2026-07-08, 02:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Haha, du är en åsna som rapar upp din husses alla måsten och tyckanden... Hur känns det att var husses hund?

Du varnar inte för ett skit - du omhuldar överstatlighet och dess legitimitet då dina trosor blir våta av detta. Om lagarna skulle ändras från vad vi ser nu - alltså längre straff ( i folkmun; värre straff), skulle du då anamma dessa som du nu gör dessa i nuläget? Skulle du godta ev. ökade straff, lika fint som du gör med nuvarande lagstiftning? Ditt svar ger ett verkligt svar på hur du ser på den svenska lagstiftningen i dag, och i stort, samt om du är en hund, eller åsna...
​Det är nästan fascinerande hur du lyckas missuppfatta precis allt jag skriver. Din läsförståelse är verkligen på en helt unik bottennivå, men man kanske inte kan förvänta sig mer av en skåning som har gått helt vilse i sina egna känslor.

​Du påstår att jag "omhuldar" systemet och älskar den svenska statens utveckling? Om du hade haft den intellektuella kapaciteten att faktiskt kolla upp vad jag tycker, i stället för att bara sitta och fantisera vid tangentbordet, så hade du insett hur monumentalt fel du har.
​Tror du på allvar att jag hade planerat och skapat en hel tråd om att dra ifrån Sverige för gott om jag var nöjd med hur det här landet styrs?
https://www.flashback.org/t3736808

Hela min poäng, som flyger mil över ditt huvud, är ju att jag avskyr det auktoritära kontrollsamhälle vi håller på att bygga upp, och det är precis därför jag vill härifrån.

​Men vad kan man egentligen förvänta sig för logik från en individ som har lyckats skrapa ihop över 17 000 jävla inlägg på det här forumet? Det är ju helt uppenbart att du saknar ett liv utanför skärmen och har dränkt dina sista fungerande hjärnceller i rent internetförakt. Inte undra på att kvaliteten på Flashback sjunker när sådana som du står för volymen.

Som tidigare sagt är det helt hopplöst att diskutera med någon som är efterbliven,, eller ännu värre, en skåning.

Du är härmed officiellt placerad i papperskorgen och jag kommer inte att slösa ett enda tecken till på att besvara dina rader. Sök hjälp.
Citera
2026-07-08, 02:49
Medlem
needAlifes avatar
Mycket läsvärt inlägg av TS och kanske ett av de bättre jag läst på Flashback i år. Det är lätt att man snabbt går till att slå ner på alla kriminella men som du säger finns det tusen livsöden där bakom, de småbrott vi alltid haft i Sverige och där de flesta ändå lyckats komma tillbaka just för att de förr hjälp. Jag håller med, det är inte rimligt att åka in i 5 år för att stjäla några cyklar kontra vad straffet är för sådant som faktiskt betyder något på riktigt.

Att straffrabatten tas bort för grövre brott och gängbrosslighet är jag för men absolut, låt den finnas kvar för småbrott. Som du säger kan dessutom egentligen vem som helst också hamna där nästan. På Universitetet rökte hälften på och då studerade jag ekonomi i Uppsala, skulle alla de åka dit hade det snabbt blivit rabalder kan jag säga. Enda skillnaden är ju att vi inte åkte dit egentligen.
Citera
2026-07-08, 03:13
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 100knutarsbacke
​Det är nästan fascinerande hur du lyckas missuppfatta precis allt jag skriver. Din läsförståelse är verkligen på en helt unik bottennivå, men man kanske inte kan förvänta sig mer av en skåning som har gått helt vilse i sina egna känslor.

​Du påstår att jag "omhuldar" systemet och älskar den svenska statens utveckling? Om du hade haft den intellektuella kapaciteten att faktiskt kolla upp vad jag tycker, i stället för att bara sitta och fantisera vid tangentbordet, så hade du insett hur monumentalt fel du har.
​Tror du på allvar att jag hade planerat och skapat en hel tråd om att dra ifrån Sverige för gott om jag var nöjd med hur det här landet styrs?
https://www.flashback.org/t3736808

Hela min poäng, som flyger mil över ditt huvud, är ju att jag avskyr det auktoritära kontrollsamhälle vi håller på att bygga upp, och det är precis därför jag vill härifrån.

