2026-07-07, 06:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av semen.12
Detta gäller även bögar Jag var 36 år 2000 jag kan inte minnas att jag mötte en enda HBTQ person före det? I dag ser jag många på Tv men fortfarande inte i min vänkrets.

Mina barnbarn födda nyligen de senaste 20åren talar om sånt hela tiden.

Generationsfråga?
Måste ju vara att du inte tänkte på det före 2000?
Citera
2026-07-07, 07:48
Medlem
cutepsychos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mikkelberg
Kort hår, kepsen bak och fram, sitta bredbent, snusa, har inget med maskulinitet att göra.

Snarare tradition och kulturuttryck.

Det är så sorgligt med kvinnor som är vilsna i sin identitet.

Men typ en kvinna som ser feminin ut och ser bra ut. Men som är en otraditionell kvinna som inte följer de normer, roller eller förväntningar som är vanliga i hennes kultur eller samhälle. Som har karriär inom ett mansdominerat yrke, som exempelvis byggbranschen. Som är väldigt självständig, rak och frispråkig, mindre intresserad av omhändertagande och hushåll och är bekväm i en ganska maskulint kodad kultur. Exempelvis en kvinna uppväxt med bara sin pappa och bröder och blev därefter även om hon klär sig i klänning och ser bra ut.

Vill män sätta en ring på hennes finger? Vill de skaffa barn och familj med henne? Eller kommer hon bara dra till sig underdog män som är vilsna?
Citera
2026-07-07, 07:53
Medlem
trewqs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kleiner
Och hur kan en kvinna ha samma egenskaper som en man?

Du menar om en kvinna är vulgär som en man? Eller resonera känslokall och rationellt som en man?

Ingen vettig man vill ha en vulgär kvinna, men hon få gärna använda hjärnan som en man och samtidigt vara empatisk.
Vulgär kvinnor är ju skitnajs! Nu är ju inte jag särskilt vettig själv, kanske, haha. Fula i mun och svär som råbarkade sjömän, kombinerat med icke-PK skämt om judar, bögar, invandrare och handikappade skapar sådan chockeffekt att jag bara står och gapar, särskilt när tjejen optiskt är motsatsen till en fet WT-padda eller maskulin lesbisk butch.

Extra fräsigt om hon lyssnar på annan musik än Spotify topplistan, som black metal, stoner rock eller kängpunk, alltså totalt okommersiell musik som hon sökt upp själv utan att ha blivit skedmatad med. Så en annan viktig egenskap är att bilda sin egen uppfattning, stå för den och vägra följa resten av fiskstimmet. Tyvärr är det ju något som nästan ingen ung kvinna vågar eller vill göra.

Liten, späd och feminint vacker kvinna med elak, sarkastisk eller mörk och ironisk humor. T ex nu under fotbolls-VM kunde en sådan kvinna i tv-soffan drar till med "Domarjävel - sug kuk! Jag är fan hundra på att han ÄR bög." Kontrasten golvar mig helt. Varje gång. En förutsättning är att bruden är skarp och verbal, saknas intelligensen så faller konceptet som ett korthus. Kraftigt psykisk sjuka kvinnor som håller på så här räknas självfallet inte heller.

En amatörpsykologisk teori är att jag borde leta bland kvinnor som vuxit upp med flera äldre bröder. Känner också att någon med hög intelligens, men som kommer från arbetarklassen borde utgöra bra förutsättningar. Ge mig flera variabler så jag kan effektivisera mitt sökande!

Träffat på ett fåtal under min livstid. De verkar vara hyfsat sällsynta. Letar fortfarande efter min unicorn.
Senast redigerad av trewq 2026-07-07 kl. 08:20.
Citera
2026-07-07, 08:17
Medlem
cutepsychos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trewq
En amatörpsykologisk teori är att jag borde leta bland kvinnor som vuxit upp med flera äldre bröder. Känner också att någon med hög intelligens, men som kommer från arbetarklassen borde utgöra bra förutsättningar. Ge mig flera variabler så jag kan effektivisera mitt sökande!

Träffat på ett fåtal under min livstid. De verkar vara hyfsat sällsynta. Letar fortfarande efter min unicorn.

Kvinnor från län som Dalarna, Norrland, Värmland m.fl.

De som växt upp i skogen eller i bruksorter.
Citera
2026-07-07, 08:26
Medlem
trewqs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cutepsycho
Kvinnor från län som Dalarna, Norrland, Värmland m.fl.

