2026-07-11, 22:45
Medlem
Jag tycker att det säger mer om dig än om männen du chattar med att döma någon utifrån så vaga premisser.

Men så här fungerar folk som hänger på dessa kontaktsidor.
Det sätter sig i huvudet till slut och verklighetsuppfattningen försvinner.
Citera
2026-07-11, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prax^
Att välja bort nån pga val av messenger app är väl på många sätt att göra sig själv omöjlig kan jag tycka. Använder för den.delen inte snap själv och är i samma ålder, men att kalla det en.ick är rätt löjligt i.mina ögon.
Instämmer helt. Har inte heller Snap och hatar den appen. Men jag skulle verkligen inte börja fundera bara för att någon föreslår det.

Skulle aldrig inleda en relation med någon som håller på så. Det ger väldigt starka vibbar av en person som verkligen gör sitt yttersta för att leta fel. Vad blir nästa grej? Att man vikt kalsongerna på fel sätt innan man la dem i lådan?
Citera
2026-07-11, 22:58
Medlem
Snap är väl helt ute!

Ick är ett icke-ord, bara fånigt!
Citera
2026-07-11, 23:13
Medlem
Flashshits avatar
Tja, vad skall man säga om denna tråd?

Om man blir så "kränkt" av att bli kallad för "en trevlig prick" (vilket är en positiv kommentar om en person), att man startar en snyfttråd om det på Flashback, så kanske en del av förklaring till varför man är 40+ och singel finns just där...?
Sen att man tycker att man själv är "normal" trots ovan, visar på en viss bristande självinsikt.
Senast redigerad av Flashshit 2026-07-11 kl. 23:33.
Citera
2026-07-11, 23:16
Medlem
Fantens avatar
Jag orkar inte göra det själv då jag sitter med telefonen nu, annars hade jag länkat till en alla dom listor som finns där nån har just listat saker som brudar på sociala medier har sagt vara icks. Jag kan lova att 'han frågar om Snap' och 'kallar mig något som på sin höjd är lite knepigt' finns med.

När jag (och uppenbarligen Annika Norlin) var yngre så handlade tjejers listor om hur en kille skulle vara och ha, inte tvärtom. Vet inte kvinnor längre vad dom vill ha?

Citat:
Ursprungligen postat av Flashshit
Tja, vad skall man säga om denna tråd?

Om man blir så "kränkt" av att bli kallad för "en trevlig prick" (vilket är en positiv kommentar om någon), att man startar en snyfttråd om det på Flashback, så kanske en del av förklaring till varför man är 40+ och singel finns just där...?
Sen att man tycker att man själv är "normal" trots ovan, visar på en viss bristande självinsikt.
Eller hur?
Citera
2026-07-11, 23:20
Medlem
jjujjus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fanten
Jag orkar inte göra det själv då jag sitter med telefonen nu, annars hade jag länkat till en alla dom listor som finns där nån har just listat saker som brudar på sociala medier har sagt vara icks. Jag kan lova att 'han frågar om Snap' och 'kallar mig något som på sin höjd är lite knepigt' finns med.

När jag (och uppenbarligen Annika Norlin) var yngre så handlade tjejers listor om hur en kille skulle vara och ha, inte tvärtom. Vet inte kvinnor längre vad dom vill ha?

Eller hur?
Kan du inte fråga din flickvän? Eller måste man nu spela död för att få en ny chans? Det låter som en ick tycker i alla fall jag.. blöt hund som kryper till korset. Fifan

Det kallar i alla fall inte jag för ”en trevlig prick”. Coward
Citera
2026-07-11, 23:22
Medlem
mr.Floppys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Berit85
God kväll Flashback!

Jag tar gärna lite konstruktiv feedback på mina värsa s.k. icks på dejtingsidan.

1. "Har du snap?"

90% av mina konversationer slutar såhär. Hur kan man ställa den frågan till någon som är 40+?

Är jag överkänslig? Eller har jag rätt i att man bör undvika vuxna människor som använder Snap?

2. Flertalet gånger har jag blivit kontaktad av män som refererar till mig som en "trevlig prick"....?

Ursäkta mig? TREVLIG PRICK? 😆 Hur kan man beskriva en mogen, vacker kvinna på det viset? Finns det någon kvinna som går igång på att bli kallad "prick"?

Måtte djävulen ta alla fruntimmer!
Aldrig blir ni nöjda!
Nu har ni hållit på i åratal och krävt att behandlas jämlikt, och nu när ni blir det så duger fan inte det heller!
Var glad för att du inte fått en dålig raggningsreplik som förr i världen!
Inte så lätt att klara alla krav ni ställer!

https://www.youtube.com/watch?v=_7RMg9LKo5E
Citera
2026-07-11, 23:32
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jjujju
Kan du inte fråga din flickvän? Eller måste man nu spela död för att få en ny chans? Det låter som en ick tycker i alla fall jag.. blöt hund som kryper till korset. Fifan

Det kallar i alla fall inte jag för ”en trevlig prick”. Coward
Goddag, yxskaft.
Citera
2026-07-11, 23:32
Medlem
JohnnySamhalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Berit85
God kväll Flashback!

Jag tar gärna lite konstruktiv feedback på mina värsa s.k. icks på dejtingsidan.

1. "Har du snap?"

90% av mina konversationer slutar såhär. Hur kan man ställa den frågan till någon som är 40+?

Är jag överkänslig? Eller har jag rätt i att man bör undvika vuxna människor som använder Snap?

2. Flertalet gånger har jag blivit kontaktad av män som refererar till mig som en "trevlig prick"....?

Ursäkta mig? TREVLIG PRICK? 😆 Hur kan man beskriva en mogen, vacker kvinna på det viset? Finns det någon kvinna som går igång på att bli kallad "prick"?

BTW. Nu när jag tänker på det så träffade jag en några år äldre kvinna för några år sedan (endast vänner i ett sammanhang) som benämnde folk hon gillade som "en cool katt" - jag tror aldrig jag hört talas om det uttrycket på svenska förut. (däremot på eng - gammal sådan)

Störst chans/risk att snubbarna som använde sig utav "trevlig prick" är ena riktiga bonnlurkar (alt hipsters som vill verka originella)!! Men hugg till för bövelen om du uppskattar att kyssa en hel snusdosa och höra på gamla neger-skämt halva natten samt att hans ex benämns som "kexet som inte smakade bra".
Citera
2026-07-11, 23:39
Medlem
jjujjus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fanten
Goddag, yxskaft.
Du frågade ju om kvinnor inte längre vet vad dom vill ha? Då får du ju fråga din flickvän som du lämnade vid vägens ände.. 💔 skylla på att man höll på att dö för att få en ny chans

Shit vad lågt. När man tror att the botten is nådd så dyker du upp som gubben i lådan med den sämsta ursäkten världshistorien kunde komma på.
Citera
2026-07-12, 00:50
Avstängd
Konstig stämning det blir här inne. Men ni är alltså gammal här och singel? ..
Citera
2026-07-12, 01:03
Medlem
Berit85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saskatoon9786
Har själv, som man, blivit kallad för "trevlig prick". Naturligtvis blev det ghostning direkt. Låter bara så sjukt oromantiskt.

Ja verkligen. Det bara skriker "impotent /kastrerad".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in