2026-07-06, 13:53
Medlem
cutepsychos avatar
Kvinnor som tänker som en man, agerar som en man, har samma egenskaper som en man osv.

Är det en ”ick”? Om hon ser ut som en kvinna men inte beter sig så.

Exempelvis handlingskraftig, självständig, logisk tänkande, beslutsam. Dålig som hemmafru. Tjänar pengar på egen hand. Dricker öl. Kollar på sport. Hänger med grabbkompisarna på rockkonsert osv.
Senast redigerad av cutepsycho 2026-07-06 kl. 14:20.
Citera
2026-07-06, 13:56
Medlem
det finns män som gillar det.
och det finns män som inte gillar det.

det är lite så det funkar, det finns alla sorter för alla människor
Citera
2026-07-06, 14:00
Medlem
lakritcs avatar
De flesta kvinnor gillar maskulina män. De säger en sak utåt och sedan gäller en helt annan sak IRL - kan nog appliceras även på maskulint beteende hos kvinnor. Den ordentliga mannen som tänker logiskt kommer att få sitta konfunderad ensam hemma med Lena Handen medan hans tilltänkta dam får ett ordentligt knull av en testosteronstinn alfakarl.

Tiden vi lever i nu är förstås konstig då denna urgamla regel kanske inte alltid gäller - syntax error hos den moderna kvinnan - och att båda kategorier av män därmed runkar i sin ensamhet. Klart är att ett bestående maskulint beteende innebär en betydligt snårare väg till sängen eftersom det gör alla förvirrade.

Så jag hade mot denna bakgrund varit osäker och kanske tänkt att det varit slöseri med tid att utröna. Å andra sidan, vill hon knulla lär nog det bli ett förbannat bra knull. Svårbedömda situationer helt enkelt.
Senast redigerad av lakritc 2026-07-06 kl. 14:33.
Citera
2026-07-06, 14:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cutepsycho
Kvinnor som tänker som en man, agerar som en man, har samma egenskaper som en man osv.

Som medmänniska? Kunde inte bry mig mindre faktiskt. Brukar oftast ha lättare att komma överens med "manhaftiga" kvinnor.

Som partner? Nä, jag hade nog aldrig blivit kär i en sådan kvinna, det tror jag inte.
Citera
2026-07-06, 14:08
Medlem
Kleiners avatar
Och hur kan en kvinna ha samma egenskaper som en man?

Du menar om en kvinna är vulgär som en man? Eller resonera känslokall och rationellt som en man?

Ingen vettig man vill ha en vulgär kvinna, men hon få gärna använda hjärnan som en man och samtidigt vara empatisk.

Citat:

Senast redigerad av Kleiner 2026-07-06 kl. 14:10.
Citera
2026-07-06, 14:08
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
TS är för dåligt preciserat.

Jag pratade igår men en kvinna på telefon. Hon hade perfekt kontroll på språket, hon är chef och man hörde det i hennes förslag, hennes självsäkerhet, hon kändes extremt trygg. Jag älskar sådana kvinnliga chefer fast de egentligen beter sig som män. Fast något mjukare.
Citera
2026-07-06, 14:20
Medlem
JohnnySamhalls avatar
Citat:

En butch-lesbisk kvinna är ju i princip en man mentalt och känslomässigt men om jag bortser lite från sådana rel ovanliga individer. (vanligare är väl då i så fall en straight tomboy/pojkflicka)

Det kan vara en fördel för en kvinna att ha vissa maskulina drag t ex i chefsposition. En sådan person kan oxå vara ovanligt modig och framåt - du behöver för en gångs skull inte "jaga" en kvinna utan det är snarare hon som ofta jagar dig istället och tar initiativ med mera.

Så, nej, behöver absolut inte vara "en ick" - det beror mkt på själva balansen mellan generellt manliga och kvinnliga drag för min del.
Senast redigerad av JohnnySamhall 2026-07-06 kl. 14:25.
Citera
2026-07-06, 14:50
Medlem
Citat:

Exempelvis handlingskraftig, självständig, logisk tänkande, beslutsam. Dålig som hemmafru. Tjänar pengar på egen hand. Dricker öl. Kollar på sport. Hänger med grabbkompisarna på rockkonsert osv.

Egenskaperna handlingskraftig, självständig, beslutsam, tjänar pengar och dricker öl har utifrån mitt umgänge varit minst lika vanliga hos kvinnor som hos män. Vad man räknar som ''Logiskt tänkande'' utgår ju från en personlig värdering. Det man själv uppfattar som ''logiskt tänkande'' är mao personer med liknande åsikter, värderingar, personlighet etc. Din bild av vad som utgör typiskt ''manliga'' egenskaper ger intrycket av att du kanske inte har haft så många kvinnliga vänner?
Citera
2026-07-06, 15:17
Medlem
Foliekavajs avatar
Jag är intresserad av en partner som kompletterar mig inte duplicerar, manhaftiga kvinnor hamnar i friendzone.
Citera
2026-07-06, 15:39
Medlem
Ähh, tycker dina exempel är väl inte såå speciellt manliga och manhaftiga, inte alla iaf.
Däremot "kvinnor" som håller på och flabbar hö,hö,hö som oss män, de går bort med en gång, likaså tjejer, kvinnor med tatueringar på armar och hals, urk, det väcker bögkänslor.

Var en gång på en bilskrot för att köpa någon reservdel till en gammal bil.
Där arbetade en ung tjej, hon såg rätt kvinnlig och snygg ut faktiskt.
Hörde henne gapa på killarna som skulle lyfta något tung...ÖÖöhh, kom igen nu då gubbar, lyyyft...
URK,ulk, fy fan, det var manshaftig.
Nej tack! Den typen av kvinna är inget för mig...
Senast redigerad av Cutthethroat 2026-07-06 kl. 15:43.
Citera
2026-07-06, 16:10
Medlem
Allting är relativt.
Egenskaperna behöver inte nödvändigtvis vara ick's men är det prioriterade egenskaper i en wife?
def NEJ
Citera
2026-07-06, 16:45
Medlem
Jag är lite av en feminin man så jag gillar något maskulina kvinnor.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in