2026-07-11, 00:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joe88
Vilka stränder besöker du egentligen? Den lokala nunneföreningens kyrkostrand?

Gå in på valfritt gym så är minst hälften av de unga kvinnorna där betydligt mer lättklädda än kvinnorna på dina bilder.

Vanliga ständer. Både vid hav och vid sjöar. Och badhus. Och utomhuspooler.

1. Jag går på gym också. och där ser kvinnorna oftast ut såhär i klädseln:
https://th.bing.com/th/id/R.6b99cd4b656170bf3c4f759b3c75dab9?rik=1QL5rkGdIiP H6A&riu=http%3a%2f%2f2xu.com%2fcdn%2fshop%2ffiles% 2fWR7412a_BLK-WHT_1_srr5gr.jpg%3fv%3d1726186712&ehk=hE8SjP8ODXpd Mzv2m54iqbhcfbQoh2EhU%2fpai%2b94c4Q%3d&risl=&pid=I mgRaw&r=0

2 och 3 hör ihop som en hel outfit:

2. https://www.icaniwill.se/sv/dam/dam-shorts/classic-v-shape-biker-shorts-black-wmn?msclkid=9a37715ec8241d973bb21b0fb91b3d66&utm_s ource=bing&utm_medium=cpc&utm_campaign=p-se-performance.max&utm_term=2335019100595589&utm_cont ent=All%20products

3. https://www2.hm.com/sv_se/productpage.1325495001.html?utm_id=bi_cmp-614061480_adg-1143493795080646_ad-71468516249064_pla-45750 67904746896_dev-c_ext-_prd-se-sv-1325495001005&msclkid=f60e033c37a215744ea8696d458b 051d&utm_source=bing&utm_medium=cpc&utm_campaign=m kt_se%7Cmpl_microsoft%7Clng_swe%7Catc_activity%7Ci ty_generic%7Cobj_online-sales%7Ccpt_ shopping%7Cdct_women%7Cmi_segu11hc3aa5&utm_term=45 75067904746896&utm_content=dct_women%20%7Cftx_spor t
Citera
2026-07-11, 00:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iman2014
Du verkar prata i luften här för du vet mycket väl att jag ALDRIG kommer acceptera detta. Så länge jag lever under vår korta tid på jorden kommer jag aldrig acceptera detta. Så diskussionen är meningslös.

Kan bara tillägga att jag verkligen önskar att alla kvinnor klädde sig som i bilderna du länkade. Men att 16-20 år gamla kvinnor skulle klä sig så här idag är väldigt otroligt.

Så som på bilderna klär sig de 0-17 åriga tjejer, de 18-25 åriga unga kvinnor, de 26-39 åriga kvinnor och 40+ tanter jag ser på stranden (vid hav och sjöar, utomhuspooler och badhus).
Citera
2026-07-11, 00:40
Medlem
Iman2014s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stiert-Munning
Det känns som att TS lider av en svårartad släng av homosexualitet. Jaja, det är hans förlust om han tittar bort när han ser ett par rediga pattar. Det lider inte vi andra av.

Det är just det jag inte gör. Jag har skrivit i tråden att jag inte tittar bort om jag ser en halvnaken kvinna framför mig. Snarare väljer jag medvetet att stirra så hon förstår att jag tittar på hennes kropp på grund av hennes klädsel. Jag vill göra det så att hon kan förstå att vad hon gör är fel.

Som exempel, för 2 dagar sedan såg jag en kvinna/tjej (kanske 15,16 år) med en djup urringad tröja som visade mer än 80 % av hennes bröst. Du kunde till och med se hennes bh klart och tydligt, hade hon inte haft bhn på sig hade hon varit i princip topless och du sett hela hennes bröst.

Jag tittade klart och tydligt på hennes bröst. Jag hörde henne skratta och säga till hennes vänner (det var en grupp på runt 4 personer) att jag tittar på henne på ett odiskret sätt. Hon började då titta på mig tillsammans med dessa 3 andra tjejer, och jag tittade tillbaka. Hon skrattade i ungefär 2 minuter och tittade på mig med gruppen i ungefär 2 minuter innan hon gick vidare.

Jag gör detta hela tiden, ser jag en djup urringning, tittar jag på brösten. Ofta väljer kvinnorna/tjejerna att då täcka för brösten, det blir en naturlig reaktion. Men för 2 dagar sedan fick jag en lite annorlunda reaktion då hon skrattade och tittade på mig i 2 minuter. Det var faktiskt riktigt kul och roligt.

När jag ser stringbikinin på stranden tittar jag på röven, jag vänder inte bort ansiktet.

