2026-07-06, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kickassfarsan
Det är något poetiskt att det blev just Bordell-Jockes egna lögner som sänkte honom.

Hans agerande efter dokumentären i samråd med Anjo kan ha varit det mest efterblivna jag någonsin sett, det var som att se två barn från särskolan ge sig på en en samtidens mest briljanta man.

En undran, om han blir dömd, kommer detta kosta honom mer än 50k?
Visst är det så. Joakims värsta akilleshäl är att han överskattar sitt intellekt. Trodde han att han kunde tävla med BGB?

Sekten vevar inte för honom längre, dom har backat in i buskarna, kommentarsfält ekar tomt på Anjo, Rask och Motvikt. Har dom lämnat det sjunkande skeppet helt och vill inte längre associeras med den ökände Joakim Lundell?

Han kommer att bli dömd och han kommer att få betala alla rättegångskostnader.

Jag siar att det blir en svettig sommar för Jockiboi. Han kan bara gå hemma och vänta på att alla andra han hotat och ljugit för och om i närtid börjar skicka in sina stämningar och polisanmälningar (vilka han inte har något att sätta emot). Låt se, vi har Joz, Thomas, Jacke, Widerstedt, flashbackare han hotat, Therese Lindgren, Linnea (på betydligt högre belopp då Jocke kan knytas till att vara primärkällan och anstiftare för spridningen av all desinformation om henne på internet), Linneas familj, byggföretag och Chrippa. Har jag glömt någon? I samtliga stämningar kommer alla "vattentäta bevis" visa sig vara kattpiss och då har jag bara tagit upp förtal och hot. Sedan har vi polisanmälningar på falska grunder varav han ansträngde sig rejält med stämplingen och förutom det något omvärlden inte vet om än. Det kommer när Anjo eller in your head media ab börjat med sin dokumentär.

När kommer Olof K Gustafsson ut? Har han landat i Sverige?
Citera
2026-07-06, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Garre74
Så HAN stämmer andra för skitsnack, men menar att det är så hemskt när han blir stämd....?
Han stämde ett youtubepar på 350 000kr för att dom sålt ett dussintal t-shirts med trycket "Jockiboi - Nej tack" och "Fuck Joakim Lundell".

"Så det var pengar det handlade om?"
Senast redigerad av Pallal 2026-07-06 kl. 23:02.
Citera
2026-07-06, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av robix100
Detta måste vara Vm-guld i familjedrama:

Jocke tvingas att bo i en fosterfamilj.

Jocke blir stämd av sin mamma.

Jockes bror Chrippa sitter i fängelse.

Jockes bror Jacke sitter på behandlingshem pga droger.

Jockes bror Chrippa har spelat in porr med sin fru?

När byts Wahlgrens Värld ut mot Jockes Värld på kanal 5 ?
Det är en sanning med modifikation, Joakims beteende gjorde att han inte kunde bo hemma (då han försökt döda sina syskon med struptag vid ett flertal tillfällen och flera vuxna var rädd för honom).

Jag vet ingenting om att Chrippas fru, jag vet att Jocke och hans lakejer ringde upp alla nya arbetsplatser hon fick både i Sverige och utomlands. Att hon behöver jobba är knappast klandervärt.

Jag vet att Jockibois fru har definitivt gjort det för pengar, för att hon behövde jobba som 18-20 år gammal flickvän till en 30-årig man. Det finns mycket mer än den ökända filmen som alla känner till.

Jag tror du missar hela bilden. Alla runt Joakim bryts ner eller hamnar i drama för att han njuter av att dra i trådarna. Han är en bidragande faktor eller hela grundorsaken till det mesta. Han är en vandrande förbannelse och jag hoppas att han inte får mer tv-tid efter löftesförnyelsen.

In och följ GoatBrainKebab, hon är en sanningens väktare och har gjort ett mycket bra jobb med att jämföra Jockes podd "Sanningen" måste fram med journalbladen från "Varje" Sida räknas. Hon återberättar vad i sin podd påstår finns skrivet i journalerna med vad som egentligen står i dom:
https://youtu.be/MV7PloFRAyQ?si=WTv65dKoUQndCKR1

Plot twist: Jocke ljuger.
Senast redigerad av Pallal 2026-07-06 kl. 23:07.
Citera
2026-07-06, 23:04
Medlem
PeterJihadis avatar
Nenne Frisk ger Jockiboi sitt stöd. Det borde säga allt...
Citera
2026-07-06, 23:09
Medlem
Telepatisks avatar
Citat:
Detta måste vara Vm-guld i familjedrama:

Jocke tvingas att bo i en fosterfamilj.

Jocke blir stämd av sin mamma.

Jockes bror Chrippa sitter i fängelse.

Jockes bror Jacke sitter på behandlingshem pga droger.

Jockes bror Chrippa har spelat in porr med sin fru?

När byts Wahlgrens Värld ut mot Jockes Värld på kanal 5 ?
Haha, Jocke var först med att sprida sexklippet med sin fru
Citera
2026-07-06, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pallal
Det är inte sant.

Annika gjorde något smart när hon stämde honom för just den videon. För i videon säger han flera saker som direkt motbevisas av journalerna och Hatet.

