Citat:
Ursprungligen postat av
EnoughisEnough
Nu blir både judehatarna onkel kostia och äggfjärten eld och lågor! Om det går att vinkla mot Israel så finns intresse såklart, det är ju det som är syftet med vissas medverkan på Flashback, att opinionsbilda, förvränga fakta och tramsa sönder trådarna.
Som sagt, vet att du gärna skulle vilja ha mer makt här än du har, för vissa kan liksom inte bli lyssnade på utan ett hierakiskt övertag. Men nu har du inte det, och vi får låta dom som har det sköta arbetet med att reda upp bland trams och lögner.
Än är jag inte avstängd, så helt hopplös kan jag inte vara.
Citat:
Det är djupt tragiskt att Flashback stödjer dom som vill begränsa yttrandefriheten, bestämma vilka trådar som får startas osv.
Var har du stött på dessa? Tycker nästan alla som är här ändå ytterst omfamnar yttrandefriheten. Man tycker olika, man tycker illa, man exponerar men man låter samtliga tycka.
Citat:
Mycket av problemen och de enorma folkmorden i några av länderna som tidigare nämnts( Sudan, Jemen, Somalia m.fl.)har en gemensam nämnare, Islam.
Finns det ett kausalt samband mellan islam och folkmord? Var har det i så fall bevisats? Är idel öra om det stämmer, men det krävs mer än magkänsla för att jag ska köpa in på det.
Religion i stort är en rest från en svunnen tid som vår art inte riktigt hunnit hantera i den fart det borde hanterats.
Citat:
Saker man inte kan skylla på Israel, Trump, kapitalism osv bör inte få diskuteras. Lite av ett strukturellt problem på Flashback politik numer.
Jag tycker du gnäller på Iran, araber, islam med mera i var och varannat inlägg. Det verkar mer som att du är upprörd över att andras åsikter än dina får ta plats här på FB.