​Men vad kan man egentligen förvänta sig för logik från en individ som har lyckats skrapa ihop över 17 000 jävla inlägg på det här forumet? Det är ju helt uppenbart att du saknar ett liv utanför skärmen och har dränkt dina sista fungerande hjärnceller i rent internetförakt. Inte undra på att kvaliteten på Flashback sjunker när sådana som du står för volymen.

Som tidigare sagt är det helt hopplöst att diskutera med någon som är efterbliven,, eller ännu värre, en skåning.

Du är härmed officiellt placerad i papperskorgen och jag kommer inte att slösa ett enda tecken till på att besvara dina rader. Sök hjälp.

Hahahahaha - så förbannat ägd så du kissar i trosorna och inte ids ens att försöka svara på mina frågor... Var inte mer än förväntat, men ändock - vilken nolla, du är - flicka lilla!

Du är nu själv på IGNORE, då jag inte orkar med slika personer som dig som önskar Sveriges undergång och spottar på gemene folks verkliga rättsuppfattning. Bara dö, svin!
Citera
2026-07-08, 03:35
Medlem
needAlifes avatar
Citat:
Hmm, niggah, please! Tror du, i din indränkta haschlägenhet, att någon någonsin kommer åka in i fängelset, oavsett skärpt lagstiftning, på fem år för att stjäla några cyklar eller annan småbrottslighet? Vad i helvete - det är knappt du får detta för dråp...
Nja, jag har inte rökt mer än någon enstaka gång i hela mitt liv (men då begick jag ett brott, ska sägas). Jo men det kan det väl absolut. TS tog ju upp ett bra exempel, oavsett vad man tycker om cannabis känns det inte rimligt att 10 x sälja 1 gram cannabis ska ge samma straff som en grov våldtäkt. Jag säger inte att det kommer bli så men absolut KAN det bli så. Jag litar noll på domarna specifikt i det här landet så de kan nog döma ut exakt det om de har lagstöd, speciellt om det inte finns tidigare praxis då det är helt nytt. De får så att säga sätta en praxis och den kan nog bli hård.

Alla vill ju givetvis stävja brottsligheten men att bara bura in alla på 10+ år oavsett vad fan det handlar om gynnar ingen. Det stora problemet idag tror jag är att om du åkt på ett trafikbrott/ett mindre skattebrott/Snattat en gurka osv. så är du sedan blockad från arbetsmarknaden. DET är ett problem för hela landet. Alla de kommer då sedan gå på bidrag i fem år trots att de i allra högsta grad kan jobba.
Citera
2026-07-08, 03:47
Medlem
Yodawgimbads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 100knutarsbacke
Jag skrev tidigare att det är i princip lönlöst att försöka utbilda utvecklingsstörda på internet, men jag gör ett försök att utmana din logik.

Detta är ett exempel:
Låt oss ta ett exempel som utspelar sig i en miljö du kanske känner igen, bara för att sätta saken i perspektiv.
Tänk dig en djupt bitter människa som har det jävligt svårt i livet. För att få utlopp för sin passiva aggressivitet sitter han anonymt på nätet och spyr ut sitt hat mot invandrare i kommentarsfält efter kommentarsfält. Han skriver saker i stil med: "JÄVLA NEGER!!!! ÅK HEM TILL AFRIKA!!!!"

Detta är klockren hets mot folkgrupp. Låt oss säga att en sådan kommentar har ett straffvärde på 1 månads fängelse i teorin.
Om den här bittra stackaren nu har vräkt ur sig exakt samma kommentar 1 000 gånger i olika kommentarsfält och trådar under ett år, tycker du på allvar att han ska dömas till 1 000 månaders fängelse?

Hittills har svenska domstolar haft förmågan att tänka logiskt och proportionerligt: "Den här personen mår uppenbarligen inte bra, han är inne i en destruktiv, negativ spiral och det är helt sjukt att låsa in honom för länge för detta.

