2026-07-11, 05:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iman2014
Det var själva poängen. Jag tittade av irritation och vrede. Har inget med lust att göra. I detta fallet när jag såg röven så kände jag att jag hade kapitulerat och legitimerat detta beteende genom att titta bort. Ungefär som att jag själv gör något fel. Om jag då väljer att titta och stirra så kommer det göra henne obekväm och hon kommer försöka täcka för sig eller gå därifrån och på så sätt förstå att hon inte ska klä sig så nästa gång.

Tänk dig hur det är om du sitter i ett tåg och du har en kvinna framför dig med djup urringning där man ser 90 % av brösten. Om du då väljer att titta på brösten så kommer hon att försöka täcka för brösten. Det händer ju hela tiden. Ser man en kvinna/tjej framför sig med urringning som visar brösten och du väljer då att titta på brösten så kommer hon notera det och då väljer hon att försöka täcka för brösten. Oftast med andra kläder, ibland med händerna eller med en väska.

Det är samma med djupa magtröjor där man kan se hela magen. Tittar du då på magen så kommer hon försöka täcka för magen. Detta händer hela tiden.

Så ju mer du som man tittar och stirrar på en kvinna, desto mer kommer hon täcka för sin kropp och klä sig mer och mer uppklätt. Det är väldigt uppenbart att när en kvinna börjar få stirrande blickar från män, så blir en naturlig reaktion hos henne att täcka för kroppen.
Nej nej nej du kan inte skriva djupa magtröjor. Ordet du söker är "korta".
Du milde
Citera
2026-07-11, 07:36
Medlem
proconsuls avatar
Citat:
Det var själva poängen. Jag tittade av irritation och vrede. Har inget med lust att göra. I detta fallet när jag såg röven så kände jag att jag hade kapitulerat och legitimerat detta beteende genom att titta bort. Ungefär som att jag själv gör något fel. Om jag då väljer att titta och stirra så kommer det göra henne obekväm och hon kommer försöka täcka för sig eller gå därifrån och på så sätt förstå att hon inte ska klä sig så nästa gång.

Tänk dig hur det är om du sitter i ett tåg och du har en kvinna framför dig med djup urringning där man ser 90 % av brösten. Om du då väljer att titta på brösten så kommer hon att försöka täcka för brösten. Det händer ju hela tiden. Ser man en kvinna/tjej framför sig med urringning som visar brösten och du väljer då att titta på brösten så kommer hon notera det och då väljer hon att försöka täcka för brösten. Oftast med andra kläder, ibland med händerna eller med en väska.

Det är samma med djupa magtröjor där man kan se hela magen. Tittar du då på magen så kommer hon försöka täcka för magen. Detta händer hela tiden.

Så ju mer du som man tittar och stirrar på en kvinna, desto mer kommer hon täcka för sin kropp och klä sig mer och mer uppklätt. Det är väldigt uppenbart att när en kvinna börjar få stirrande blickar från män, så blir en naturlig reaktion hos henne att täcka för kroppen.

Detta är inget svar på varför det är fel att visa hud. Svara på det. Varför är det fel? Det räcker inte med att säga att det är tex oanständigt, varför är det isf oanständigt? Exakt vad är problemet?
Citera
2026-07-11, 07:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av proconsul
Detta är inget svar på varför det är fel att visa hud. Svara på det. Varför är det fel? Det räcker inte med att säga att det är tex oanständigt, varför är det isf oanständigt? Exakt vad är problemet?
Räcker väl gott och väl med oanständigt? Svenskar i allmänhet är byfånar utan känsla för omgivning, finrum och klass. I Grekland är svenskar de enda som sittee i stringtrosor på en restaurang medan andra åtminstone har badbyxor och t shirt. Svenskar är ett klasslöst bondesamhälle som förlitar sig för mycket på kantigheten från vikingatiden. Sen har de mage att känna sig förnärmad om någon skulle få för sig att titta. Svenska kvinnor är smuts.
Citera
2026-07-11, 07:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snakewatch
Räcker väl gott och väl med oanständigt? Svenskar i allmänhet är byfånar utan känsla för omgivning, finrum och klass. I Grekland är svenskar de enda som sittee i stringtrosor på en restaurang medan andra åtminstone har badbyxor och t shirt. Svenskar är ett klasslöst bondesamhälle som förlitar sig för mycket på kantigheten från vikingatiden. Sen har de mage att känna sig förnärmad om någon skulle få för sig att titta. Svenska kvinnor är smuts.
Skulle säga att tröjlösa män är en vanligare syn på restauranger i Grekland än kvinnor i string.
Citera
2026-07-11, 07:52
Medlem
proconsuls avatar
Citat:

