2026-07-12, 09:16
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Är väl kul att kolla på kroppar även om man inte får något? Till och med jag som heterosexuell kvinna tycker om att se andra kvinnors vackra kroppar.

Är det, tror inte du förstår hur många snubbar fungerar?

Var t.ex. i Kungsan i går där det var Bad bunny-tema med hur många sexiga latinas som helst, och hade jag inte varit hyffsat nyknullad hade jag absolut blivit riktigt frustrerad.
Citera
2026-07-12, 09:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
Är det, tror inte du förstår hur många snubbar fungerar?

Var t.ex. i Kungsan i går där det var Bad bunny-tema med hur många sexiga latinas som helst, och hade jag inte varit hyffsat nyknullad hade jag absolut blivit riktigt frustrerad.
Ok så för mäns skull ska kvinnor klä sig heltäckande? För jag tänker att olika män säkert är olika känsliga. För vissa kanske det räcker med en normal bikinitrosa medan andra mår dåligt om kvinnor inte bär burkini?

Skämt åsido, hur snubbar fungerar är deras problem, inte mitt.
Citera
2026-07-12, 09:20
Medlem
LKKINGENs avatar
Citat:
Det är lagligt att vara tjock.
Det är lagligt att bära string.
Det är inte lagligt att runka offentligt, förargelseväckande beteende.
Så då handlar det alltså inte om att man kan välja att inte se saker som du baserade ditt resonemang på?
Du byter strategi och argument såfort du inte uppnår det du vill? Dvs du är alltså inte mottaglig för argument utan gör vad som helst för att kunna fortsätta framföra din åsikt oaktat det universalt ologiska i det?
Du resonerar som en kärring men ditt användarnamn antyder du har penis, ett verkligt dilemma antar jag.

Det är lagligt ha diabetes, det är lagligt köra bilar som dricker 3 liter milen, det är lagligt att vara arab, det är lagligt att tro vi har åsikts och yttrandefrihet i Sverige, det är lagligt säga att invandringen är bra för Sverige.
Det finns mycket som är lagligt men det betyder inte att det är ok.

Så igen om vi nu lever i en värld av valmöjligheter som du tror och fettona bara utövar en demokratisk rättighet hur ska jag ta till vara på min demokratiska rättighet att slippa se detta, kunna påtala att det är hälsovådligt och ser hemskt ut med fetton i badkläder, string eller ej fast string knappast gör saker bättre.

Eller är det så att bara de som väljer att helt ignorera hur man påverkar andra som är i sin demokratiska rätt?

Eller är du rent av den som på riktigt tror att det är lagen som dikterar vad som är ok eller inte dvs har den etisk tolkningsrätten?
Citera
2026-07-12, 09:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LKKINGEN
Så då handlar det alltså inte om att man kan välja att inte se saker som du baserade ditt resonemang på?
Du byter strategi och argument såfort du inte uppnår det du vill? Dvs du är alltså inte mottaglig för argument utan gör vad som helst för att kunna fortsätta framföra din åsikt oaktat det universalt ologiska i det?
Du resonerar som en kärring men ditt användarnamn antyder du har penis, ett verkligt dilemma antar jag.

Det är lagligt ha diabetes, det är lagligt köra bilar som dricker 3 liter milen, det är lagligt att vara arab, det är lagligt att tro vi har åsikts och yttrandefrihet i Sverige, det är lagligt säga att invandringen är bra för Sverige.
Det finns mycket som är lagligt men det betyder inte att det är ok.

Så igen om vi nu lever i en värld av valmöjligheter som du tror och fettona bara utövar en demokratisk rättighet hur ska jag ta till vara på min demokratiska rättighet att slippa se detta, kunna påtala att det är hälsovådligt och ser hemskt ut med fetton i badkläder, string eller ej fast string knappast gör saker bättre.

Eller är det så att bara de som väljer att helt ignorera hur man påverkar andra som är i sin demokratiska rätt?

Eller är du rent av den som på riktigt tror att det är lagen som dikterar vad som är ok eller inte dvs har den etisk tolkningsrätten?
Du skulle nog kunna gå fram till en överviktig person och berätta för denne att hen är överviktig och att det är ohälsosamt utan större konsekvenser än att du framstår som djupt osympatisk. Ha det så kul!
Citera
2026-07-12, 09:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iman2014
Era kvinnor klär er som horor. Till och med värre än så. Att du gillar detta och stödjer detta visar vad för sorts människa du är.

Det är någonting allvarligt fel på ert samhälle. Att du inte ser något fel med att kvinnor visar sin röv för allihopa offentligt visar bara hur sjukt ert samhälle blivit.

