Igår, 17:05
Medlem
Vem vill flytta till usa om de inte har dödstraff?

De flesta med sunt förnuft är för dödstraff, bara pedofiler och psykiskt sjuka batikhäxor är emot.

Att sitta i fängelse i 10-20 år är ett mycket inhumanare straff samt suger statskassan på hundratals miljoner.
Citera
Igår, 17:47
Medlem
Om du tror att dödsstraff är enda problemet med att bo i det skitlandet så är du redigt korkad. Har du ens varit där det senaste? Det är så jävla kaos så det finns inte.

Citat:
Ursprungligen postat av Darkyduck
Många svenskar hade flyttat till USA, de har vacker natur och fint land, många är kändisar där. Många gillar varandra och bryr sig om varandra.

Det är ett land gjort för glädje, men så finns det dödstraff i landet och hårda lagar och regler, hade de varit som i Sverige så kanske fler hade flyttat dit, dvs att dom inte hade så hårda straff.

Det hade gjort dom till ett rikare och bättre land dessutom, som Sverige är.

Vad tror ni på flashback, hade fler bott i USA om deras dödstraff inte fanns eller långa fängelsestraff?
Citera
Igår, 17:49
Medlem
Onanikrems avatar
Skulle aldrig vilja bo i USA, och det har inget med dödsstraffet att göra. Tycker snarare att vi borde återinföra det i Sverige.

Ifs. är USA stort, kanske jag skulle vilja bo i någon mindre håla uppe i norr? Inte reflekterat över det?
Storstäderna går fetbort och i södern är det för varmt.
Citera
Igår, 17:52
Medlem
Citat:
Många svenskar hade flyttat till USA, de har vacker natur och fint land, många är kändisar där. Många gillar varandra och bryr sig om varandra.

Det är ett land gjort för glädje, men så finns det dödstraff i landet och hårda lagar och regler, hade de varit som i Sverige så kanske fler hade flyttat dit, dvs att dom inte hade så hårda straff.

Vad tror ni på flashback, hade fler bott i USA om deras dödstraff inte fanns eller långa fängelsestraff?

Tro mig när jag påstår att dödstraff är inte orsaken till att många svenskar undviker att bo i USA
Det är mycket annat som är fel i det landet, alla rån, skjutningar, droger, våld och orättvisor som ett litet axplock
Citera
Igår, 18:04
Medlem
Är väl sjukt jävla svårt att flytta dit, i dagsläget, om man inte har en 20 mille eller så på kontot att lattja med.
Citera
Igår, 18:06
Medlem
RiMaXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadyCinderbottom
Varför inte fler människor bor där beror på att det är inte bara att flytta dit, det är många kriterier som måste uppfyllas.

Ja som t.ex. viljan att flytta dit, den har minskat radikalt sen 90-talet.
Citera
Igår, 18:21
Medlem
Jag begår aldrig brott så jag skiter i deras straff.
Har däremot fler anledningar att inte vilja bo i usa som tex deras höga priser för sjukvård, skjutningar, kriminallitet är mer utspritt, samt deras skitdåliga mat.

Nu är det konstigt att säga hea usa eftersom det finns mågna fina platser i usa att bo på, så jag skulle skulle absolut kunna på en gård utanför en mindre stad nånstans och odla sin egen mat osv.
Citera
Igår, 18:35
Medlem
LadyCinderbottoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RiMaX
Ja som t.ex. viljan att flytta dit, den har minskat radikalt sen 90-talet.

De sista åren har kraven ökat.
Inte vem som helst som får flytta dit (utom om du vinner lotteriet för Green Card)!
Men det har alltid varit svårt enligt vad jag har hört.

Okej hur det var på 90-talet är för mig helt okänt.
Citera
Igår, 18:44
Medlem
Skulle aldrig i livet flytta till USA!!
Citera
Igår, 18:53
Medlem
Citat:

USA är ett bra land om du är rik och frisk. För gemene man är det ett riktigt skithål. Vanligt folk kan få ha 2-3 jobb för att överleva och du riskerar att hamna på gatan om du någonsin blir sjuk. Tror inte någon hade brytt sig nämnvärt om de har dödsstraff
Citera
Igår, 19:05
Medlem
RiMaXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadyCinderbottom
De sista åren har kraven ökat.
Inte vem som helst som får flytta dit (utom om du vinner lotteriet för Green Card)!
Men det har alltid varit svårt enligt vad jag har hört.

Okej hur det var på 90-talet är för mig helt okänt.

Det är sämre där nu än då, enligt en undersökning så vill runt 20% av amerikanerna flytta därifrån.
Senast redigerad av RiMaX Igår kl. 19:09.
Citera
Igår, 19:33
Medlem
Facades avatar
Du klumpar ihop usa som ett land med en uppsättning lagar och ordningsregler utan en förståelse för att det är olika lagar i olika stater, förutom då federala lagar men dödsstraff har ingenting med det att göra.
27 stater av 50 har dödsstraff.
Dvs 23 utan.
Så svenskar skulle ha bott i dessa 23 stater enligt dig, varför gör dom inte det?

I vilket fall som helst så har du fel på detta så vill du så får du gärna slänga nästa tanke du har så ska vi se om vi kan slå hål på den med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in