I Hatet berättar Joakim att han började minnas incidenten med lampsockeln när han läste det, i Dialogiskt är det ett av hans tydligaste minnen, i hans soc-papper förekommer incidenten inte alls. Nålarna är ännu ett exempel på något det inte står om i journalerna på det sätt han återgivit det. Vad som inte heller förekommer är ett avsnitt om när han misshandlar en skolkamrat, något som händer i anslutning till en händelse som finns återgiven i Varje sida räknas. Det är på så vis bevisat att han har klippt och klistrat i Varje sida räknas, till hans fördel och att hans våldsamma beteende är bevittnat av många vuxna och censurerat gick Chrippa igenom när han vid ett tillfälle lästs upp ett utdrag utan Jockes censureringar på sin kanal. En video som Joakim fick borttagen direkt.
Det hon äve gjorde smart vsr att erbjuda förlikning innan.
Vilken inte J ville gå med på. Hon gav Narcessist/mytomanen en chans. Men råttan förlikning i fällan
Citera
2026-07-06, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av banal
Det har fortfarande inte hänt nåt i stämplingsärendet hos rätten. Två brottsoffer har fått juridisk hjälp. Ingen person har förhörts som misstänkt/delgivits misstanke om brott, då skulle den misstänkta ha tilldelats advokat.

Linköpings TR B 104-25 Dagboksblad 2025-02-13
https://pixeldrain.com/u/o6AJDmdb
Du som alltid är så duktig och snabb på att delar alla Jockes polisanmälningar (utan grund) kanske kan vara en sockertopp och dela Annikas stämningsansökan och allt annat aktuellt hos tingsrätterna och patent- och marknadsdomstolen som innefattar Jocke? Inkluderat sådant som får Jocke att se dålig ut.

Det är bättre när fakta läggs fram så slipper det spridas desinformation. Du vet hur det brukar bli på flashback annars. "Stämpling", "åtalunderlåtelse", "20-30 vittnen", du fattar.
Citera
2026-07-06, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterJihadi
Nenne Frisk ger Jockiboi sitt stöd. Det borde säga allt...
Man skulle kunna gissa sig till att Nenne står i tacksamhetsskuld till Joakim och är beroende av att han inte låter gamarna ta henne.
Senast redigerad av Pallal 2026-07-06 kl. 23:23.
Citera
2026-07-06, 23:29
Medlem
Citat:
Det är en sanning med modifikation, Joakims beteende gjorde att han inte kunde bo hemma (då han försökt döda sina syskon med struptag vid ett flertal tillfällen och flera vuxna var rädd för honom).

Jag vet ingenting om att Chrippas fru, jag vet att Jocke och hans lakejer ringde upp alla nya arbetsplatser hon fick både i Sverige och utomlands. Att hon behöver jobba är knappast klandervärt.

Jag vet att Jockibois fru har definitivt gjort det för pengar, för att hon behövde jobba som 18-20 år gammal flickvän till en 30-årig man. Det finns mycket mer än den ökända filmen som alla känner till.

Jag tror du missar hela bilden. Alla runt Joakim bryts ner eller hamnar i drama för att han njuter av att dra i trådarna. Han är en bidragande faktor eller hela grundorsaken till det mesta. Han är en vandrande förbannelse och jag hoppas att han inte får mer tv-tid efter löftesförnyelsen.

In och följ GoatBrainKebab, hon är en sanningens väktare och har gjort ett mycket bra jobb med att jämföra Jockes podd "Sanningen" måste fram med journalbladen från "Varje" Sida räknas. Hon återberättar vad i sin podd påstår finns skrivet i journalerna med vad som egentligen står i dom:
https://youtu.be/MV7PloFRAyQ?si=WTv65dKoUQndCKR1

Plot twist: Jocke ljuger.

Så Jocke bad om att få bo i en fosterfamilj så att han slapp att döda sina syskon?

Ja Jockes brors fru verkar vara spännande, porr? sekter?

Mycket att förneka o bekräfta i en tv-serie
Citera
2026-07-06, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Telepatisk
Haha, Jocke var först med att sprida sexklippet med sin fru

Spred han det och tog betalt för porren?

Som porren Chrippa ska ha gjort på True Followers?

Då var kanske inte Chrippa ens först med porr?
Citera
2026-07-06, 23:47
Medlem
Citat:
Spred han det och tog betalt för porren?

Som porren Chrippa ska ha gjort på True Followers?

Då var kanske inte Chrippa ens först med porr?
Jonna sålde sin porr för att Jocke var arbetslös och det fanns räkningar att betala.

Har han gjort porr på True Followers? Vad heter hans konto?
Citera
2026-07-06, 23:53
Medlem
grodanskurts avatar
Citat:
Du som alltid är så duktig och snabb på att delar alla Jockes polisanmälningar (utan grund) kanske kan vara en sockertopp och dela Annikas stämningsansökan och allt annat aktuellt hos tingsrätterna och patent- och marknadsdomstolen som innefattar Jocke? Inkluderat sådant som får Jocke att se dålig ut.

Det är bättre när fakta läggs fram så slipper det spridas desinformation. Du vet hur det brukar bli på flashback annars. "Stämpling", "åtalunderlåtelse", "20-30 vittnen", du fattar.

Annika stämmer Joakim i Norrköpings tingsrätt, mål nr T 2808-26

Inget jättespännande hade hänt senast jag kollade Joakims stämning av Medviktarna, Stockholms tingsrätt, mål nr PMT 8051-26. Det är Medviktarnas tur att inkomma med yttrande senast 10 juli. Det såg ut som att det var på gång i någon instagramstory (lol).

Efter det tror jag inget kommer hända tills det att muntliga förberedelsen som hålls i Stockholms tingsrätt 10 september. Men det kan bli mer skriftväxling också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in