2026-07-08, 07:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MagisterBister
Du skryter med att du är ”human” eftersom du inte vill låsa in brottslingar och tycker att de som vill låsa in brottslingar är inhumana.

Men i själva verket är det du som är inhuman. Du bryr dig inte om det lidande som brottsoffer utsätts för. Brottslingen har själv valt att bli brottsling. Han vet att han riskerar ett straff. Brottsoffret har inte valt att bli ett brottsoffer. Men du tycker ändå att det viktigaste är att brottslingen kommer så lindrigt undan som möjligt och skiter fullständigt i alla de liv han förstör för sin egen vinnings skull. Du är själva definitionen av inhumanitet.

Tvärtom brottslingen ska få ett straff som är proportionelligt och det har han fått, att låsa in folk långa perioder för struntsaker finns det ingen anledning till
Citera
2026-07-08, 07:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GeneralRuskendrul
Hur är det humant att låta kriminella utlänningar sno allt folket har i trädgården och sen låta dem slippa undan straff?
Om vi som betalar skatt med vårt slit på arbetsplatsen kör för fort eller kissar i en buske så kommer era poliskonstaplar och trycker till oss direkt med penningböter.
Fuck you Sosse! Ni har förstört nog.

Som sagt brottslingar har redan fått ett straff som är rimligt, att vilja låsa in folk långa perioder för struntsaker är att ha en vidrig människosyn, äckligt
Citera
2026-07-08, 07:51
Medlem
needAlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frikko
Mängdrabatt på brott ska inte minska tiden, eller ge tiden för det minst allvarliga brottet. Straffen måste skärpas rejält, ta bara en sak som trafikbrott, polisen jagar en bil genom villaområden, ut i hyreshusområden, efter cykelvägar, genom innegårdar och lekparker, och när de väl får fast aset, så får han samhällstjänt, hur är det möjligt?

Med det förfarandet, så skulle körkortet dras in på väldigt lång tid och minst 5 års fängelse.

Dont do the crime if you cant take the time!

Köra i fyllan/bakis/påverkad Aldrig under 1 års fängelse, eftersom du är en potentiell mördare bakom ratten, som skiter i andras liv!
Fattar att du tycket det men fortfarande, ska det likställas med grov våldtäkt eller grovt rån? Är det rimligt. Ingen skadades, kanske inte en bilen om man hade tur. Fattar att man blir trött på hur en del beter sig men se det ur ett större perspektiv. Visst, man kunde möjligen se det som försök till mord då man möjligen kan träffa nån men jag vet inte. Oavsett. Om nån snor en snickers från pressbyrån ska det inte ge år i fängelse heller. Det är sjukt överdrivet. Det är de grova brotten vi måste stävja.
Citera
2026-07-08, 07:53
Medlem
needAlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adolf.Shitler
Det är inte så det funkar i en demokratisk rättsstat,det går inte att ha avvikande lagstiftning för enskilda samhällsgrupper. Även om det är SD:ares ideal samhälle så är detta inte 1960/70-talets Sydafrika eller Rhodsien, det gäller inte apartheidlagstiftning i Sverige och kommer förhoppningsvis aldrig gör det heller.

Se bara hur SD varit och pillat med sina äckliga fingrar på bidragen för att göra Sverige oattraktivt för Abdullah och Muhammed men det slog lika hårt mot arbetslösa etniska svenskarna Lasse och Kalle och så fungerar det i en demokratisk rättsstat,det som slår mot Abdullah och Muhammed slår också mot Lasse och kalle.

Abdullah och Muhammed vill också jobba precis som Alkis-Janne men det är omöjligt. Vad fan ska dom göra?
Va? Det går absolut! Det är bara att säga att straffrabatt inte gäller för vissa straff, det är inte svårare? Haha, vafan, vilken sten lever du under? Apartheid? Jag har inte ens nämnt hudfärg?!.
Citera
2026-07-08, 08:02
Avstängd
Adolf.Shitlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av needAlife
Va? Det går absolut! Det är bara att säga att straffrabatt inte gäller för vissa straff, det är inte svårare? Haha, vafan, vilken sten lever du under? Apartheid? Jag har inte ens nämnt hudfärg?!.

Fan vad retarderad du är tror du inte att jag ser att du ändrat inlägget jag citerade.
Citera
2026-07-08, 08:03
Medlem
needAlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adolf.Shitler
Fan vad retarderad du är tror du inte att jag ser att du ändrat inlägget jag citerade.
OK oavsett, du verkar inte fatta, jag skrev det som punkt ett innan att jag inte ens vill ha Mohammed här. Punkt ett är att utvisa alla araber. Jag skrev ju det, Utvisa alla kriminella invandrare (borde bli runt 95% av alla muslimer). Sen alla gängkriminella som tar bort resten av alla invandrare vi inte vill ha.

Problem solved och vi kan stänga 3/4 av fängelsena också.
Senast redigerad av needAlife 2026-07-08 kl. 08:09.
Citera
2026-07-08, 08:15
Medlem
Det finns en annan tråd om ett företag som säljer cyklar där polisen gjort ett tillslag, 200 stulna cyklar i cykelbutik, Lund (2026-07-06) (25 bevisat stulna).