Jag tycker vi fått börja hålla tillbaka för mycket , när jag växte upp slutet av sjuttiotalet och början av åttiotalet hade hälften av tjejerna ingen topp för att dom ville vara jämlika med oss killar.
Nakenhet var något som började bli mer naturligt och avslappnat en positiv tid tyckte jag i alla fall och vackert att titta på dessutom .
Visst fanns det killar som hade svårt att kontrollera ståndet men dom löste oftast det med lite yvigare badshorts så det inte skulle synas det var ju inte tjejernas ansvar att vissa inte kunde kontrollera sig.
På det hela taget var det en Liberalare och friare tid vi gick in i något jag saknar i dagens samhälle.
Citera
2026-07-12, 09:44
Medlem
LKKINGENs avatar
Citat:
Du skulle nog kunna gå fram till en överviktig person och berätta för denne att hen är överviktig och att det är ohälsosamt utan större konsekvenser än att du framstår som djupt osympatisk. Ha det så kul!
Så att vara ärlig är likställt med osympatisk?
I min värld är det osympatiskt att sitta på instagram och kommentera bilder på ett fetto som lägger upp den ena bikini, sommarklning etc bilden efter den andra och skriva hur fin hon är när det hänger och putar ut precis överallt.

Det är ju som att heja på en missbrukare och det tror jag knappast någon, inte ens du skulle kalla för en bra idé?

Om man blir kränkt av något så är det först och främst sin egen reaktion man borde betrakta inte personen som gjorde något du valde att bli kränkt av.

Det är bara oss själv vi kan förändra eller inte andra kan vi inte göra mycket åt.
Citera
2026-07-12, 09:56
Medlem
Citat:
Så att vara ärlig är likställt med osympatisk?
I min värld är det osympatiskt att sitta på instagram och kommentera bilder på ett fetto som lägger upp den ena bikini, sommarklning etc bilden efter den andra och skriva hur fin hon är när det hänger och putar ut precis överallt.

Det är ju som att heja på en missbrukare och det tror jag knappast någon, inte ens du skulle kalla för en bra idé?

Om man blir kränkt av något så är det först och främst sin egen reaktion man borde betrakta inte personen som gjorde något du valde att bli kränkt av.

Det är bara oss själv vi kan förändra eller inte andra kan vi inte göra mycket åt.
Så varför har du ett behov av att informera tjocka människor om att de är tjocka? Dels är de säkert medvetna om det redan, dels är det ju som du säger inte möjligt för dig att ändra på någon annan än dig.

Vilka andra grupper människor känner du behov av att informera om olika saker?
Säger du till gamla krumma människor att de borde sträcka på sig?
Säger du till korta människor att de borde bära högklackat?
Säger du till glasögonbärare att man faktiskt kan operera bort synfel?
Säger du till folk på donken att de borde äta nyttigare?
Citera
2026-07-12, 10:03
Medlem
Kleiners avatar
Om kvinnor bara kunnat sluta med att ljuga för sig själva, då hade halva av problemet varit löst.
Citera
2026-07-12, 10:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kleiner
Om kvinnor bara kunnat sluta med att ljuga för sig själva, då hade halva av problemet varit löst.
Utveckla? Och vilken halva av problemet, den vänstra eller högra skinkan?
Citera
2026-07-12, 10:30
Medlem
Citat:
Så vad du skriver är att det är civiliserat att titta bort INNAN man ser något man inte vill se? Då borde jag kunna ligga och runka på stranden, det är bara titta bort om det inte passar. Är det rätt uppfattat?

Det är olagligt att onanera offentligt. Räknas som förargelseväckande beteende.

Att vara tjock eller bära stringbikini är inte olagligt. Och klarar du inte av att se en tjock människa eller en kvinna med stringbikini, så är det bara för dig att titta bort. Du är inte tvingad att titta.
Citera
2026-07-12, 10:32
Medlem
Kleiners avatar
Kom igen nu, du vet redan vad jag menar! Vi kvinnor är mästare i självbedrägeri.

Att kvinnor klär sig sexigt för sig själva är en stor lögn. Och den andra halva problemet är alla opportunistiska män.

Citat:
Utveckla? Och vilken halva av problemet, den vänstra eller högra skinkan?
Citera
2026-07-12, 10:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kleiner
Kom igen nu, du vet redan vad jag menar! Vi kvinnor är mästare i självbedrägeri.

Att kvinnor klär sig sexigt för sig själva är en stor lögn. Och den andra halva problemet är alla opportunistiska män.
Fattar nog fortfarande inte. Tycker du inte att kvinnor ska få klä sig som de vill?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in