2026-07-11, 11:42
Medlem
Vatos.Locoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Med den förklaringsmodellen till varför topless-modet försvann undrar man ju hur stringmodet har kunnat växa fram?

För att 99% utav trosor som inte är string ser ut som blöjor?

Hot pants ser bra ut. String ser bra ut till rätt kroppsbyggnad och rumpa.
Citera
2026-07-11, 11:48
Medlem
Kleiners avatar
Kanske Sverige hade kunnat lärt mycket mer av andra länder om blygsamhet/modesty, om inte man hade så mycket arrogans som man har.

Jag fattar, det blir svårt och nästintill omöjligt att kunna se sina brister om man är arrogant och tror sig att vara bäst.

Modesty har ingenting att göra med heder, idiot.

Citat:
Ursprungligen postat av Vatos.Locos
Detta gäller i Sverige.

Asiater har också en vidrig syn när det kommer till ''heder''.
Citera
2026-07-11, 11:50
Medlem
sykkelpumps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Med den förklaringsmodellen till varför topless-modet försvann undrar man ju hur stringmodet har kunnat växa fram?
Det är nog du som är kvinna bättre skickad att svara på? Men ska man gissa så hänger det kanske ihop med modet att träna bakdelen så den blir "vacker" och att man sedan visar upp den för att "tävla" med dom otränade, som ofta kan ha en minst lika vacker form i mina ögon.

Sedan är ju inga sexuellt laddade delar totalt blottade i en stringbikini, så balanserar på rätt sida om någon gräns.
Citera
2026-07-11, 12:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sykkelpump
Det är nog du som är kvinna bättre skickad att svara på? Men ska man gissa så hänger det kanske ihop med modet att träna bakdelen så den blir "vacker" och att man sedan visar upp den för att "tävla" med dom otränade, som ofta kan ha en minst lika vacker form i mina ögon.

Sedan är ju inga sexuellt laddade delar totalt blottade i en stringbikini, så balanserar på rätt sida om någon gräns.
Många skulle nog säga att röven är sexuellt laddad, inte minst i denna tråd.
Citera
2026-07-11, 12:35
Medlem
Iman2014s avatar
Citat:
Härliga tider. Hela 80-talet var det gott om topless på stränderna här i Sverige, sedan förändrades modet och till slut fylldes landet med "multikultur" så nu mer kan väl ingen sola topless utan att bli överfallen av någon kulturberikare som inte kan behärska sig.

Men man undrar ju hur du kommer så nära att "man får se hela röven på en tjej/kvinna rakt framför sitt ansikte" när du aktivt undvikit stranden i 10 år?
Det händer aldrig mig...

Okej, du har en sjuk syn på livet, men okej.

Det exemplet jag nämnde hände för ungefär 10 år sedan när jag gick oftare till stranden. Har egentligen aldrig badat i Sverige då vattnet är för kallt för mig, men jag brukade gilla att gå till stranden för att till exempel gå på en brygga och se hur folk badar i havet. När jag pluggade i universitet gick jag till stranden med några som jag studera med, mest för att bara hänga runt. Detta eftersom på den tiden hade inte kvinnor stringbikini på sig. När jag gick i gymnasiet och några år efter gymnasiet kunde man inte se stringbikinin, kvinnor hade vanliga bikinin på sig.

Men det kändes som att för runt 10 år sedan började det förändras.

Och för att förklara just den händelsen, så var det så att vid stranden så finns det en gångväg. Där folk kan både gå och cykla. Du vet hur det är i stranden, när det är en stor strand med massa bryggor och så vidare så finns det ju en gångväg utanför stranden där sanden tar slut och folk kan gå och cykla där. Vid den gångvägen så fanns det en dusch, en utedusch där folk går och duschar. Denna duschen låg precis intill gångvägen.

Så jag jag gick och gick förbi duschen så såg jag en ung kvinna/tjej i stringbikini som duschade och hon böjde sig ner i duschen för att kunna tvätta håret. Hon böjde sig ner med ryggen och röven vänd mot mig. Det var på detta sättet jag kunde se hennes röv. Sen förstår du väl att när jag använder mig av uttrycket "röven rakt framför ansiktet" så menar jag inte bokstavligen att hennes röv var 20 centimeter från mitt ansikte utan att hon stod väldigt nära och jag kunde se hennes röv från väldigt nära avstånd.
Citera
2026-07-11, 12:40
Medlem
Iman2014s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vatos.Locos
För att 99% utav trosor som inte är string ser ut som blöjor?