De som växt upp i skogen eller i bruksorter.
Vilken tur då, dalmål och norrländska är ju bland de attraktivaste dialekterna. Värmländska not so much, jag umgås mycket med värmlänningar, samtliga högutbildade, men dialekten lägger sig som ett bonna-filter över allt smart de säger. Inte så att det är ett(en?) ick, men dalmål och norrländska rankar jag långt högre särskilt om det är en kvinna som har dialekten.
Citera
2026-07-07, 09:42
Medlem
Jag vet i fan. Jag gillar kvinnor som är orädda och dejtar MYCKET hellre någon som vill dra ut och klättra, tälta och dela en flaska vin framför en lägereld och inte blir livrädd om en orm slingrar förbi än en ett våp med ankmun, löjliga lösnaglar, översminkad och har shopping och ex on the beach som främsta intressen i livet. Fast det är väl oklart om det förstnämnda är maskulint beteende? De flesta gillar väl äventyr i naturen menar jag?

En ung Jane Goodall var en mycket mer attraktiv kvinna än vad random Kardashian eller Paris Hilton någonsin kommer bli.
Citera
2026-07-07, 11:41
Medlem
Citat:
Men typ en kvinna som ser feminin ut och ser bra ut. Men som är en otraditionell kvinna som inte följer de normer, roller eller förväntningar som är vanliga i hennes kultur eller samhälle. Som har karriär inom ett mansdominerat yrke, som exempelvis byggbranschen. Som är väldigt självständig, rak och frispråkig, mindre intresserad av omhändertagande och hushåll och är bekväm i en ganska maskulint kodad kultur. Exempelvis en kvinna uppväxt med bara sin pappa och bröder och blev därefter även om hon klär sig i klänning och ser bra ut.

Vill män sätta en ring på hennes finger? Vill de skaffa barn och familj med henne? Eller kommer hon bara dra till sig underdog män som är vilsna?

Min amatörpsykologiska uppfattning som kvinna är att det är just denna typ av tjej, som lättast träffar någon och kommer gifta sig. Hon förstår och delar intressen med män och de förstår henne. Ingen blir obekväm.

Hon har män omkring sig och där bland dom möter hon honom. Det är också kul för en man att hon har bröder. Det blir ofta ett roligt socialt sammanhang för hennes pojkvän.

För att träffa någon behöver man vanligen befinna sig i en miljö där man träffar män. Kärlek består även av en kombination av attraktion och vänskap. Tjejer som kan munhuggas lite med killar har nästan aldrig svårt.
Senast redigerad av Tissetiss 2026-07-07 kl. 11:44.
Citera
2026-07-07, 12:22
Medlem
Citat:
Och hur går det på kärleksfronten för dig?

Det går bra, tackar som frågar. Det visar sig att det finns en hel del riktigt remarkabla män som är trygga i sig själva.
Citera
2026-07-07, 12:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anybodykiller
Det hade varit coolt med en brud som snackade som Jan Banan och gillade de saker du nämner TS. Jag vet inte varför men tankarna går till hårdrockare.

Sedär du är alltså en lågblodshjärna som oss män.

Välkommen till klubben. Finns det blodkuk finns det kanske blodhjärna som svullnar upp vid behov.

Kvinnor är katter, män är hundar i det avseendet.

Heller blod i ett stort tänkande huvud än ett litet som bara tänker på en sak. 😉
Citera
2026-07-08, 22:50
Medlem
semen.12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Måste ju vara att du inte tänkte på det före 2000?
Jag kan berätta om folk i min ålder 62 år plus i dag. Att komma ut som bög på tidigt 90 tal speciellt när familjen brydde sig om religion var omöjligt.
Min äldsta son är född 1992, hade han kommit ut som homo hade hela släkten sagt.
Ok och undrat varför inners inne han var så annorlunda än oss?
Yngsta sonen född 2003 han är också hetero inga konstigheter inga hemma sittare.
Tack gode gud alla av mina tre söner tycker att kvinnor är sexigare än män?

Jag brukar tänka på att en vacker kvinna kan göra mig kåt . Men
Någon som ser ur som mig lång bredaxlad och hårig med paket är avtändande.
Senast redigerad av semen.12 2026-07-08 kl. 22:59.
Citera
2026-07-09, 07:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av semen.12
Jag kan berätta om folk i min ålder 62 år plus i dag. Att komma ut som bög på tidigt 90 tal speciellt när familjen brydde sig om religion var omöjligt.
Min äldsta son är född 1992, hade han kommit ut som homo hade hela släkten sagt.
Ok och undrat varför inners inne han var så annorlunda än oss?
Yngsta sonen född 2003 han är också hetero inga konstigheter inga hemma sittare.
Tack gode gud alla av mina tre söner tycker att kvinnor är sexigare än män?

Jag brukar tänka på att en vacker kvinna kan göra mig kåt . Men
Någon som ser ur som mig lång bredaxlad och hårig med paket är avtändande.
Varför bryr du dig om vad som gör andra kåta? Låter perverst.
Citera
2026-07-12, 23:03
Medlem
Det är inget som attraherar någonstans. Män vill ha feminina kvinnor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in