Jag gissar att polisen och åklagare inte kan bevisa att ägaren stulit cyklarna själv och låt oss anta att de inte kan bevisa att det är organiserad brottslighet. Men de borde kunna bevisa häleri.

Jag är lite nyfiken på rent generellt vad häleri av 25 cyklar skulle kunna ge för straff enligt de gamla reglerna och vad det skulle ge om de nya reglerna om avskaffad mängdrabatt införs?
Citera
2026-07-08, 09:06
Medlem
Det här är ett riktigt bra paradigm skifte i svensk kriminalitetspolitik. En liten glidning bort från att det är synd om gärningsmannen och en massa teoretiskt svammel om rehabilitering. Rehabilitering som man har pratat om i hundra år men som inte verkar fungera öht inom samhällsvården, bara massa flummiga, verkningslösa program.

Genom detta förslag blir det ett litet skifte bort från ett gärningsmanna-perspektiv till ett brottofferperspektiv.

Lås in missbrukaren, erbjud tolvstegsprogram och en praktikplats tills denne kommer ut så får missbrukaren själv välja om denne vill fortsätta missbruka och vara kriminell eller om denne vill vara en del av samhället. Samma med den kriminelle. Lås in, låt han träffa nån kriminalvårdare och erbjud samtal om livsval och erbjud en praktikplats vid frigivning. Väljer han att fortsätta vara kriminell så blir det en ny volta osv.
Citera
2026-07-08, 09:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Nej, din värdelösa vänstersopa - fel igen! Kan du verkligen ha mer fel än vad du påvisat att dina inlägg visat? Jag tror inte det, men du visar på en ytterst dålig kännedom om hur (rätts)samhället påverkas och reagerar på ALL slags brottslighet!

Tror du att en värdelös sopa, bara för att denne GM dör, inte drar resurser i ex. utredningsarbete, eller? Dör de inte så är det iofs. etter mer resurser som dras från annan verksamheter och sjukvård, samt fängelsevistelser. Vad fasiken tror du egentligen?! MEN, och detta är ett stort MEN - samhället och rättsväsendet SKALL inte bry sig om detta i en NORMAL värld. Där skall brottsoffren och framtida, potentiella brottsoofers väl och ve stå i främsta rummet - inte GMs. Jag skiter totalt i GM och hur de mår - det är dem som väljer att begå brott och skall då åtnjuta lagens strängaste straff, vilket INTE är fallet, idag...

Ja du har en vidrig människosyn och vill låsa in folk långa perioder för struntsaker det är skillnaden vi har en human människosyn och dessutom blir du inte drabbad av brott om du inte är kriminell själv så det är en ickefråga för laglydiga medborgare
Citera
2026-07-08, 09:18
Medlem
Sixten00s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Haha, du är en åsna som rapar upp din husses alla måsten och tyckanden... Hur känns det att var husses hund?

Du varnar inte för ett skit - du omhuldar överstatlighet och dess legitimitet då dina trosor blir våta av detta. Om lagarna skulle ändras från vad vi ser nu - alltså längre straff ( i folkmun; värre straff), skulle du då anamma dessa som du nu gör dessa i nuläget? Skulle du godta ev. ökade straff, lika fint som du gör med nuvarande lagstiftning? Ditt svar ger ett verkligt svar på hur du ser på den svenska lagstiftningen i dag, och i stort, samt om du är en hund, eller åsna...

Men snälla du tillför inte diskussionen ett dyft. Bara korkade skräpinlägg. Gör dig själv en tjänst och stäng av dig själv. Du är bara tröttsam och skämmer ut dig själv.

Jag är fullt medveten om att jag inte tillför diskussionen något men upprepade bevis för total dumhet kan inte stå oemotsagt.
Citera
2026-07-08, 09:34
Medlem
KalleXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TyrgilScramasax
Å ena sidan har han gjort 100 inbrott var och ett värda 6 månaders fängelse, dvs 600 månader eller 50 år.
Ser inga som helst problem att han får 50 år. Han har förstört hemfriden för 100 hushåll, stulit deras egendom, satt skräck i hela grannskapet då de inser hur lätt det är för någon som vill att bara ta sig in och våldta folks liv. Hur många barn vågade inte längre sova själva i sina rum efter att inbrottstjuven brutit sig in och stulit barnets kladdiga datapad?
Citat:
Väldigt svår fråga. Ska en serie-inbrottstjyv som begått brott värt vart och ett litet men sammantaget värt 50 år få sitta det (eller ca 34 år enligt 2/3 regeln) medan Mattias Flink fick 36 år (typ).
I min värld så hade Flink fått dödsstraff. Och 2/3 regeln är lika absurd och förolämpande som straffrabatten så den finns inte heller.
Citera
2026-07-08, 09:36
Medlem
Glödskals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Putinhater
Ja du har en vidrig människosyn och vill låsa in folk långa perioder för struntsaker det är skillnaden vi har en human människosyn och dessutom blir du inte drabbad av brott om du inte är kriminell själv så det är en ickefråga för laglydiga medborgare

Flera personer har dödats av gängkriminella utan anledning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in