Vad jag däremot skrev var att jag försöker undvika att GÅ TILL STRANDEN då jag hatar den platsen på grund av hur kvinnor klär sig.
Citera
2026-07-11, 02:03
Medlem
sykkelpumps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
De vill kanske sola röven utan att visa fittan?
Jag tror att dom vill sola musen också, men dom törs inte.
Citera
2026-07-11, 02:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvempaInDaCity
Inte bara det! Den här tråden påtalar en icke-fråga. Svenska kvinnor kunde gärna visa mer hud på badstränderna! TS sitter fast i en TikTok-algoritm...

Haha, ja men vad vore stranden här i livet utan håriga rumpor, hybris
och ludna bröstkorgar ...... gärna med någon fånig 8-karantärs medaljong från sitt (enda?) kärleksmöte i Thailand, mmmmmm....

.
Senast redigerad av Detdundrar 2026-07-11 kl. 02:16.
Citera
2026-07-11, 02:40
Medlem
Citat:

Ja, när det är varmt ute, eftersom jag bor i en kuststad. Ibland väljer ju kvinnor att ta sig bort från stranden till exempel för att köpa glass eller för att beställa något att äta i en restaurang. Du vet ju hur svenska kvinnor är. Man har ingen skam eller anständighet så man känner att man inte behöver ta på sig shorts eller t-shirts. Finns tågstation i närheten och man ser dessa kvinnor i bikini gå fram till tågstationen och först när tåget kommer väljer man att ta på sig shorts eller t-shirts.

Däremot när det handlar om bikini-topp så ser man ju kvinnor gå runt i bikini-topp mitt i stan en varm sommardag. Då kan man se 80 % av deras bröst vilket också är irriterande.

Vad är egentligen problemet för sig med detta? Du säger om och om igen att det är sjukt, oanständigt och liknande men du förklarar aldrig varför det skulle vara fel.

Citat:
Nej, det går inte att bara ignorera det. För vi pratar inte om någon magtröja eller en kort kjol eller kort klänning eller en urringad tröjda.

Vi pratar om att man får se hela röven på en tjej/kvinna rakt framför sitt ansikte. För ungefär 10 år sedan, när jag oftare gick på stranden, såg jag en ung kvinna/tjej på stranden duscha. Det fanns en utedusch nära stranden där folk gick och duschade efter att ha badat i havet. När jag promenerade intill duschen (det fanns en väg där folk promenerade intill stranden), så såg jag denna kvinnan böja sig ner med ryggen och röven riktade mot mig. Hon hade en stringbikini på sig.

Jag såg hela hennes röv rakt framför mitt ansikte. Det var sjukt irriterande och medans jag tittade på hennes röv såg jag hennes vänner titta på mig. Jag tittade på hennes röv tills hon duschade färdigt och gick bort från duschen. Jag var väldigt arg och irriterade och hade hennes vänner konfronterat mig då (dessa gjorde det inte) så hade jag svarat och sagt åt dem att hon får skylla sig själv. Det är hon som borde ha anständighet att täcka för röven.

.

Det låter lite om som att du inte kan kontrollera dina lustar eftersom du tittar på något du anser vara så fel. Du promenerade och stannade sedan för att titta på henne när hon visade röven? En vanlig person hade tittat fort, lett åt det hela och sedan fortsatt gå men du stannade....trots att du var arg och irriterad över det hela.
Citera
2026-07-11, 02:56
Medlem
Iman2014s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sykkelpump
Jag tror att dom vill sola musen också, men dom törs inte.

Precis. Kvinnor har ingen skam eller anständighet längre. Hade det varit mode eller norm att visa f...an så hade man gjort det. Hade det varit mode eller norm att vara topless så hade man varit topless.
Citera
2026-07-11, 03:02
Medlem
Iman2014s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alanlissa87
Vad är egentligen problemet för sig med detta? Du säger om och om igen att det är sjukt, oanständigt och liknande men du förklarar aldrig varför det skulle vara fel.

Det låter lite om som att du inte kan kontrollera dina lustar eftersom du tittar på något du anser vara så fel. Du promenerade och stannade sedan för att titta på henne när hon visade röven? En vanlig person hade tittat fort, lett åt det hela och sedan fortsatt gå men du stannade....trots att du var arg och irriterad över det hela.

Det var själva poängen. Jag tittade av irritation och vrede. Har inget med lust att göra. I detta fallet när jag såg röven så kände jag att jag hade kapitulerat och legitimerat detta beteende genom att titta bort. Ungefär som att jag själv gör något fel. Om jag då väljer att titta och stirra så kommer det göra henne obekväm och hon kommer försöka täcka för sig eller gå därifrån och på så sätt förstå att hon inte ska klä sig så nästa gång.

Tänk dig hur det är om du sitter i ett tåg och du har en kvinna framför dig med djup urringning där man ser 90 % av brösten. Om du då väljer att titta på brösten så kommer hon att försöka täcka för brösten. Det händer ju hela tiden. Ser man en kvinna/tjej framför sig med urringning som visar brösten och du väljer då att titta på brösten så kommer hon notera det och då väljer hon att försöka täcka för brösten. Oftast med andra kläder, ibland med händerna eller med en väska.

