2026-07-10, 10:52
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pipsi
Nej eftersom han samtyckte.

Eller gjorde han inte det? Det är du som har hittat på exemplet och vet om han faktiskt samtyckte eller inte.

Men så länge du inte kan slå fast att Nej, han samtyckte inte så är mitt svar nej. I och med att han samtyckte så var det ingen våldtäkt .

Eller hur? Eller vill du att jag ska bli dömd trots att han samtyckte?

Det är ju du som i exemplet ska veta om du har samtyckte eller inte. Du har ju fått svaret efteråt att han inte samtyckte. Tänker du att du utom rimligt tvivel ska bli dömd för våldtäkt till 3 års fängelse och ett saftigt skadestånd?
Citera
2026-07-10, 10:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoaquinGuzman
Det är ju du som i exemplet ska veta om du har samtyckte eller inte. Du har ju fått svaret efteråt att han inte samtyckte. Tänker du att du utom rimligt tvivel ska bli dömd för våldtäkt till 3 års fängelse och ett saftigt skadestånd?
Så jag satte på honom trots att han inte samtyckte. Ja då var det våldtäkt.

Helt enligt lagen.
Citera
2026-07-10, 10:59
Medlem
Citat:
Vari texten utläste du att han samtyckte?
Det utlöste jag inte ur texten om han samtyckte eller inte. Men nu har du ju sagt Nej han samtyckte inte och då går man ju kolla vad som står i lagen om att ha sex med någon som inte samtycker.

Berätta nu om du ska dömas för stöld av Annas handväska.
Citera
2026-07-10, 11:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Tja jag vet inte det faktiskt...
Att bli utsatt för brott av detta slaget, kan medföra livstrauma, som är betydligt värre än att ex. sitta oskyldigt dömd, 2 år i fängelse.
Visst det senare är för jävligt, men fundera ett varv igen på vad du helst hade blivit utsatt för som människa, en grov våldtäkt där din gärningsman går fri, kanske tom i din egen stad, och där ditt sexliv, och liv är sabbat för livet, kontra 2 år oskyldigt dömd med alla chanser att kunna få rätt i en framtid och rejält skadestånd...tja du.

Att oskyldiga döms påverkar inte bara den oskyldige. Det påverkat vår syn på samhället.
Vär tillit till vårt rättssystem. Det är därför inställningen att hellre fria än fälla finns.
Och våldtäkt är av naturen ett brott som ofta inte har mycket bevis. Framförallt om det inte används fysiskt våld. Därför bör det vara svårt att få någon dömd.

Samma sak händer när du för in lagstiftning som skapar osäkerhet över vad som är lagligt.
Resultatet blir lägre födslotal, färre parbildningar samt fler aborter och könssjukdomar.

Att det blir fler aborter och könssjukdomar antyder att de män som har mindre riskabla sexuella beteenden ligger mindre. Och att de män som har riskabla sexuella beteenden inte bryr sig.
En kan dra slutsatsen att det är en större risk för kvinnor. Den tillgängliga poolen av män som vill dejta har troligtvis en större andel av män med riskabla sexuella beteenden.

Och nu ska det importeras till Europa. Lite komiskt.
Citera
2026-07-10, 11:11
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Så jag satte på honom trots att han inte samtyckte. Ja då var det våldtäkt.

Helt enligt lagen.

Även fast du uppfattat att du hade samtycke och hans agerande mycket väl kan tolkas som att du hade samtycke?
Citera
2026-07-10, 11:13
Medlem
Citat:
Även fast du uppfattat att du hade samtycke och hans agerande mycket väl kan tolkas som att du hade samtycke?
Det fanns inget samtycke att uppfatta.

Samtycket var noll.
Citera
2026-07-10, 11:14
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Det utlöste jag inte ur texten om han samtyckte eller inte. Men nu har du ju sagt Nej han samtyckte inte och då går man ju kolla vad som står i lagen om att ha sex med någon som inte samtycker.

Berätta nu om du ska dömas för stöld av Annas handväska.

Hur kunde du då svara att du inte ansåg att någon våldtäkt hade begåtts? Du skrev ju tydligt att det fanns samtycke efter att du hade läst exemplet.

Hur ska jag kunna göra någon jämförelse mellan fallen tänker du? Du får nog lov att ge lite mer detaljer för att man ens ska kunna försöka göra en jämförelse.
Citera
2026-07-10, 11:14
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Det fanns inget samtycke att uppfatta.

Samtycket var noll.
Då var ju ditt första svar väldigt märkligt.
Citera
2026-07-10, 11:15
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:

Jag passar på att fråga dig för att se vad du svarar. Låt säga att en tjej gett samtycke till vaginalt sex.

Vad innebär det enligt dig? Vad har hon samtyckt till?
Citera
2026-07-10, 11:21
Medlem
Citat:
Hur kunde du då svara att du inte ansåg att någon våldtäkt hade begåtts? Du skrev ju tydligt att det fanns samtycke efter att du hade läst exemplet.

Hur ska jag kunna göra någon jämförelse mellan fallen tänker du? Du får nog lov att ge lite mer detaljer för att man ens ska kunna försöka göra en jämförelse.
För att ingen hade påstått att samtycket inte fanns. Du vägrade ju berätta.

Den informationen fick jag ju tjata mig till.

Men nu när vi vet att samtycket var noll så vet vi att det var en våldtäkt.
Citera
2026-07-10, 11:22
Medlem
Citat:
Jag passar på att fråga dig för att se vad du svarar. Låt säga att en tjej gett samtycke till vaginalt sex.

Vad innebär det enligt dig? Vad har hon samtyckt till?
Eh, det säger du ju själv att hon har samtyckt till vaginalt sex?

Ska jag ha en annan uppfattning?
Citera
2026-07-10, 11:26
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
För att ingen hade påstått att samtycket inte fanns. Du vägrade ju berätta.

Den informationen fick jag ju tjata mig till.

Men nu när vi vet att samtycket var noll så vet vi att det var en våldtäkt.

Exakt du fick till dig informationen efteråt. Då sade han att han inte hade samtyckt. Först då. Jag tror i ärlighetens namn inte du skulle vara lika klämkäck om du råkade ut för detta i verkligheten och att det slutade med 3 år i fängelse och högt skadestånd och stigmat att vara en våldtäktskvinna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in