Citat:
Ursprungligen postat av
Myror-Elefanter
Vad har ni för absoluta baskrav? Sånt som inte ens är uppe för diskussion att släppa genom. När ni hellre är singel. Vad skulle få er att backa?
Det funkar inte för mig:
Missbruk
Psykisk ohälsa
Fetma
(Snusare)
Beror på om det gäller från start eller ej. För en befintlig sambo går jag med på samtliga ovanstående, om de utvecklas över tid, men jag förutsätter att sambon i så fall aktivt jobbar på problemet.
Från start:
- Missbruk - beror på vad och hur mycket.
- Psykisk ohälsa - mild/måttlig depression kan vara ok. Viss grad av autism/adhd är snarare en preferens. Generaliserat ångestsyndrom, borderline (EIPS), bipolär sjukdom går totalt bort.
- Fetma - allt över BMI 22 är totalt uteslutet utan undantag. Helst 18-22.
- Snus bryr jag mig inte om. Vanerökare är en relativ kontraindikation, ogillas.
Mina egna totalnej:
- Utomeuropeiska invandrare, med mycket få undantag. Islam går bort utan undantag.
- Fanatiska vänsterextremister. En egen åsikt är ok, alla behöver inte tycka som jag, men en palle-demonstrant eller aktiv vänsterpartist eller dylikt är sannolikt oförenligt med mina åsikter.
- Fetma, enligt ovan.
- Ytliga individer. Det spelar ingen roll hur attraktiv personen är om dennes favoritsyssla är att dricka vitt vin på en innekrog och diskutera andras sociala relationer.
- Lågt IQ.
- Religösa människor, men dessa sållas ju bort även i ovanstående punkt; lågt IQ. Agnostiker är godkända.
- Könsbyte, om inte det är införstått.