"Vi ger honom 2-3 månaders fängelse som en markering + chansen att återgå till ett normalt liv"

Menar du då, med din efterblivna logik att domstolens rimliga helhetsbedömning "uppmuntrar till brott"? Att man inte ska ge ut "rabatter", utan att du ska straffas för varje brottsoffer du skrivit så till? Tycker du det är rimligt?
"Vi ger honom 2-3 månaders fängelse som en markering + chansen att återgå till ett normalt liv" Var det roligaste jag läst på länge, tack för skrattet.
Citera
2026-07-08, 04:24
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av needAlife
Nja, jag har inte rökt mer än någon enstaka gång i hela mitt liv (men då begick jag ett brott, ska sägas). Jo men det kan det väl absolut. TS tog ju upp ett bra exempel, oavsett vad man tycker om cannabis känns det inte rimligt att 10 x sälja 1 gram cannabis ska ge samma straff som en grov våldtäkt. Jag säger inte att det kommer bli så men absolut KAN det bli så. Jag litar noll på domarna specifikt i det här landet så de kan nog döma ut exakt det om de har lagstöd, speciellt om det inte finns tidigare praxis då det är helt nytt. De får så att säga sätta en praxis och den kan nog bli hård.

Alla vill ju givetvis stävja brottsligheten men att bara bura in alla på 10+ år oavsett vad fan det handlar om gynnar ingen. Det stora problemet idag tror jag är att om du åkt på ett trafikbrott/ett mindre skattebrott/Snattat en gurka osv. så är du sedan blockad från arbetsmarknaden. DET är ett problem för hela landet. Alla de kommer då sedan gå på bidrag i fem år trots att de i allra högsta grad kan jobba.

Nej, du drömmer eller är hög - det kommer ALDRIG att ske! Slika straff skulle innebära en straffskärpning på ca. x 25 gånger straffen idag - tror du verkligen detta kommer ske? Om du gör det, så är du en idiot, likt TS! Det är en sak att hallucinera och en annan att stanna i den verkliga världen. Den dagen Sverige inför slika straff så skall jag jubla, men det kommer aldrig ske under min livstid...
Citera
2026-07-08, 04:32
Medlem
needAlifes avatar
Citat:
Nej, du drömmer eller är hög - det kommer ALDRIG att ske! Slika straff skulle innebära en straffskärpning på ca. x 25 gånger straffen idag - tror du verkligen detta kommer ske? Om du gör det, så är du en idiot, likt TS! Det är en sak att hallucinera och en annan att stanna i den verkliga världen. Den dagen Sverige inför slika straff så skall jag jubla, men det kommer aldrig ske under min livstid...
Men är ju det jag säger det KAN ju ske om rabatten tas brott även för småbrott. Är ju exakt det TS efterlyser att vi ska fundera kring om det är rimligt. Varför ska vi äventyra ödet? Är väl bara att säga att straffrabatten tas bort för gängrelaterade brott samt mord, grov våldtäkt och grov misshandel typ. Så var det löst. Man behöver inte försvåra saker och ting och sedan förlita sig på att tjänstemän (domare) ska lösa det och hoppas att de väljer rätt.

Vi måste komma ihåg att det är gängbrottslingarna vi vill åt och då är det bra att reglerna stramas åt DÄR men det har inget med randoms att göra egentligen. De utgör snudd på ingen risk och har aldrig gjort.
Senast redigerad av needAlife 2026-07-08 kl. 04:35.
Citera
2026-07-08, 04:34
Avstängd
Adolf.Shitlers avatar
Citat:
Ja, vad vi vill och vad verkligen kommer ske är precis samma sak, eller hur? Niggah, please - var lite verklighetstrogen trots dina drogproblem...

Men lille tussen då,jag är ledsen att göra dig besviken men några drogproblem lider jag inte av.

Jag är ju inte SD:are så det där med att stoppa hästakaffe i näsan är ju inte min grej utan det lämnar jag där hän åt er SD:are att syssla med.

Men du erkänner iaf att det är det samhälle ni vil se, ni vill leva i George Orwells 1984 och i minority report.
Citera
2026-07-08, 04:40
Medlem
needAlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adolf.Shitler
Men lille tussen då,jag är ledsen att göra dig besviken men några drogproblem lider jag inte av.

Jag är ju inte SD:are så det där med att stoppa hästakaffe i näsan är ju inte min grej utan det lämnar jag där hän åt er SD:are att syssla med.

