2026-07-07, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Myror-Elefanter
Vad har ni för absoluta baskrav? Sånt som inte ens är uppe för diskussion att släppa genom. När ni hellre är singel. Vad skulle få er att backa?

Det funkar inte för mig:

Missbruk
Psykisk ohälsa
Fetma
(Snusare)

Beror på om det gäller från start eller ej. För en befintlig sambo går jag med på samtliga ovanstående, om de utvecklas över tid, men jag förutsätter att sambon i så fall aktivt jobbar på problemet.

Från start:
- Missbruk - beror på vad och hur mycket.
- Psykisk ohälsa - mild/måttlig depression kan vara ok. Viss grad av autism/adhd är snarare en preferens. Generaliserat ångestsyndrom, borderline (EIPS), bipolär sjukdom går totalt bort.
- Fetma - allt över BMI 22 är totalt uteslutet utan undantag. Helst 18-22.
- Snus bryr jag mig inte om. Vanerökare är en relativ kontraindikation, ogillas.

Mina egna totalnej:
- Utomeuropeiska invandrare, med mycket få undantag. Islam går bort utan undantag.
- Fanatiska vänsterextremister. En egen åsikt är ok, alla behöver inte tycka som jag, men en palle-demonstrant eller aktiv vänsterpartist eller dylikt är sannolikt oförenligt med mina åsikter.
- Fetma, enligt ovan.
- Ytliga individer. Det spelar ingen roll hur attraktiv personen är om dennes favoritsyssla är att dricka vitt vin på en innekrog och diskutera andras sociala relationer.
- Lågt IQ.
- Religösa människor, men dessa sållas ju bort även i ovanstående punkt; lågt IQ. Agnostiker är godkända.
- Könsbyte, om inte det är införstått.
Senast redigerad av MpunktM 2026-07-07 kl. 17:24.
Citera
2026-07-07, 17:55
Medlem
busy-signals avatar
Citat:
Det är ju såklart ocharmigt att vara sån men man får ju sätta tydliga gränser. Då ändrar hon på sig eller så lämnar hon självmant. Du får ju ha lite integritet annars blir du uppenbarligen överkörd.

Det stämmer väldigt bra. Jag brukade varken ha integritet eller självkänsla, och jag blev överkörd av allt och alla, inklusive mig själv.

Men idag har jag varit solo i många år, och reparerat mig en hel del. Så mina förutsättningar borde vara bättre om jag skulle stadga mig igen en vacker dag.

Men än så länge så har jag såpass rörigt i min tillvaro, att jag anser mig som odejtbar ändå. Men förhoppningsvis inte för all framtid.

Och under tiden så fortsätter jag att reparera mig själv, och bygga upp mitt värde, och även min värdighet. Fysiskt, mentalt och andligen.

Främst för min egen skull, för att göra mig själv redo för en relation igen. Men även för att attrahera min framtida kvinna.
Citera
2026-07-07, 18:43
Medlem
Citat:
Vad har ni för absoluta baskrav? Sånt som inte ens är uppe för diskussion att släppa genom. När ni hellre är singel. Vad skulle få er att backa?

Det funkar inte för mig:

Missbruk
Psykisk ohälsa
Fetma
(Snusare)

Feminism
Septumring
Dr Martens
Röd Honda
Jobbar som städare eller liknande
Saknar egna pengar
Saknar utbildning eller inte driver företag
Citera
2026-07-07, 20:06
Medlem
KonungHonungs avatar
Rest jorden runt ensam.
Citera
2026-07-07, 20:30
Medlem
Triremers avatar
Om hon deltog i kuksugartävling i en av barerna på Magaluf 2011.

Rasblandning är det ingen som nämnt va? Jag trodde ändå att det var det första som Flashbackare skulle skriva.
Citera
2026-07-07, 20:33
Medlem
B66883s avatar
Citat:

Det funkar inte för mig:

Missbruk
Psykisk ohälsa
Fetma
(Snusare)

Emotionell Instabil Personlighetsstörning (EIPS) tidigare kallad "Borderline" - känner igen detta på tio mils avstånd

MP/V/S - skulle aldrig funka

Svartsjuka/ kontrollbehov

Dålig musiksmak
Citera
2026-07-07, 20:39
Medlem
KonungHonungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Triremer
Rasblandning är det ingen som nämnt va? Jag trodde ändå att det var det första som Flashbackare skulle skriva.
Har sett minst en i tråden som exkluderar utomeuropéer.
Citera
2026-07-07, 20:59
Medlem
feemaxxxs avatar
De som jag inte skulle inleda ett förhållande med.

Missbruk, Psykvrak, fortfarande är emotionells fast med exet (barn, tjat, drama), långtidsbidragsberoende.

Varningssignaler: har hund eller katt som de pratar om som de vore männsikor. De brukar vara knepiga.
Citera
2026-07-07, 21:06
Medlem
Utöver de i TS:

Näsring.
Manliga vänner.
Mycket aktiv på sociala medier och söker uppmärksamhet.
Feministiska åsikter.
Citera
2026-07-07, 21:25
Medlem
Ratads avatar
Borderlinekvinnor.
Citera
2026-07-07, 22:11
Medlem
5evers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Ok, men tycker du inte själv att det du skriver är en indikation på att du bör hålla dig borta från kvinnor?
Bara majoriteten av dem i kontexten långvariga relationer om jag blir singel igen.
Jag har bokstavligen stannat hos den 1% av kvinnor som klarade av mina lågt ställda önskemål att de skulle vara bra en bra mamma, relativt mentalt stabil, vacker och en god fru.
Och singel vid ögonblicket vi börjar dejta förstås.
Då 9/10 av dessa kvinnor i regel är plockade så föll det ju på 10% av 10% vilket är 1%.
Citat:
Ursprungligen postat av John.Walker
Du ogillar kvinnor och försöker trycka ner dom precis som du trycker ner dina homosexuella känslor.
Jag gillar båtar, även om nästan alla båtar är hål i vattnet man fyller med pengar tills de är sålda eller borta.
Inte helt olikt kvinnor i den bemärkelsen.
Vill man inte bli blåst behöver man provköra och besiktiga objektet grundligt, samt se över sina egna mål med anskaffningen och rannsaka sina preferenser.
Citera
2026-07-07, 22:14
Medlem
JohnnySamhalls avatar
Kärleken flödar ju fullkomligt över i denna tråden - rena dejting-tråden där många verkligen funnit varandra ser det ut som - massor av fina nya medborgare kommer födas ur detta och samtidigt löser vi den sk befolkningskrisen!

Ev Dealbreakers:

# Är opponerad mot mig i div märkliga sammanhang "bara för att" (det finns alltså ingen rimlig anledning utom att möjligen skapa drama - alt besatt utav att ha rätt alltid).

# Sviker mig totalt när jag som mest behöver henne.

Lyckligtvis tar många av mina förhållanden slut innan dom egentligen börjat. Vissa kör speed-dating - jag kör speed-förhållanden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in