2026-07-07, 15:39
Medlem
Män som röker, snusar, dricker mycket alkohol. Män som använder feminist kortet så fort en kvinna inte håller med dom, inte delar samma åsikter. Sann feminism handlar bara om jämställdhet när det kommer till kritan. Att kvinnor ska kunna leva och ha samma rättigheter i samhället. Annars ses vi som lägre stående. Det är en riktig red flagg, kan klassas som psykisk misshandel, Där man försöker tysta kvinnor att ha rätt till att uttrycka och ha sina egna åsikter. I hopp om att kvinnan ska tänka att det är något extremt dåligt. När sanningen snarare är att det blir dåligt för honom själv som man. Den här skiten ser man igenom rätt fort.

Män som röstar höger, blå politik. Speciellt dom extremist bejakande och konservativa. Dessa vill begränsa kvinnans rättigheter. Bl.a synen på abort. Och tror av någon anledning att en kvinnas kropp är deras rätt. Skulle vi vända på det och det handlade om mäns kroppar. Då skulle detta inte ens vara på agendan. Politiken är dessutom inte speciellt imponerande hos kvinnliga rättsorganisationer.

Inga rika brats, förmögna män som tror att den feta plånboken betyder at det är happy hour med alla kvinnor. Hemska dryga attityder. Pengar kan inte rädda allt. Alldeles för olika bakgrunder och värderingar. Jag skulle inte ha mycket gemensamt med en sådan. Som medmänniska inget vidare. Noll ödmjukhet. Vilket är extremt avtändande i sig.

INGA män med barn. Men just det, jag har ju inget romantiskt intresse längre. Så detta är icke problem haha. Men det är kul reta upp alla hatiska, fientliga och våldsbenägna arga män i denna tråden Tyck vad fan ni vill, så länge ni håller er borta från mig känner jag bara. Något fel på 99% av männen i dagens samhälle tyvärr. Dessutom slipper jag risken för potentiellt våld. Män verkar galna idag.
Senast redigerad av zoraya2 2026-07-07 kl. 15:43.
Citera
2026-07-07, 15:41
Medlem
John.Walkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 5ever
Tyvärr fakta.
Rekommenderar att du försöker spendera lite tid med dem.

Ca 20% är diagnosticerade, dvs behandlas för det, men jag skulle räkna in subkliniska problem relaterade till deras cykliska hormonstormar och generella neuroticism i till mental ohälsa.

Ca 90% lider av lätt till moderat PMS och 28% rapporterar att det är så allvarligt att de själva märker att det påverkar deras funktion i vardagen (omgivningen ej tillfrågad, men omgivningen skulle sätta ett högre värde).
PMS är sällan så allvarlig att den räknas som mental ohälsa om det inte är så allvarligt att det är PMDD (endast 2-5%).

Du behöver inte gilla det, men 90% är ett bra riktvärde för psykisk ohälsa bland kvinnor.

Som du ser är självrapporterade mensrelaterade mentala problem 90% (självrapporterade humörsvängningar, irritabilitet och utmattning), men det motsvarar bara 2-5% av den femtedel av kvinnor som faktiskt har diagnos/behandling. BPD och neuroticism är inte inkluderat här.

Jag tycker att mental ohälsa börjar innan doktorn skriver ut narkotikaklassad medicin eller låser in en på psyket.

Du ogillar kvinnor och försöker trycka ner dom precis som du trycker ner dina homosexuella känslor.
Citera
2026-07-07, 15:46
Medlem
SoulOfSophias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smekarn87
Vid en tidpunkt tenderar kvinnor att börja rationalisera bort betydelsen av sex och börjar ersätta med andra värden. Många kvinnor tycker att man bör lägga mindre värde vi sexet man och sin partner har utan börjar se andra saker som mer intima. Kvinnor som vill hamnar enligt min uppfattning i ett tillstånd där de nått sin nivå sexuellt och känt att de utforskat det de vill och hamnar i en sorts blasé där detta tomrum måste fyllas med något annat likt att skaffa barn och kanske faktiskt stå värd för firanden eller liknande. Jag tror egentligen det man ska se upp med är kvinnor med blaseartad syn på sex.

Det låter som att du beskriver rätt precist hur det skulle kunna gå till när en kvinna har tröttnat på hennes tråkiga man i sängen, och gett upp hoppet om att han kommer försöka bättra sig.
=)
Citera
2026-07-07, 15:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Myror-Elefanter
Vad har ni för absoluta baskrav? Sånt som inte ens är uppe för diskussion att släppa genom. När ni hellre är singel. Vad skulle få er att backa?

Det funkar inte för mig:

Missbruk
Psykisk ohälsa
Fetma
(Snusare)

Jag brukar ha följande attityd: passar det inte så kan du dra åt helvete
Citera
2026-07-07, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Myror-Elefanter
Vad har ni för absoluta baskrav? Sånt som inte ens är uppe för diskussion att släppa genom. När ni hellre är singel. Vad skulle få er att backa?

Det funkar inte för mig:

Missbruk
Psykisk ohälsa
Fetma
(Snusare)

När jag lyckas vara stoorfixare o får doppa mycket o i många - minst 2 nya brudar varje månad år efter år - det funkar inte när man bor med dam - o kan man inte fixa är det bäst med matlagar-disk, städ-tvätt o sängvärmardam
Citera
2026-07-07, 16:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cronos420
Jag brukar ha följande attityd: passar det inte så kan du dra åt helvete

Högst otydligt vad du menar. Är du en pundartjockis med tre terapeuter?
Citera
2026-07-07, 16:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smekarn87
Jag tror egentligen det man ska se upp med är kvinnor med blaseartad syn på sex.

Min erfarenhet av såna är att de har knullat runt.
Citera
2026-07-07, 16:09
Medlem
Smekarn87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SoulOfSophia
Det låter som att du beskriver rätt precist hur det skulle kunna gå till när en kvinna har tröttnat på hennes tråkiga man i sängen, och gett upp hoppet om att han kommer försöka bättra sig.
=)

Jag ser det mer som att människor möts i olika skeenden I livet.
Citera
2026-07-07, 16:39
Medlem
Flashbackatmes avatar
Absolut ingen lättkränkt PK kärring som röker gul blend
Citera
2026-07-07, 16:39
Medlem
KonungHonungs avatar
Tatueringar
Piercing
Feminazist
Långa tidigare förhållanden
Inlett nytt förhållande för tätt inpå det föregående
Senast redigerad av KonungHonung 2026-07-07 kl. 16:44.
Citera
2026-07-07, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KonungHonung

Långa tidigare förhållanden

Det här måste du ju berätta mer om!
Citera
2026-07-07, 17:13
Medlem
KonungHonungs avatar
Citat: