2026-07-07, 18:23
Medlem
Marre1976s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mechila
Jag tycker det är problematiskt att svensk polis anser att löner på 20-60% över existensminimum inte räcker att leva på och att så låga löner riskerar att driva folk in i sexhandel.

Att du anser att folk på försörjningsstöd lever enkla liv säger en hel del om din människosyn.

Vet inte varför du vill att jag ska utveckla min tanke att fattiga människor i högre grad riskerar att hamna i prostitution. Tänker du att det vanliga är att det är rikemansungar som prostituerar sig för skojs skull? Om så är fallet, varför skulle inte lika gärna en tjej från Thailand kunna göra det för sitt nöjes skull?

Varför tycker du att en ung svensk tjej med exempelvis PTSD (efter en gruppvåldtäkt) anses klara sig bra på lite drygt 5000 kr om hon tidigare varit sjukskriven och alla läkare hon träffar anser att hon inte kan/bör jobba? Tänk på att våldtäkt, förutom låg/obefintlig inkomst också är en inkörsport.

Vilket arbete är det du anser är olagligt?

Jag skrev att de som har försörjningsstöd har ett lättare liv än dessa kvinnor.

De har svenskt medborgarskap, de har bostad, de har ett eget pass, de är inne i vårt system med alla dess rättigheter. Därav ett enklare liv än dessa utsatta människor som troligen inte ens har vart här länge, de lever under förtryck och under hot. De har inte i sin trygghet i sverige, de måste jobba som prostituerad för att få stanna annars hotar deras chef dem med att ringa polis osv

Någonstans måste du se dessa individers problem utan att blanda in dina egna problem.
Citera
2026-07-07, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marre1976
Ööhhh nä men varför har myndigheterna slagit till mot dessa salonger om det inte förekommer oegentligheter där?

Det handlar om att polisen är fördomsfulla. Typ som när de gör razzior mot pizzerior pga antagande. Vad menar du att det förekom för oegentligheter i Halland?

Polisen: Pizzerior i Halland kontrollerades på nyårsdagen

Jag tror polisen skulle komma åt prostitutionen mer om de ingrep mot exempelvis lägenhetsbordeller. Som det är nu spanas det enbart i syfte att kunna lagföra torskar som Paolo Roberto. De stackar prostituerade tjejerna får inget hjälp eller stöd att ta sig ur sitt "destruktiva" levnadssätt och är vanligtvis tillbaka på "jobbet" redan dagen efter.
Citera
2026-07-07, 18:29
Medlem
Marre1976s avatar
Citat:
Det handlar om att polisen är fördomsfulla. Typ som när de gör razzior mot pizzerior pga antagande. Vad menar du att det förekom för oegentligheter i Halland?

Polisen: Pizzerior i Halland kontrollerades på nyårsdagen

Jag tror polisen skulle komma åt prostitutionen mer om de ingrep mot exempelvis lägenhetsbordeller. Som det är nu spanas det enbart i syfte att kunna lagföra torskar som Paolo Roberto. De stackar prostituerade tjejerna får inget hjälp eller stöd att ta sig ur sitt "destruktiva" levnadssätt och är vanligtvis tillbaka på "jobbet" redan dagen efter.

Bra om du håller dig till ämnet i tråden utan att blanda in babbar bakom pizzadeg i Halland.
Vi pratar om thaikvinnor som blir utnyttjande i Gävle, inte om momsfuskande pizzababbar i Halland
Citera
2026-07-07, 18:32
Medlem
Marre1976s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fentfarbrorn
Finns det på riktigt en myndighet som heter "jämställdhetsmyndigheten"?

OnT så tror jag att svenska poliser gillar att trakassera dessa thaisalonger så mycket för att de ska ha en ursäkt att köpa sex på betald arbetstid när de gör sitt "spaningsarbete".

Yes, lätt för dig att googla.

https://jamstalldhetsmyndigheten.se/
Citera
2026-07-07, 18:33
Medlem
Marre1976s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fentfarbrorn
Finns det på riktigt en myndighet som heter "jämställdhetsmyndigheten"?

OnT så tror jag att svenska poliser gillar att trakassera dessa thaisalonger så mycket för att de ska ha en ursäkt att köpa sex på betald arbetstid när de gör sitt "spaningsarbete".

Så då menar du att det är klart att det säljs sex på dessa salonger?
Citera
2026-07-07, 18:35
Medlem
Citat:
Jag skrev att de som har försörjningsstöd har ett lättare liv än dessa kvinnor.

