Citat:
Ursprungligen postat av
GalenIPersilja
Nej.
Inte någon svensk som vill flytta till USA har dessa faktorer med i valet.
De väljer dock att flytta till ett inskränkt hak med ytliga, lätt korkade människor utan allmänkunskap - dödsstraff eller inte har ingen betydelse.
Citat:
Ursprungligen postat av
Eurodisco
Vad svamlar du om Har du ens varit i USA? Det är ett stort land och intgen delstat är särskilt likt Sverige. Dödsstraffet påverkar ingen Svensk om man vill flytta till USA eller inte.
Citat:
Ursprungligen postat av
Darkyduck
Många svenskar hade flyttat till USA, de har vacker natur och fint land, många är kändisar där. Många gillar varandra och bryr sig om varandra.
Det är ett land gjort för glädje, men så finns det dödstraff i landet och hårda lagar och regler, hade de varit som i Sverige så kanske fler hade flyttat dit, dvs att dom inte hade så hårda straff.
Det hade gjort dom till ett rikare och bättre land dessutom, som Sverige är.
Vad tror ni på flashback, hade fler bott i USA om deras dödstraff inte fanns eller långa fängelsestraff?
Var lite sugen när jag var yngre, under gymnasiet men dödsstraffet och långa fängelsestraff var avskräckande.
En dålig dag och hela ens liv är i princip över. Oavsett om man är skyldig eller ej. Att hårda straff ej skulle spela in låter verklighetsfrånvänt.
Nu på äldre dar hade jag på sätt och vis kunnat tänka mig bo där, hårda straff ser jag ej längre som något problem tack vare att man åldrats en del.
Dock ser jag intressantare alternativ att spendera mitt och min familjs liv i. Sen så passar inte mitt yrkesval USA. Men för akademiker, eller bygg o dylikt har man bra mycket mer köpkraft.