ?

Jag kan absolut köpa att det är situationsbaserat,om en kvinna skall på dejt så kan hon absolut klä sig sexigt för att imponerna på och väcka sexuell attraktion hos sin dejt men jag tror nog knappast en kvinna som tex är ute i löpspåret och är klädd i tighta löparleggings och string är det med förhoppningen om att attrahera en man i löspåret eller att hon skulle ha nån intention att bli brutalkukad minst 10 ggr av 10 olika män innan löprundan är över
Citera
2026-07-12, 11:09
Medlem
Kleiners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Fattar nog fortfarande inte. Tycker du inte att kvinnor ska få klä sig som de vill?

Jag tycker många flera kvinnor ska klä sig elegant. Med stil och klass.

Nej, kvinnor som inte kan bekräfta sig själva och suktar efter andras bekräftelse ska INTE får bestämma hur hon klär sig.

Citat:
Ursprungligen postat av Adolf.Shitler
Nu är jag inte kvinna men vem klär sig kvinnor sexigt för ?

Jag kan absolut köpa att det är situationsbaserat,om en kvinna skall på dejt så kan hon absolut klä sig sexigt för att imponerna på och väcka sexuell attraktion hos sin dejt men jag tror nog knappast en kvinna som tex är ute i löpspåret och är klädd i tighta löparleggings och string är det med förhoppningen om att attrahera en man i löspåret eller att hon skulle ha nån intention att bli brutalkukad minst 10 ggr av 10 olika män innan löprundan är över

Jag tror inte du vet hur kvinnor funkar. Självklart finns det ödmjuka kvinnor.. men alla är inte så ödmjuka som du tror.
Citera
2026-07-12, 11:15
Medlem
Citat:

Nej, kvinnor som inte kan bekräfta sig själva och suktar efter andras bekräftelse ska INTE får bestämma hur hon klär sig.

Vem ska bestämma det? Ska vi lagstifta om kvinnors klädsel som i Afghanistan och Iran?
Citera
2026-07-12, 11:20
Avstängd
Adolf.Shitlers avatar
Citat:
Jag tycker många flera kvinnor ska klä sig elegant. Med stil och klass.

Jag tror inte du vet hur kvinnor funkar. Självklart finns det ödmjuka kvinnor.. men alla är inte så ödmjuka som du tror.

Jag är nog ganska medveten om att kvinnor inte är ett kollektivt hivemind som alla tänker på precis samma sätt.

Det finns säkerligen kvinnor som klär upp sig i sexiga kläder och går ut på krogen med itentionen att ragga upp en kuk för kvällen men kvinnor som ligger på stranden och solar i stringbikini tror jag knappast gör så med viljan att 10 män skall stå och grupprunka i ring runt dom som nått jävla bukkakeparty.
Citera
2026-07-12, 11:28
Medlem
Kleiners avatar
Varför spelar du dum nu. Jag skrev elegant, stil och klass och inte burka.

Det handlar inte om att bestämma men påverka på ett positivt sätt. Du kan också vara med till att påverka, men du är så upptagen med att försvara kvinnors rätt till att framställa sig själv som ett sexobjekt.

Varför gå du till det extrema hela tiden?

Citat:
Vem ska bestämma det? Ska vi lagstifta om kvinnors klädsel som i Afghanistan och Iran?
Senast redigerad av Kleiner 2026-07-12 kl. 11:33.
Citera
2026-07-12, 11:35
Medlem
Citat:
Varför spelar du dum nu. Jag skrev elegant, stil och klass och inte burka eller slöja.

Det handlar inte om att bestämma men påverka på ett positivt sätt. Du kan också vara med till att påverka, men du är så upptagen med att försvara kvinnors rätt till att framställa sig själv som ett sexobjekt.

Varför gå du till det extrema hela tiden?
Jamen påverka på du, det är lugnt. Men det var inte vad du skrev.

Ja jag är fullt upptagen med att försvara kvinnors rätt att klä sig som de vill, uppträda som de vill, utbilda sig till vad de vill, jobba med vad de vill, välja vilka partners de vill, eller ingen.

Vi väljer alla våra strider.
Citera
2026-07-12, 11:36
Medlem
Kleiners avatar
Varför så upptagen med att försvara kvinnors rätt, när kvinnor i Sverige redan har den friheten? Konstigt.

Citat:
Jamen påverka på du, det är lugnt. Men det var inte vad du skrev.

Ja jag är fullt upptagen med att försvara kvinnors rätt att klä sig som de vill, uppträda som de vill, utbilda sig till vad de vill, jobba med vad de vill, välja vilka partners de vill, eller ingen.

Vi väljer alla våra strider.
Citera
2026-07-12, 11:39
Medlem
Citat:
Varför så upptagen med att försvara kvinnors rätt, när kvinnor i Sverige redan har den friheten? Konstigt.
För att det finns personer som du som vill begränsa dessa friheter. Så här skrev du ".

"Nej, kvinnor som inte kan bekräfta sig själva och suktar efter andras bekräftelse ska INTE får bestämma hur hon klär sig".
Citera
2026-07-12, 11:41
Medlem
Kleiners avatar
Citat:
För att det finns personer som du som vill begränsa dessa friheter. Så här skrev du ".

"Nej, kvinnor som inte kan bekräfta sig själva och suktar efter andras bekräftelse ska INTE får bestämma hur hon klär sig".

Precis! Men nu är du en extrem kvinna som gå till det extrema, så jag är inte förvånad att du tolka det på ett extremt sätt.
Citera
2026-07-12, 11:46
Medlem
Iman2014s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joe88
Jag var på stranden idag. Visserligen inte i Sverige men i annat europeiskt land. Majoriteten av kvinnorna hade stringbikini. Männen hade löst sittande badbyxor som går nästan ner till knäna.

Hur kommer det sig att kvinnor inte klarar av att klä sig anständigt på stranden när män kan det? Varför måste kvinnor visa upp sina rumpor när män inte måste det? Varför verkar kvinnor känna ett så stort behov av att blotta sig medan män inte alls verkar ha samma behov?

Om män kan ha löst sittande badbyxor som går ner till knäna, varför kan inte kvinnor det?

Precis. Det är just det som är extremt irriterande. Män täcker för hela sin nedre del medan kvinnor visar mer än 95 % av röven. Det är helt sjukt hur man sexualiserar kvinnor offentligt.

Det är därför jag helt undviker att gå på stranden. Det är en sjuk plats.
Citera
2026-07-12, 11:48
Medlem
Iman2014s avatar
Citat:
Om 60-talets män klarade av att se kvinnor i fittkorta klänningar och 80-talets män klarade av att se kvinnor som var topless på stranden utan att krackelera blir ju snarare frågan vad det är för fel på dagens män?

Förstår du inte hans poäng? Män klär sig anständigt i nedre delen av kroppen på stranden medan för kvinnor så har man bikinis som visar ALLTING förutom själva rövhålet. Det är sjukt irriterande att det ska vara så. Förstår inte hur ni kan vara okej med detta.
Citera
2026-07-12, 11:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iman2014
Förstår du inte hans poäng? Män klär sig anständigt i nedre delen av kroppen på stranden medan för kvinnor så har man bikinis som visar ALLTING förutom själva rövhålet. Det är sjukt irriterande att det ska vara så. Förstår inte hur ni kan vara okej med detta.
Varför är du ok med att män bara klär sig anständigt på halva kroppen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in