De har svenskt medborgarskap, de har bostad, de har ett eget pass, de är inne i vårt system med alla dess rättigheter. Därav ett enklare liv än dessa utsatta människor som troligen inte ens har vart här länge, de lever under förtryck och under hot. De har inte i sin trygghet i sverige, de måste jobba som prostituerad för att få stanna annars hotar deras chef dem med att ringa polis osv

Någonstans måste du se dessa individers problem utan att blanda in dina egna problem.

Eftersom jag skrev unga svenskor är det troligt att de har svenskt medborgarsskap, men hur menar du att det gör något bättre eller enklare? Jag tänker att det skulle vara ganska förnedrande att se hur polisen engagerar sig för thailändskors välfärd (om de nu hade gjort det) än svenskars. Du skriver om svenskars "rättigheter" dessutom, vilka "rättigheter" syftar du på då? Du har inte en enda rättighet som svensk förutom att du får rösta på vilka partier du vill ska leda kommande 4 års teater.

Absolut ska man se till individers problem, det är därför det blir så dumt när polisen utifrån fördomar ska dra alla över en kam på grund av härkomst. Sen blir det lite kul när du skriver att jag inte ska dra in mina egna "problem". För ser jag till mina problem så är det främst vissa problem med ryggen vilket massage säkerligen skulle vara bra för. Men, nu har polisen i snart ett kvarts sekel basunerat ut att thaisalonger är förtäckta bordeller med följden att jag aldrig skulle besöka en thaisalong.

Hade polisen inte gjort som de gör hade jag förmodligen vart en trogen kund med många andra. Salongerna hade därmed haft fler kunder och haft sysselsättning hela dagarna istället för som nu endast så att de klarar löner på kanske 6000 - 8000 kr. Svensk polis är ett skämt.

Citat:
Bra om du håller dig till ämnet i tråden utan att blanda in babbar bakom pizzadeg i Halland.
Vi pratar om thaikvinnor som blir utnyttjande i Gävle, inte om momsfuskande pizzababbar i Halland

Det var du som antyder att polisen alltid har fog för sina agerande. Och se... Du lider visst av tron att alla "pizzababbar" också är "momsfuskare". Intressant att inte en enda åkte dit i polisens razzia i Halland. Polisen är duktiga på att smutskasta hela brancher.
Senast redigerad av Mechila 2026-07-07 kl. 18:38.
Citera
2026-07-07, 18:46
Medlem
Marre1976s avatar
Citat:
Eftersom jag skrev unga svenskor är det troligt att de har svenskt medborgarsskap, men hur menar du att det gör något bättre eller enklare? Jag tänker att det skulle vara ganska förnedrande att se hur polisen engagerar sig för thailändskors välfärd (om de nu hade gjort det) än svenskars. Du skriver om svenskars "rättigheter" dessutom, vilka "rättigheter" syftar du på då? Du har inte en enda rättighet som svensk förutom att du får rösta på vilka partier du vill ska leda kommande 4 års teater.

Absolut ska man se till individers problem, det är därför det blir så dumt när polisen utifrån fördomar ska dra alla över en kam på grund av härkomst. Sen blir det lite kul när du skriver att jag inte ska dra in mina egna "problem". För ser jag till mina problem så är det främst vissa problem med ryggen vilket massage säkerligen skulle vara bra för. Men, nu har polisen i snart ett kvarts sekel basunerat ut att thaisalonger är förtäckta bordeller med följden att jag aldrig skulle besöka en thaisalong.

Hade polisen inte gjort som de gör hade jag förmodligen vart en trogen kund med många andra. Salongerna hade därmed haft fler kunder och haft sysselsättning hela dagarna istället för som nu endast så att de klarar löner på kanske 6000 - 8000 kr. Svensk polis är ett skämt.

Det var du som antyder att polisen alltid har fog för sina agerande. Och se... Du lider visst av tron att alla "pizzababbar" också är "momsfuskare". Intressant att inte en enda åkte dit i polisens razzia i Halland. Polisen är duktiga på att smutskasta hela brancher.

Bra att du tar avstånd mot att besöka dessa bordeller.
Helt rätt av dig lille vän, det finns väl andra sätt att få hjälp mot dina ryggsmärtor.
Nu kom vi in på dina problem igen, typiskt?