Men du erkänner iaf att det är det samhälle ni vil se, ni vill leva i George Orwells 1984 och i minority report.
Jag är också SD:are sedan 20 år åtminstone men nej, det vill jag inte se. Vad AutDisce håller på med får korståg fattar jag faktiskt inte, han brukar vara rimlig. Jag vill se att vi fixar straff så att alla kriminella invandrare åker ut (punkt ett) och att alla gängkriminella åker in (punkt två). Ge fan i att att ändra lagarna för resten av befolkningen. Alkis-janne är inte värre idag än 1970. HJÄLP de svenskar som behöver det istället. Fixa en praktikplats åt honom då han finns på lexbase för han snodde en öl på systemet. Han kan och vill arbeta men det är omöjligt. Vafan ska han göra? Finns SÅ många idag, SVENSKAR, vårt kött och blod, som inte ens får en chans då HR-programmen på en sekund sållar bort dem? Arbetsförmedlingen? Ja jo, jävlar vad bra de är på att förmedla jobb...
Senast redigerad av needAlife 2026-07-08 kl. 04:42.
Citera
2026-07-08, 04:58
Medlem
Mängdrabatt på brott ska inte minska tiden, eller ge tiden för det minst allvarliga brottet. Straffen måste skärpas rejält, ta bara en sak som trafikbrott, polisen jagar en bil genom villaområden, ut i hyreshusområden, efter cykelvägar, genom innegårdar och lekparker, och när de väl får fast aset, så får han samhällstjänt, hur är det möjligt?

Med det förfarandet, så skulle körkortet dras in på väldigt lång tid och minst 5 års fängelse.

Dont do the crime if you cant take the time!

Köra i fyllan/bakis/påverkad Aldrig under 1 års fängelse, eftersom du är en potentiell mördare bakom ratten, som skiter i andras liv!
Citera
2026-07-08, 04:58
Avstängd
Adolf.Shitlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av needAlife
Jag är också SD:are sedan 20 år åtminstone men nej, det vill jag inte se. Vad AutDisce håller på med får korståg fattar jag faktiskt inte, han brukar vara rimlig. Jag vill se att vi fixar straff så att alla kriminella invandrare åker ut (punkt ett) och att alla gängkriminella åker in (punkt två). Ge fan i att att ändra lagarna för resten av befolkningen. Alkis-janne är inte värre idag än 1970. HJÄLP de svenskar som behöver det istället. Fixa en praktikplats åt honom då han finns på lexbase för han snodde en öl på systemet. Han kan och vill arbeta men det är omöjligt. Vafan ska han göra? Finns SÅ många idag, SVENSKAR, vårt kött och blod, som inte ens får en chans då HR-programmen på en sekund sållar bort dem? Arbetsförmedlingen? Ja jo, jävlar vad bra de är på att förmedla jobb...

Det är inte så det funkar i en demokratisk rättsstat,det går inte att ha avvikande lagstiftning för enskilda samhällsgrupper. Även om det är SD:ares ideal samhälle så är detta inte 1960/70-talets Sydafrika eller Rhodsien, det gäller inte apartheidlagstiftning i Sverige och kommer förhoppningsvis aldrig gör det heller.

Se bara hur SD varit och pillat med sina äckliga fingrar på bidragen för att göra Sverige oattraktivt för Abdullah och Muhammed men det slog lika hårt mot arbetslösa etniska svenskarna Lasse och Kalle och så fungerar det i en demokratisk rättsstat,det som slår mot Abdullah och Muhammed slår också mot Lasse och kalle.

Abdullah och Muhammed vill också jobba precis som Alkis-Janne men det är omöjligt. Vad fan ska dom göra?
Citera
2026-07-08, 06:00
Medlem
GeneralRuskendruls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Putinhater
.vi har en human människosyn tillskillnad från högerpack som dig vi ser inte nyttan med att låsa in folk långa perioder för struntsaker
Hur är det humant att låta kriminella utlänningar sno allt folket har i trädgården och sen låta dem slippa undan straff?
Om vi som betalar skatt med vårt slit på arbetsplatsen kör för fort eller kissar i en buske så kommer era poliskonstaplar och trycker till oss direkt med penningböter.
Fuck you Sosse! Ni har förstört nog.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in