Citat:
Ursprungligen postat av
svbk-tant
Jag har läst utlåtandet från skolpsykologen på I Tik-Tok och blev så arg och ledsen över hur denna tjej har misshandlats under så många år. Vad jag inte kan förstå är hur hennes pappa lät det fortsätta utan att sätta ner foten alltså var han medskyldig. Han skulle ha flyttat för många år sedan men han och L var så ihopklistrade mot den övriga familjen. E blev också mobbad, utnyttjad och förlöjligad av båda två. Nu skyller vi allt på L men jag tycker att H också var skyldig för han måste ha sett alla ärr på armarna och att hon aldrig verkade glad utan rädd. Synd att inte alla som höjer honom till skyarna läser här och sedan vidare på Tik-Tok. Han sjönk som en sten nu och jag håller fast vid att E är och var den mest fantastiska pappan. Undrar vad N tycker om allt detta men antagligen vet han inget utan H har lagt fram allt till sin fördel. L sade en gång i en video att H är inte den ni tror och där kan jag nu ge henne rätt.
Samma tanke slog mig med när jag läste rapporten. Men i ett narcissistiskt förhållande är man bakbunden och det är ju det som blir så sjukt, för hur man än gör så kommer det att bli fel och lämnar man blir det ett jävla liv! H lämnade ju två
år tidigare men gick tillbaka. Så gjorde även jag. Löften om att man skulle ändra sitt beteende mot barnen osv osv. Guld och gröna skogar en det gick 3-4 mån så var det på ruta noll igen. För min egen del fick jag planera flytten helt under radarn ( skolbyte för barnen, allt praktiskt runt flytt och skaffa lägenhet). Fyra dagar innan fick han veta pga att han själv förde det på tal och det var fyra dagar för mycket innan. Yngsta barnet var då 8, hon är 32 nu och det finns fortfarande trauma kvar av den PSYKISKA misshandeln han utsatte henne för. Trauma hon måste bearbeta nu när hon själv blev förälder…
Så jag försvarar faktiskt H där och även om han var med i mobbningen osv då tror jag inte han såg det DÅ, däremot är han väl medveten om det nu.
Vad gäller rapporten och det flickan och även de andra barnen varit/är utsatta för är hemskt! 😢
Nu förstår jag ännu mer varför barnen lämnar L så fort de själva kan bestämma! Vad jag kan se så är även Birk på väg bort…
Om några år till har hon bara kusinen och mamma (som också är för nära) kvar. Livet med H och E passar barnen bättre, med villkorslös kärlek och två fina hem dör det finns plats för alla både fysiskt men framförallt känslomässigt.
Jag förstår även nu varför hon gav sig iväg från Ström, ryktena gick och hon hade inget kvar där. Utskämd! Man får vad man ger. Karma.