2026-07-08, 10:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av INGSOC
Gör som den här snubben: https://www.theguardian.com/tv-and-radio/article/2024/jun/28/the-man-with-1000-kids-how-a-sperm-donor-deceived-parents-around-the-world

Eller bli en fertilitetsdoktor och använd din egna sperma istället som denna gubbe:
https://www.bbc.com/news/world-europe-47907847

Har faktiskt övervägt detta. Men spermabankerna har infört registerkrav som hindrar den typen av superdonatorer. Och ska jag donera utomlands behöver jag i praktiken ta ledigt flera veckor för att kunna göra det.
Citera
2026-07-08, 10:58
Medlem
cutepsychos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pudrig
En variant kanske vore att du föder TS barn och adopterar bort det?

Det är olagligt för mig att vara äggdonator tyvärr.
Citera
2026-07-08, 11:05
Medlem
cutepsychos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Din-gamla-mamma
Du är kvinna men begriper inte hur du skaffar 3-4 barn?

Jag sa att jag har samma önskan som TS. Dvs skaffa barn utan ansträngning.

Att bära ett barn i magen och föda ut det sen, ser jag som en jäkla ansträngning faktiskt. För att inte tala om eventuella bristningar, slappt underliv och förlorad inkomst.
Citera
2026-07-08, 11:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cutepsycho
Det är olagligt för mig att vara äggdonator tyvärr.

Att föda barn är ju inte olagligt, men såg nu att det där med en förlossning inte är aktuellt för dig. Knivigare då, förstås.
Citera
2026-07-08, 15:14
Medlem
ArtificialElegances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schmackk
Har faktiskt övervägt detta. Men spermabankerna har infört registerkrav som hindrar den typen av superdonatorer. Och ska jag donera utomlands behöver jag i praktiken ta ledigt flera veckor för att kunna göra det.

Det här svaret är ännu mer avslöjande än din trådstart...

Du får två exempel på män som blivit kända för extremt gränslös spermadonation och fertilitetsbedrägeri – fall där vuxna, barn och familjer fått leva med konsekvenserna av mäns narcissistiska reproduktionsprojekt. Din reaktion är inte avsmak. Inte eftertanke. Inte ens ett minimum av moralisk tvekan.

Din reaktion är: “Har faktiskt övervägt detta”, men det verkar krångligt med register och ledighet. Att du skriver så är fullständigt häpnadsväckande och tyder på att du har moraliskt avvikande tankebanor.

Det visar också tydligt att du inte letar efter ett etiskt sätt att hjälpa barnlösa människor, du letar efter ett kryphål. Du vill massproducera biologiska avtryck av dig själv utan ansvar, utan vardag, utan försörjning, utan anknytning och helst utan spårbarhet.

Det är en reproduktiv egofantasi, omogen och moraliskt trasig.

Jag är läkare och ser att din tankestruktur är väldigt narcissistisk och jag ser även antisociala/exploaterande drag. Det må låta hårt men är varken diagnosticering eller påhitt. Det är analys av det du skriver här

Med det du ger uttryck för här i tråden, bör du inte skapa barn överhuvudtaget.
Citera
2026-07-08, 15:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tokharry
Ditt inlägg visar tydligt att det vore till fördel för mänskligheten om dina gener inte spreds vidare.

Helt enig.
Citera
2026-07-08, 15:27
Medlem
Timoteuss avatar
Alla möjliga idioter därute sprider sina gener. Även om jag tycker att ts med sin ts visar att hans gener inte behöver någon större spridning, så lär det ju inte göra så stor skillnad för mänskligheten i stort.

Däremot blir det synd om barnet, så låt bli!

Dessutom är ts en snåljåp utan like. 50 tusen! En miljon är mer rimligt. Plus kostnad för uppfostran.
Citera
2026-07-08, 15:31
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Jag tilltalas av att sprida mina gener till en kommande generation
Om du inte aktivt guidar dem med de erfarenheter som bara du kan ge dem så utvecklas de till sk. "Skadat Gods", vilket sedan då blir din gåva till kommande generationer.
Citera
2026-07-08, 16:09
Medlem
Jag rekommenderar ts att klippa av sig kuk och pung med en häcksax.
Citera
2026-07-08, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Om du inte aktivt guidar dem med de erfarenheter som bara du kan ge dem så utvecklas de till sk. "Skadat Gods", vilket sedan då blir din gåva till kommande generationer.

Fyra av fem kanske. It’s a numbers game.
Citera
2026-07-08, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArtificialElegance

Jag är läkare och ser att din tankestruktur är väldigt narcissistisk och jag ser även antisociala/exploaterande drag. Det må låta hårt men är varken diagnosticering eller påhitt. Det är analys av det du skriver här.

Du kan inte vara en särskilt kompetent läkare om du tror dig dra sådana slutsatser om någons personlighet baserat på fem-tio rader text på Flashback. Narcissism eller ASP kräver i verkligheten många timmar i terapi för att diagnostisera. Det krävs också kunskaper om personens bakgrund och historik.

Antingen är du en väldigt inkompetent läkare som sov på föreläsningarna i psykiatri eller så ljuger du här. Oavsett vad tar jag inte dina synpunkter på allvar och om du nu har någon slags legitimation så borde den faktiskt dras in eftersom du inte verkar ta psykiatriska diagnoser riktigt på allvar.

Donatorerna som du klankar ned på har hjälpt hundratals personer och gjort världen till en bättre plats oavsett deras bevekelsegrund. De har gjort mer för världen än vad du någonsin kommer kunna göra med ditt amatörpsykologiska svammel.
Senast redigerad av Schmackk 2026-07-08 kl. 18:42.
Citera
2026-07-08, 22:07
Medlem
Citat:
Du kan inte vara en särskilt kompetent läkare om du tror dig dra sådana slutsatser om någons personlighet baserat på fem-tio rader text på Flashback. Narcissism eller ASP kräver i verkligheten många timmar i terapi för att diagnostisera. Det krävs också kunskaper om personens bakgrund och historik.

Antingen är du en väldigt inkompetent läkare som sov på föreläsningarna i psykiatri eller så ljuger du här. Oavsett vad tar jag inte dina synpunkter på allvar och om du nu har någon slags legitimation så borde den faktiskt dras in eftersom du inte verkar ta psykiatriska diagnoser riktigt på allvar.

Donatorerna som du klankar ned på har hjälpt hundratals personer och gjort världen till en bättre plats oavsett deras bevekelsegrund. De har gjort mer för världen än vad du någonsin kommer kunna göra med ditt amatörpsykologiska svammel.

Diagnosticera? Nu är du helt ute och cyklar.

Jag talar om din "tankestruktur" och om "drag". Testa att läsa vad jag skrev igen:

"Jag är läkare och ser att din tankestruktur är väldigt narcissistisk och jag ser även antisociala/exploaterande drag."

Det verkar även som att du förlorade läsförståelsen i förhållande till detta som jag skrev:

"Det må låta hårt men är varken diagnosticering eller påhitt."

Så...nej. Från mitt håll finns varken diagnosticering eller lögn.

Mot slutet av ditt meddelande skiftar du sedan fokus till "donatorerna"... Det blir udda av flera anledningar.

Du verkar inte förstå hur du ter dig eller avviker.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in