2026-07-06, 22:40
Medlem
Foliekavajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Darkyduck
Många svenskar hade flyttat till USA, de har vacker natur och fint land, många är kändisar där. Många gillar varandra och bryr sig om varandra.

Det är ett land gjort för glädje, men så finns det dödstraff i landet och hårda lagar och regler, hade de varit som i Sverige så kanske fler hade flyttat dit, dvs att dom inte hade så hårda straff.

Det hade gjort dom till ett rikare och bättre land dessutom, som Sverige är.

Vad tror ni på flashback, hade fler bott i USA om deras dödstraff inte fanns eller långa fängelsestraff?

Nej dödstraff eller inte är inget jag faktorerar in. Rövknullarfängelse däremot.

Sen har du det här med väldigt dålig mat med många suspekta tillsatser och väldigt dyr medicin och sjukvård.

Tycker personligen att dödstraffet är ett av USAs plus.

Naturen är det största pluset.

På minussidan har du väldigt många psyksjuka och svagbegåvade individer.

Ännu ett stort minus är att dom flesta amerikanerna bara har 2 veckors semester.

Är du rik kan USA vara ett bra land att bo i, annars inte.
Citera
2026-07-06, 22:44
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Donaldstrumpet
Det är väl 15- 20 delstater i USA som inte tillämpar dödsstraff. New York är en av dessa delstater m.a.o en av de mest populära delstaterna.
Vill alla svenskar bo där? Du behöver inte svara, frågan är retorisk.

Tror att TS har glott på för många fängelsefilmer.
"Green mile", "Death House", "20.000 år i Sing-Sing" med mera.
-En vanlig skötsam svensk behöver inte bry sig.

Har bott i Texas på 80-talet, blev inte kollad för fem öre. (16-åring, tog körkort där, köpte en V8, till och med köpte jag öl, gick fint. Trodde det var "Lättöl" på TEXACO, "Lite beer", det var det inte... Annars så är det straffbart för 16-åringar fick jag reda på senare. Hade hamnat i jail om jag inte haft sån tur)
https://www.youtube.com/watch?v=OOCdIY_HKM4
Citera
Igår, 00:11
Medlem
SphericalHamsters avatar
" Om USA avskaffade dödsstraff hade alla svenskar velat bo där "

Nej.
Alla svenskar vill inte bo där. Skärp dig för helvete.
Citera
Igår, 01:01
Medlem
Darkyducks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SphericalHamster
" Om USA avskaffade dödsstraff hade alla svenskar velat bo där "

Nej.
Alla svenskar vill inte bo där. Skärp dig för helvete.

Detta är ingen trolltråd så jag kommer besvara, vissa svenskar jag känner i göteborg hade velat bo i USA, om det inte vore för deras hårda straff och lagstiftning, allt skulle lugnat ner sig om de var mer fina där borta och skötte om sitt land.

Bara en i tråden håller dock med mig, pmatt så vi håller med varandra att vore det inte för vissa anledningar hade USA varit ett bra land ändå att bo i, studera i och leva i.
Citera
Igår, 01:23
Medlem
semen.12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Darkyduck
Många svenskar hade flyttat till USA, de har vacker natur och fint land, många är kändisar där. Många gillar varandra och bryr sig om varandra.

Det är ett land gjort för glädje, men så finns det dödstraff i landet och hårda lagar och regler, hade de varit som i Sverige så kanske fler hade flyttat dit, dvs att dom inte hade så hårda straff.

Det hade gjort dom till ett rikare och bättre land dessutom, som Sverige är.

Vad tror ni på flashback, hade fler bott i USA om deras dödstraff inte fanns eller långa fängelsestraff?

Jag är en väldigt vänlig person. Har man inte massor av pengar eller en bra utbildning eller om en arbetsgivare i Sverige står för kalaset är USA lika dåligt att bo i som Nigeria eller Colombia- Ett riktigt skitland för vanligt folk. PunkT
Citera
Igår, 01:26
Medlem
Queutards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadyCinderbottom
Men det har alltid varit svårt enligt vad jag har hört.

Enklast är att gifta sig.
Citera
Igår, 01:35
Medlem
semen.12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av semen.12
Jag är en väldigt vänlig person. Har man inte massor av pengar eller en bra utbildning eller om en arbetsgivare i Sverige står för kalaset är USA lika dåligt att bo i som Nigeria eller Colombia- Ett riktigt skitland för vanligt folk. PunkT

Främsta orsaken till människor i Sydamerika försöker ta sig in i USA är för man kan gå in i USA. Europa är känt för bidrag fri sjukvård och mer medmänsklighet. Resan dit är dyr och krånglig
Citera
Igår, 04:47
Medlem
Adolf.Shitlers avatar
Hade aldrig velat bo i USA,det är ett jävla skitland.
Citera
Igår, 04:56
Medlem
glockenreins avatar
Nej är nog inte många som tar dödsstraff i beaktande när de flyttar till USA. De flesta flyttar dit för att plugga, jobba, pga amerikansk partner osv.
Citera
Igår, 05:03
Medlem
dude2ks avatar
Dödsstraff är bara positivt. Tvärtom!
Dock inte det som avgör..
Citera
Igår, 05:57
Medlem
zombie-nations avatar
Nej. Vill inte bo i tredje världen.
Citera
Igår, 06:08
Medlem
ReijoHervonens avatar
Sverige och Irland är väl dom europeiska länderna varifrån störst andel av befolkningen flyttat till USA redan? Dödsstraffet är på delstatsnivå förövrigt, många delstater har inte dödsstraff. Svenskar och andra nordbor gillar Wisconsin och Minnesota, ingen av dom dödsstraffet vad jag vet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in