Citat:
Ursprungligen postat av
Schmackk
Har faktiskt övervägt detta. Men spermabankerna har infört registerkrav som hindrar den typen av superdonatorer. Och ska jag donera utomlands behöver jag i praktiken ta ledigt flera veckor för att kunna göra det.
Det här svaret är
ännu mer avslöjande än din trådstart...
Du får två exempel på män som blivit kända för extremt gränslös spermadonation och fertilitetsbedrägeri – fall där vuxna, barn och familjer fått leva med konsekvenserna av mäns narcissistiska reproduktionsprojekt. Din reaktion är inte avsmak. Inte eftertanke. Inte ens ett minimum av moralisk tvekan.
Din reaktion är:
“Har faktiskt övervägt detta”, men det verkar krångligt med register och ledighet. Att du skriver så är fullständigt häpnadsväckande och tyder på att du har moraliskt avvikande tankebanor.
Det visar också tydligt att du inte letar efter ett etiskt sätt att hjälpa barnlösa människor, du letar efter ett kryphål. Du vill massproducera biologiska avtryck av dig själv utan ansvar, utan vardag, utan försörjning, utan anknytning och helst utan spårbarhet.
Det är en reproduktiv egofantasi, omogen och moraliskt trasig.
Jag är läkare och ser att din tankestruktur är väldigt narcissistisk och jag ser även antisociala/exploaterande drag. Det må låta hårt men är varken diagnosticering eller påhitt. Det är analys av det du skriver här
Med det du ger uttryck för här i tråden, bör du inte skapa barn överhuvudtaget.