Citat:
Ursprungligen postat av
Pallal
Det gör hon inte. Den blygsamma summan säger allt, men hon vet förmodligen om att Joakim har det svårt ekonomiskt och vill inte skada honom.
Med stämningen kommer Annika Berg ha möjlighet att lämna in handlingar till tingsrätten vilka Jockiboi och entouraget inte kommer kunna förvränga innan dom når allmänheten.
Det räcker med stämningen. Alla vet sanningen. Att Jockiboi stämmer Medviktarna för 14 something sålda tröjor men aldrig har stämt Annika säger allt. Hon har inte ens kommit nära att göra honom så illa som några okända youtubers som tryckt tröjor som gör honom till lolcow, för då hade han stämt henne. Var är alla "stöd och bevis" han säger att han har, som han sa finns i journalerna? Först hette det att Varje sida räknas skulle innefatta all dokumentation från socialtjänsten och BUP men det är helt enkelt inte sant. Jag har hittat delar av journalerna Joakim inte visste att han lämnat ut. Efter Hatet vevade Jockiboi att han kunde plocka fram all bevisning och visa allt och det var helt enkelt inte heller sant. Han är överbevisad.
Detta har jag frågat mig också. Han går ju gärna runt och klappar på de där papperna, så han borde väl ha någorlunda koll på var det står någonstans. Men om inte så har de ju digitaliserats minst en gång, med tanke på youtubevideon. Om problemet är att det skulle ta för lång tid att gå igenom kan väl Stefan Hallgren, som är så duktig med AI, konvertera dem till en sökbar fil, så behöver han inte lämna ut precis alla.
Vi får väl se om han lyckas vaska fram det innan rättegången mot Annika, för det kommer såklart se mycket värre ut för honom om det skulle visa sig att han bara hittat på.
Undra om advokaten kommer behöva påminna honom om att man inte får ljuga i rättsliga sammanhang, som under Joz rättegång mot Alexandra. Kan inte någon göra en bingobricka?