Manar du att du inte förstår svenska medborgares rättigheter gentemot de som jobbar på salongerna?
Du vill inte besöka dem då de är förtäckta bordeller skriver du, vad har vi egentligen att diskutera?
Vi är väl överens...
Citera
2026-07-07, 18:55
Medlem
Citat:
Ööhhh nä men varför har myndigheterna slagit till mot dessa salonger om det inte förekommer oegentligheter där?
Fett med cash? Ser inte ut så, är du säker på att de utsatta kvinnorna behåller allt de tjänar på att sälja sex?

För att de inte betalar skatt, vad tror du egentligen? Skattebrott är det värsta brott du kan begå i statens ögon. "Trafficking" och sånt trams är bara svepskäl som polisen drar till med för att få stöd för såna här tillslag. I verkligheten säljer thaikvinnorna sex fullt frivilligt och är glada över att de tjänar betydligt mer på det än vad de hade gjort hemma.

Jag har aldrig sagt att de behåller allt de tjänar, de betalar säkert en mindre andel till ägaren av lokalen. Det är inget konstigt med det.

Citat:
Så då menar du att det är klart att det säljs sex på dessa salonger?

Ja det gör det säkert i de flesta.
Citera
2026-07-07, 19:33
Medlem
Citat:
Fast nu är det ju människoexploatering alternativt brott mot utlänningslagen det gäller efter att polisen kommit underfund med att de kan ha så pass låga löner som 6000 - 8000 kr per månad. Det är 20 - 60% mer än vad en svensk tjej får ut om hon har försörjningsstöd.

Borde inte polisen oroa sig för dessa tjejer också? Eller killar för den delen, killar säljer ju också sex till män om de inte väljer en kriminell bana. Utnyttjas de också?

Nej men det där stämmer väl ändå inte. Har du försörjningsstöd och har 0kr i inkomst så får du hjälp med pengar till bla. hyra, internet, hemförsäkring, medicin, läkarbesök, glasögon, busskort, mat mm.
Vilket är mer än vad 6-8000kr/mån.
Citera
2026-07-07, 19:46
Medlem
Brajias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grisus-Kristus
Jag tvingas också arbeta.
Jag lever under tvång också .

Varför ska thaikvinnor få åka gräddfilen och bara ha sex och få pengar utan arbete.

Bra att dom stoppar det där och istället sätter dom i arbete på lager där dom får känna på verkligheten.
För vem skulle ha sex med Dig gratis?
Snacka om ofräsch arbetsmiljö!
Citera
2026-07-07, 19:53
Medlem
StoreSvartes avatar
Citat:
Polisen har alltså upprättat 4st ärenden om människoexploatering alternativt brott mot utlänningslagen. Kvinnorna jobbar enligt polisen långa dagar men får bara betalt när de har kunder, därför kan de ha så låga löner som 6000-8000 kr per månad. Vidare anser polisen att med så låga löner finns risken att folk säljer sex i olika former för att dryga ut sin kassa. Polisen är inte så dumma som de ser ut.

Det kan man ju ha åsikter om. Inte för att jag har mycket över för rövhål som utnyttjar kvinnor från fattiga länder. Bärplockarna blev ju riktigt illa behandlade så det skulle inte förvåna mig om det är minst lika illa i det här fallet.

Citat:
Ursprungligen postat av GiveMeHead
jämställdhetsmyndigheten?? Finns den på riktigt?

Jo. Och av alla som jobbar där är 80% kvinnor (det är faktiskt sant ).
Citera
2026-07-07, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Superstar96
Nej men det där stämmer väl ändå inte. Har du försörjningsstöd och har 0kr i inkomst så får du hjälp med pengar till bla. hyra, internet, hemförsäkring, medicin, läkarbesök, glasögon, busskort, mat mm.
Vilket är mer än vad 6-8000kr/mån.

Du kan få det som riksnormen medger efter prövning och det är på ett ungefär det du tar upp. Sen blir det lite konstigt att du tycks förutsätta att alla som har ekonomiskt bistånd har en hyra att betala. Du lever i en illusion som möjligtvis stämde någorlunda för 15-20 år sedan. Men hur mycket blir det om vi räknar ihop det du nämner? Hyra kan vi strunta att räkna med då polisen fått intrycket av att somliga av thailändskorna har uppehälle på salongerna.

Internet/telefon: 99 kr
Hemförsäkring: 100 kr
Medicin: 316 kr
Läkarbesök: 120 kr
Busskort: 1000 kr

Totalt: 6635 kr
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem