2026-07-07, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fentfarbrorn
Nej det är det ingen som tror, därför att det i princip inte förekommer. Thailudrena gör det för att de vill tjäna fett med cash, och det gör de också.

Dina fantasier om kvinnor som sitter inlåsta i någon salong och tvingas ge happy endings existerar inte i Sverige, och har aldrig gjort det.

Och hur vet du det?
Citera
2026-07-07, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noobermench
Och hur vet du det?

Därför att det inte finns några som helst belägg för att det gör det. Hade det hänt så hade det varit hur många som helst som hade flytt och gråtit ut i media.
Citera
2026-07-07, 21:20
Medlem
Citat:
Finns det på riktigt en myndighet som heter "jämställdhetsmyndigheten"?

OnT så tror jag att svenska poliser gillar att trakassera dessa thaisalonger så mycket för att de ska ha en ursäkt att köpa sex på betald arbetstid när de gör sitt "spaningsarbete".

Ja och det mest ironiska med den myndigheten är att 85% av de anställda är kvinnor

Jag är också under tvång. För att kunna upprätthålla min livsstil så tvingas jag arbeta mot min vilja. Dessutom med saker jag inte alls vill hålla på med.
Citera
2026-07-07, 23:55
Medlem
Vem tvingar dem?
Citera
2026-07-08, 07:40
Medlem
Marre1976s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 45Lokar
Ja och det mest ironiska med den myndigheten är att 85% av de anställda är kvinnor

Jag är också under tvång. För att kunna upprätthålla min livsstil så tvingas jag arbeta mot min vilja. Dessutom med saker jag inte alls vill hålla på med.

Är du oxå tvungen att sälja sex?
Citera
2026-07-08, 07:41
Medlem
Marre1976s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allvar66
Vem tvingar dem?

Som det stog i artikeln, deras arbetsgivare tvingar dom.
Dessutom har de svårt att få ett jobb i sverige dels pga bristande språkkunskaper och att arbetsmarknaden ser ut som den gör.
Citera
2026-07-08, 08:00
Medlem
Citat:
Finns det på riktigt en myndighet som heter "jämställdhetsmyndigheten"?

OnT så tror jag att svenska poliser gillar att trakassera dessa thaisalonger så mycket för att de ska ha en ursäkt att köpa sex på betald arbetstid när de gör sitt "spaningsarbete".
"Jämställdhetsmyndigheten" där över 80% är kvinnor, där man använt minderåriga flickor i hijab i sin marknadsföring osv.

Citat:
Bilden bekräftas när Epoch Times kontaktar Jämställdhetsmyndigheten, som uppg
er att de inte vet hur islam påverkar kvinnors situation och jämställdheten i landet.

Men till ämnet, är det någon som vet hur många thaisalonger det finns i riket?
Det tycks ju aldrig ta slut och verkar rulla på som vanligt år ut och år in.
Nyligen kom det ju uppgifter om barnarbete och människohandel hos nagelsalongerna också.
Dessa har ju exploderat på senare år och finns numera var och varannan stans.
Citera
2026-07-08, 08:28
Medlem
De flesta thaikvinnorna har kommit till Sverige för att sälja sex på massagesalong. Det var också det de jobbade med i Thailand innan de kom till Sverige. Hindras de från att sälja sex i Sverige kan de inte tjäna pengar och åker hem till Thailand eller till annat Europeiskt land, idag oftast Norge. Driver de inte egen salong är deras arbetsgivare oftast en släkting eller tidigare kollega från salong i Sverige eller Thailand. Inget tvång förekommer utan det är endast drivet av utsikten att tjäna bra med pengar.

Citat:
Ursprungligen postat av Marre1976
Som det stog i artikeln, deras arbetsgivare tvingar dom.
Dessutom har de svårt att få ett jobb i sverige dels pga bristande språkkunskaper och att arbetsmarknaden ser ut som den gör.
Citera
2026-07-08, 09:05
Medlem
Libertarismuss avatar
Vad i helvete har Jämställdhetsmyndigheten för befogenheter i den här sörjan? Stormar de in på thaimassagen med sin "jämställdhetsrapport" i högsta hugg och ska utbilda thailändskorna i svensk feminism? Det i sig måste ju vara ett brott.
Citera
2026-07-08, 10:33
Medlem
Imnshos avatar
Man får hoppas att dessa kvinnors tragiska tillvaro får en happy ending....
Citera
2026-07-08, 10:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mechila
Fast nu är det ju människoexploatering alternativt brott mot utlänningslagen det gäller efter att polisen kommit underfund med att de kan ha så pass låga löner som 6000 - 8000 kr per månad. Det är 20 - 60% mer än vad en svensk tjej får ut om hon har försörjningsstöd.

Borde inte polisen oroa sig för dessa tjejer också? Eller killar för den delen, killar säljer ju också sex till män om de inte väljer en kriminell bana. Utnyttjas de också?
Fast du glömde kanske en väsentlig detalj. Det beloppet du hänvisar till är efter att hyran och en del andra omkostnader är borträknade
Citera
2026-07-08, 10:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av getfoten333
De flesta thaikvinnorna har kommit till Sverige för att sälja sex på massagesalong. Det var också det de jobbade med i Thailand innan de kom till Sverige. Hindras de från att sälja sex i Sverige kan de inte tjäna pengar och åker hem till Thailand eller till annat Europeiskt land, idag oftast Norge. Driver de inte egen salong är deras arbetsgivare oftast en släkting eller tidigare kollega från salong i Sverige eller Thailand. Inget tvång förekommer utan det är endast drivet av utsikten att tjäna bra med pengar.
Å du har genomfört vetenskapliga studier på att det inte förekommer tvång? Till skillnad från dig har jag jobbat med dessa ärenden, även om det var för typ 15 år sedan. En inte alldeles ovanlig metod är att någon lånar ut pengar till någon som oftast är fattig och på landsbygden i Thailand. När dom kommer till Sverige tar denna person passet och ser till att den utsatta inte får tillräckligt med lön för att kunna betala tillbaka lånet. Vips så är dom fast och måste jobba under tvång. Så sluta skriv om sådant du inte begriper dig på
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in