Varför är det oanständigt?
Citera
2026-07-11, 08:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av proconsul
Varför är det oanständigt?
För att det inte passar i något sammanhang annat än innan man typ ska ha sex. Du är klasslöst och därför frågar du såna här efterblivna frågor.
Du tycker säkert nudism ska vara tillåtet överallt eller hur? Om inte varför inte?
Citera
2026-07-11, 08:13
Medlem
proconsuls avatar
Citat:
För att det inte passar i något sammanhang annat än innan man typ ska ha sex. Du är klasslöst och därför frågar du såna här efterblivna frågor.
Du tycker säkert nudism ska vara tillåtet överallt eller hur? Om inte varför inte?

Varför passar det inte sig?

Det finns inga lagar som förbjuder nakenhet offentligt så det är redan tillåtet. Och personligen har jag inga problem med nakenhet.
Förra året var jag i Paris, satt på uteservering då det kommer två helnakna killar gående och sätter sig.
Förmodligen nån utmaning eller del i en svensexa eller nåt, jag vet inte. Det framkallade en hel del munterhet bland cafegästerna men inte mer än så. Inga sura miner, ingen som bad dem gå och ingen som gick därifrån. De fick sin fika och sedan gick de igen. Det är på den här nivån jag är. Låt folk vara nakna om de vill, jag kunde inte bry mig mindre.
Citera
2026-07-11, 08:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kleiner
Om den där snubben är islamist då är jag miljonär 😆

Okej, du kan tro vad du vill, så tror jag vad jag vill.
Citera
2026-07-11, 09:34
Medlem
Kleiners avatar
Det stämmer inte. Det finns många andra länder utöver Mellanöstern och Africa, som uppskattar modesty. I Korea, Japan och många andra Asiatiska länder.

Citat:
Ursprungligen postat av Vatos.Locos
Bara svartskallar och bittra oskulder som stör sig. Alltså ingen seriös eller ens mänsklig grupp.
Citera
2026-07-11, 11:37
Medlem
sykkelpumps avatar
Citat:
Precis. Kvinnor har ingen skam eller anständighet längre. Hade det varit mode eller norm att visa f...an så hade man gjort det. Hade det varit mode eller norm att vara topless så hade man varit topless.
Härliga tider. Hela 80-talet var det gott om topless på stränderna här i Sverige, sedan förändrades modet och till slut fylldes landet med "multikultur" så nu mer kan väl ingen sola topless utan att bli överfallen av någon kulturberikare som inte kan behärska sig.

Men man undrar ju hur du kommer så nära att "man får se hela röven på en tjej/kvinna rakt framför sitt ansikte" när du aktivt undvikit stranden i 10 år?
Det händer aldrig mig...
Citera
2026-07-11, 11:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sykkelpump
Härliga tider. Hela 80-talet var det gott om topless på stränderna här i Sverige, sedan förändrades modet och till slut fylldes landet med "multikultur" så nu mer kan väl ingen sola topless utan att bli överfallen av någon kulturberikare som inte kan behärska sig.

Med den förklaringsmodellen till varför topless-modet försvann undrar man ju hur stringmodet har kunnat växa fram?
Citera
2026-07-11, 11:40
Medlem
Vatos.Locoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kleiner
Det stämmer inte. Det finns många andra länder utöver Mellanöstern och Africa, som uppskattar modesty. I Korea, Japan och många andra Asiatiska länder.

Detta gäller i Sverige.

Asiater har också en vidrig syn när det kommer till ''heder''.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in