2026-07-04, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ImovaneKungen
Aldrig på testerna, men några grejer kan skicka ett PM om det. Testerna har aldrig visat fel inte en enda gång. Tror dem kör med riktigt dyra stickor på mottagningen oxå. Du kan ju se det såhär...Vad du än kan göra för att inte trilla tillbaka så är det, det bästa alternativet. Om det är att gå tillbaka till en privat mottagning som känns rätt..så är det väll bara o köra på det. Men du svarade inte på om man enbart får buvidal på privat mottagning eller om det finns piller oxå?

Nejdå på min förra mottagning var det många däribland jag som hade doser upp till 24 mg i pillerform onödigt många skulle jag tro fick 24 min förra mottagning hade en väldigt generös läkare folk hade stess ikto lyrica gabapentin oxascand utskrivet både bra och dåligt enligt mig
Citera
2026-07-07, 10:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jurkan143
Av de olika Subutex-sorterna som finns, t.ex. de franska båtarna samt GL Pharma, Bluefish, Sandoz m.fl. – alla utan naloxon – undrar jag om någon märkt skillnader?

Jag själv tycker att Bluefish är rätt hårda och svåra att få riktigt fint krossade, medan de franska blir betydligt mer “smooth” i konsistensen.

Det är ju i grunden samma substans oavsett märke, men antagligen lite olika bindningsämnen som gör att de beter sig annorlunda. Vad har ni andra för erfarenheter

Hej

Jag tycker att buprenorfin actavis är dom bästa. Bluefish och dom andra verkar ha nåt bindningsmedel i sig som jag inte gillar. Vet inte riktigt vad det är dör något men jag tycker inte att dom fäster lika bra.

Ha en trevlig dag.
Citera
2026-07-07, 11:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stor-Frank
Hur gör ni med subuxone-filmen för att få ut det mesta av den?
Lägger jag den under tungan så är den borta på 2min så jag brukar lägga den som en snus under läppen. Då kan den bli kvar en kvart kanske.
Så vispar jag runt saliven så gott det går.
Känns som jag ändå sväljer det mesta.

Du ska lägga filmen i kinden för bästa resultat. Dom är väl borta nu så lite sent svar.
Citera
2026-07-07, 11:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Putinhater
Vilka doser har ni andra som kör LARO? Själv har jag 24 mg men märker noll skillnad om jag tar 16 eller 24 mg så funderar på att trappa ner

Jag har 16 mg o trivs bra på den dosen
Citera
2026-07-07, 13:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Buprenorfin86
Jag har 16 mg o trivs bra på den dosen

Jo det verkar knappt vara någon skillnad på 16 och 24 mg
Citera
2026-07-07, 13:57
Medlem
Citat:
Jo det verkar knappt vara någon skillnad på 16 och 24 mg

Nej det är det inte. Jag har hämtat på apoteket ett tag nu och tagit nån extra ibland när jag har varit extra sugen. Men man värker verkligen 0 mer effekt
Citera
2026-07-07, 14:02
Medlem
Citat:
Nej det är det inte. Jag har hämtat på apoteket ett tag nu och tagit nån extra ibland när jag har varit extra sugen. Men man värker verkligen 0 mer effekt

Allright hämtat på apoteket då måste du varit drogfri länge? Nej mellan 16 och 24 mg är det ingen skillnad däremot märker jag stor skillnad på 8 och 16 mg
Citera
2026-07-07, 14:06
Medlem
Citat:
Allright hämtat på apoteket då måste du varit drogfri länge? Nej mellan 16 och 24 mg är det ingen skillnad däremot märker jag stor skillnad på 8 och 16 mg

Jag har varit drogfri snart 3 1/2 år. Men senaste året ungefär som jag har hämtat på apoteket. Har inte lämnat urinprov på Jag vet inte hur länge så min mottagning litar på mig. Så skönt. Samma för frugan. Fan subben räddade mitt liv alltså, handen på hjärtat. Jag hade garanterat varit död nu annars eller suttit på ett långt straff. Så jag är evigt tacksam.
Citera
2026-07-07, 14:24
Medlem
Citat:
Jag har varit drogfri snart 3 1/2 år. Men senaste året ungefär som jag har hämtat på apoteket. Har inte lämnat urinprov på Jag vet inte hur länge så min mottagning litar på mig. Så skönt. Samma för frugan. Fan subben räddade mitt liv alltså, handen på hjärtat. Jag hade garanterat varit död nu annars eller suttit på ett långt straff. Så jag är evigt tacksam.

Grattis det är grymt bra jobbat, själv röker jag lite brass men är helt ren från övriga droger får även gabapentin mot ångest det funkar överlag bra även om suget efter att käka blå finns där framförallt när ångesten är som värst
Citera
2026-07-07, 14:31
Medlem
Citat:
Grattis det är grymt bra jobbat, själv röker jag lite brass men är helt ren från övriga droger får även gabapentin mot ångest det funkar överlag bra även om suget efter att käka blå finns där framförallt när ångesten är som värst

Okej går du laro själv eller och hur länge har du varit med? Är din mottagning bra? Ja jag har också varit lite sugen emellanåt på Benz faktiskt men när jag hade mitt sista läkarmöte så fick jag iallafall imovane utskrivet. Inga benz dock men z-analog. Funderar på o fråga läkaren nästa gång om gabapentin för det är väl omöjligt o få lyrica samtidigt?
Citera
2026-07-07, 14:33
Medlem
Citat:
Okej går du laro själv eller och hur länge har du varit med? Är din mottagning bra? Ja jag har också varit lite sugen emellanåt på Benz faktiskt men när jag hade mitt sista läkarmöte så fick jag iallafall imovane utskrivet. Inga benz dock men z-analog. Funderar på o fråga läkaren nästa gång om gabapentin för det är väl omöjligt o få lyrica samtidigt?

Jag har gått LARO två år nu tidigare hade jag en väldigt liberal läkare på en privat mottagning som skrev ut oxascand 5 mgare som jag fick ta vid behov max 4 om dagen så då klarade jag mig bra sen kom jag till en regional som givetvis tog bort denna låga dos benso fast det fungerade toppen idioter men vad ska man göra jag fick iallafall behålla gabapentin 2400 mg per dag
Citera
2026-07-07, 14:45
Medlem
Citat:
Jag har gått LARO två år nu tidigare hade jag en väldigt liberal läkare på en privat mottagning som skrev ut oxascand 5 mgare som jag fick ta vid behov max 4 om dagen så då klarade jag mig bra sen kom jag till en regional som givetvis tog bort denna låga dos benso fast det fungerade toppen idioter men vad ska man göra jag fick iallafall behålla gabapentin 2400 mg per dag

Okej. Ja oxascand är ju ingen värstingbenso så jag förstår inte varför du inte fick behålla den. Plus att nu har du ju gått relativt lång tid i programmet så jag ser inte problemet. Min läkare är överläkare så han är högst upp om man säger. Han sa att jag kunde få imovane nu eftersom jag har gått in mig på subben nu plus att jag har inte haft ett återfall på 3 1/2 år. Har du provat buvidal nån gång eller? Jag har testat buvidal ett par månader men det funkade inte alls. Fick värsta dödsångesten, drogsug och allmänt grå vardag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in