Det är samma med djupa magtröjor där man kan se hela magen. Tittar du då på magen så kommer hon försöka täcka för magen. Detta händer hela tiden.

Så ju mer du som man tittar och stirrar på en kvinna, desto mer kommer hon täcka för sin kropp och klä sig mer och mer uppklätt. Det är väldigt uppenbart att när en kvinna börjar få stirrande blickar från män, så blir en naturlig reaktion hos henne att täcka för kroppen.
Citera
2026-07-11, 03:37
Medlem
Citat:
Precis. Kvinnor har ingen skam eller anständighet längre. Hade det varit mode eller norm att visa f...an så hade man gjort det. Hade det varit mode eller norm att vara topless så hade man varit topless.
Vad är det man ska känna skam över? Sen kropp som gud givit en?
Citera
2026-07-11, 03:42
Medlem
Citat:
Jag bara påpekar skillnaden. Fanns inga stringbikinin när jag var i "tonåren". Så uppenbarligen blir dagens samhälle värre och värre för varje år. Livet blir ju mer och mer meningslöst och värdelöst för varje år. Handlar inte bara om stringbikinis utan om allting. Rent allmänt då.
Klänningar och kjolar på 60-talet var muskorta på ett sätt som de inte är idag. På 80-talet var topless betydligt vanligare än idag. Modet ändras.

Om ditt liv känns meningslöst och värdelöst har det sannolikt med andra saker än kvinnors klädsel att göra.
Senast redigerad av Bimbodeluxe 2026-07-11 kl. 04:12.
Citera
2026-07-11, 03:49
Medlem
Citat:
Det är just det jag inte gör. Jag har skrivit i tråden att jag inte tittar bort om jag ser en halvnaken kvinna framför mig. Snarare väljer jag medvetet att stirra så hon förstår att jag tittar på hennes kropp på grund av hennes klädsel. Jag vill göra det så att hon kan förstå att vad hon gör är fel.

Som exempel, för 2 dagar sedan såg jag en kvinna/tjej (kanske 15,16 år) med en djup urringad tröja som visade mer än 80 % av hennes bröst. Du kunde till och med se hennes bh klart och tydligt, hade hon inte haft bhn på sig hade hon varit i princip topless och du sett hela hennes bröst.

Jag tittade klart och tydligt på hennes bröst. Jag hörde henne skratta och säga till hennes vänner (det var en grupp på runt 4 personer) att jag tittar på henne på ett odiskret sätt. Hon började då titta på mig tillsammans med dessa 3 andra tjejer, och jag tittade tillbaka. Hon skrattade i ungefär 2 minuter och tittade på mig med gruppen i ungefär 2 minuter innan hon gick vidare.

Jag gör detta hela tiden, ser jag en djup urringning, tittar jag på brösten. Ofta väljer kvinnorna/tjejerna att då täcka för brösten, det blir en naturlig reaktion. Men för 2 dagar sedan fick jag en lite annorlunda reaktion då hon skrattade och tittade på mig i 2 minuter. Det var faktiskt riktigt kul och roligt.

När jag ser stringbikinin på stranden tittar jag på röven, jag vänder inte bort ansiktet.

Vad jag däremot skrev var att jag försöker undvika att GÅ TILL STRANDEN då jag hatar den platsen på grund av hur kvinnor klär sig.
Du har sannerligen grava problem med att reglera dina känsloimpulser. Det verkar vara något som arabvärlden helt missat när det kommer till barnuppfostran.
Det är riktigt riktigt vidrigt att se både pojkar och vuxna män som inte kan kontrollera sig. Att kalla er apor är dock att förolämpa apor.

Skärp dig!
Citera
2026-07-11, 05:24
Medlem
Citat:

I all välmening skriver jag detta: Du stör dig på någonting som de allra flesta tycker är okej. Problemet är med andra ord ditt och inte tjejernas, som du projicerar det på. I det här samhället är det okej att visa ganska mycket kropp, framförallt på sommaren. Lösningen på ditt problem kan aldrig vara att alla andra ska anpassa sig efter dig, eller att andra ska behöva bära din skam över deras kroppar. Den enda som kan lösa det här problemet för dig är du själv.

Det första steget för att må bättre är acceptans. Acceptans för att vi har olika normer, och för att många resonerar annorlunda än dig. Du får fortsätta tycka illa om att vara lättklädd, men du måste acceptera att andra tycker och agerar annorlunda. Därefter finns det olika kognitiva strategier och sätt att jobba för att hjälpa hjärnan arr fokusera på annat, och på så sätt störas mindre av det. Sånt kan exempelvis psykologer hjälpa en med.
Senast redigerad av Konstantinpoopel 2026-07-11 kl. 06:10.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in