Hot pants ser bra ut. String ser bra ut till rätt kroppsbyggnad och rumpa.

Det är väldigt konstigt och löjligt argument.

Detta är bara en ursäkt för att kvinnor ska kunna visa sin röv för alla.

https://www.bikinivillage.com/en/baywatch-triangle-bikini-top-electric-blue-my-bikini-story-0110023840128

https://www.bikinivillage.com/en/malibu-shiny-bikini-bottom-black-my-bikini-story-0130044700001

https://www.bikinivillage.com/en/ribbed-bralette-bikini-top-white-my-bikini-story-0110044510011

Här har du två exempel på "vanliga" bikinin som nästan alla kvinnor bar på när jag gick på gymnasiet. Detta är knappast någon "konservativ" klädsel utan det är en vanlig bikinitrosa som bara täcker för röven.

Om man tycker att detta är en bikinitrosa som täcker för mycket och att du är för påklädd i denna och därför måste visa nästan hela din röv i en stringbikini så är du en sjuk person.
Senast redigerad av Iman2014 2026-07-11 kl. 12:47.
Citera
2026-07-11, 12:44
Medlem
Iman2014s avatar
Citat:

Väldigt konstig argument. En röv är ju mer sexuell än bröst. Förstår inte varför kvinnor är okej med att visa röven men inte brösten? Om en kvinna böjer sig ner och visar röven framför dig så förstår du att det är en kroppsdel du har sex med. Det är ju i röven bakifrån som du har sex med kvinnor, både analt och vaginalt. Alla män förstår ju detta. Bröst å andra sidan har inte samma funktion.

Som en annan person redan påpekat i denna tråden, så räcker det ju att kvinnan flyttar det millimeterlånga tyget åt sidan och då är hon helt blottad och du kan ha sex med henne i det ögonblicket. En röv är ju mer sexuell än bröst.
Senast redigerad av Iman2014 2026-07-11 kl. 12:48.
Citera
2026-07-11, 13:35
Medlem
Iman2014s avatar
För att illustrera skillnaden mellan "vanlig" bikini och stringbikini.

Här har du en "vanlig" bikini som nästan alla kvinnor hade på sig när jag gick i gymnasiet.

https://www.bikinivillage.com/en/push-up-bikini-top-blue-turquoise-couture-0110053440244

Och här har du bikinin som många kvinnor har på sig idag

https://x.com/musesunz/status/2075806198796800276/photo/1

https://x.com/musesunz/status/2075806198796800276/photo/2

Att kvinnor som aktivt val väljer att ha på sig dessa stringbikinin som visar 95 % av röven är riktigt sjukt.
Citera
2026-07-11, 14:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iman2014
Att kvinnor som aktivt val väljer att ha på sig dessa stringbikinin som visar 95 % av röven är riktigt sjukt.

Varför då? Det är ju underbart och om det inte vore för idioter som du hade förmodligen fler varit topless också.
Citera
2026-07-11, 14:21
Medlem
Citat:

Jo det är det ju i allra högsta grad. Detta är en mycket sexuell syn för alla normalt funtade heterosexuella män:

https://x.com/musesunz/status/2075806198796800276/photo/1

Begriper man inte det är man ju antingen gay, kvinna, eller ännu inte påbörjat puberteten.
Citera
2026-07-11, 15:44
Medlem
stranden borde va off limits för tjejer med celluliter, fettvalkar och hängpattar .. inget kan förstöra en dag mer..
Citera
2026-07-11, 16:29
Medlem
Vatos.Locoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kleiner
Kanske Sverige hade kunnat lärt mycket mer av andra länder om blygsamhet/modesty, om inte man hade så mycket arrogans som man har.

Jag fattar, det blir svårt och nästintill omöjligt att kunna se sina brister om man är arrogant och tror sig att vara bäst.

Modesty har ingenting att göra med heder, idiot.

Tänk till innan du skriver, blir lättare för alla andra.

Vart har jag ens skrivit något om Modesty? Kan du ditt lilla barn sluta skriva saker som ingen har sagt? Går du på hjärnmedicin och inbillar dig saker?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in