2026-07-07, 13:29
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Världens vänligaste mildaste och hjälpsammaste land är Japan och de har dödsstraff. Och minst brottslighet i hela världen.

Jag föreslår att TS tar en 2-3 veckors resa till USA, gärna mer än en stad, jag tror han behöver lämna mammas källare. Intressant land helt klart, som just nu håller på att falla samman ekonomiskt och politiskt.
Citera
2026-07-07, 14:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Darkyduck
Många svenskar hade flyttat till USA, de har vacker natur och fint land, många är kändisar där. Många gillar varandra och bryr sig om varandra.

Det är ett land gjort för glädje, men så finns det dödstraff i landet och hårda lagar och regler, hade de varit som i Sverige så kanske fler hade flyttat dit, dvs att dom inte hade så hårda straff.

Det hade gjort dom till ett rikare och bättre land dessutom, som Sverige är.

Vad tror ni på flashback, hade fler bott i USA om deras dödstraff inte fanns eller långa fängelsestraff?

Jag tror inte det hade lockat en enda svensk. Svenskar åker ju inte till USA för att begå brott. Och väldigt många svenskar bor i länder där de ogillar många lagar och regler - det är annat som avgör.
Citera
2026-07-07, 20:27
Medlem
feemaxxxs avatar
Tidigare i livet hade jag funderingar på att flytta till USA.
Att USA har dödsstraff fanns inte på listan över faktorer bidrog till att jag inte tog steget.
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in