Citat:
Ursprungligen postat av
Marre1976
Du kan inte jämföra olagligt arbete och sexuellt utnyttjande mot försörjningsstöd.
De som har försörjningsstöd har ett lättare liv än dessa kvinnor.
Hur tänker du där?
Vad menas med att killar säljer sex till män om de inte väljer en kriminell bana? Du bör nog utveckla den tanken lite mer.
Jag tycker det är problematiskt att svensk polis anser att löner på 20-60% över existensminimum inte räcker att leva på och att så låga löner riskerar att driva folk in i sexhandel.
Att du anser att folk på försörjningsstöd lever enkla liv säger en hel del om din människosyn.
Vet inte varför du vill att jag ska utveckla min tanke att fattiga människor i högre grad riskerar att hamna i prostitution. Tänker du att det vanliga är att det är rikemansungar som prostituerar sig för skojs skull? Om så är fallet, varför skulle inte lika gärna en tjej från Thailand kunna göra det för sitt nöjes skull?
Varför tycker du att en ung svensk tjej med exempelvis PTSD (efter en gruppvåldtäkt) anses klara sig bra på lite drygt 5000 kr om hon tidigare varit sjukskriven och alla läkare hon träffar anser att hon inte kan/bör jobba? Tänk på att våldtäkt, förutom låg/obefintlig inkomst också är en inkörsport.
Vilket arbete är det du anser är olagligt?