2026-07-05, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Illa2222
Hade jag vart Sofia och orolig för att en vän levde i ett destruktivt äktenskap hade jag satt mig ner och frågat hur hon mår privat inte i en podd.
Jag tycker Sofia är smart som sätter igång funderingarna runt PW och Bauer i podden,just för att det blir offentligt direkt. PW kan liksom inte låtsas som det regnar bara utan måste konfrontera funderingar och tyckanden. Även om PW tramsar bort det så vet hon då att vi vet.
Citera
2026-07-05, 21:01
Medlem
Ja men absolut! Det går inte att få henne att fatta annars, det är ju ganska tydligt. Men all skit hon har fått så fort hon yttrat sig angående den där pajasen så förstår jag att hon försöker ligga lågt. Hon har så mycket att förlora (pengar alltså, inte Bauer) och inte bara hon, många som är involverade i hennes företag, så hon har nog blivit tillsagd att knipa ihop. Så Sofias tillvägagångssätt är kanon. Och precis som du säger, då ser hon att vi är många som vet.
Citat:
Ursprungligen postat av Adventuros
Jag tycker Sofia är smart som sätter igång funderingarna runt PW och Bauer i podden,just för att det blir offentligt direkt. PW kan liksom inte låtsas som det regnar bara utan måste konfrontera funderingar och tyckanden. Även om PW tramsar bort det så vet hon då att vi vet.
Citera
2026-07-05, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alsteralven3338
Ja men absolut! Det går inte att få henne att fatta annars, det är ju ganska tydligt. Men all skit hon har fått så fort hon yttrat sig angående den där pajasen så förstår jag att hon försöker ligga lågt. Hon har så mycket att förlora (pengar alltså, inte Bauer) och inte bara hon, många som är involverade i hennes företag, så hon har nog blivit tillsagd att knipa ihop. Så Sofias tillvägagångssätt är kanon. Och precis som du säger, då ser hon att vi är många som vet.

Vilka pengar förlorar Pernilla menar du?
Citera
2026-07-05, 21:33
Medlem
rapiers avatar
Intrycket man får av Christian Bauer är att han är en smilfink/posör som mer än gärna vill vara en B-kändis. Pernilla ser bra ut för sin ålder och är säkert klämcheck men något oorganiserad privat. Det är nog inte det intellektuella utbytet någon av dem fallit för.

När man läser om familjen inkl. barnen i media ger ju hennes bror Linus det mest sympatiska och normala intrycket.
Citera
2026-07-05, 21:41
Medlem
afvongreves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rapier
Intrycket man får av Christian Bauer är att han är en smilfink/posör som mer än gärna vill vara en B-kändis. Pernilla ser bra ut för sin ålder och är säkert klämcheck men något oorganiserad privat. Det är nog inte det intellektuella utbytet någon av dem fallit för.

När man läser om familjen inkl. barnen i media ger ju hennes bror Linus det mest sympatiska och normala intrycket.
Det stavas "klämkäck".
Citera
2026-07-05, 21:45
Medlem
rapiers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av afvongreve
Det stavas "klämkäck".

Tackar för korrigeringen, var lite snabb på tangenterna.
Citera
2026-07-06, 13:29
Medlem
Om hennes varumärke blir skadat givetvis. Det är detsamma som pengar!

Citat:
Ursprungligen postat av Illa2222
Vilka pengar förlorar Pernilla menar du?
Citera
2026-07-06, 17:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Realdoll00
Är det bara jag som tycker att S*fia W*stam slänger PW under bussen i podden?

* Nu senast pratade de frierier och alla vet ju att CBs frieri var sjukt pinsamt - varför påminna om det?! SW ville att PW skulle berätta igen...

* Dessutom sa SW att pappor i USA (?) nekats inträde till VM då de haft skulder i form av underhåll... Hennes visdomsord: "Det skulle de tänkt på innan de valde att vara DÅLIGA pappor!". Hade inte Bauer underhållsskuld hos KF?!

Har lyssnat och tycker väl mer att hon kastar CB under bussen. Sofia ger exempel på andra, lite roliga och påhittiga frierier, och konstaterar att det är roligt med en tanke bakom.

Pernilla fick också in hur otroligt vidriga folk är på nätet som skriver ”hat” till andra… 🙃

För övrigt har både PW och CB gått in för att lovebomba varandra. Herregud vilken fantastiskt gullig och fin man hon har plötsligt. Och hans bästa sida är att han är så romantisk. Hon har väl alltid tyckt att han är för mycket 🤔😝
Citera
2026-07-06, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frejasfrej
Hon pratar i senaste avsnittet om någon som nyligen tagit livet av sig. Vem är det?

Undrar också. PW säger att personen tagit sit liv efter att fått mycket ”hat” på Instagram. Ska vara en man i 40-årsåldern som lämnar fru/sambo och tre barn efter sig. Det måste ju vara en offentlig person. PW säger också att det är en person hon jobbat med. Märkligt att man inte hört något om detta…
Citera
2026-07-06, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 4inarow
Undrar också. PW säger att personen tagit sit liv efter att fått mycket ”hat” på Instagram. Ska vara en man i 40-årsåldern som lämnar fru/sambo och tre barn efter sig. Det måste ju vara en offentlig person. PW säger också att det är en person hon jobbat med. Märkligt att man inte hört något om detta…

Han är inte särskilt offentlig alls utan jobbade bara i branschen.
Citera
2026-07-06, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Champinjoner
Han är inte särskilt offentlig alls utan jobbade bara i branschen.

Ja Pernilla sa så. Men varför har han fått så mycket hat på sociala medier då? Är väl i stort sätt endast offentliga människor som får det?
Citera
2026-07-06, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 4inarow

Hon gick ju så hårt åt detta drev som enligt henne var orsaken till att 2-3 barn nu förlorat sin pappa. Sofia blev ju helt tyst när Pernilla eldade upp sig som om det är deras lyssnare som ska sättas på plats. Jag har ingen aning om vem hon pratar om men tänkte mer att hennes ilska nog mer handlar om att hennes make inte tas emot så bra och att hon kanske tycker att det är ett drev mot honom. Hon tycker säkert att det var ett drev mot hennes bror också som köpte sexuella tjänster på en thai massage.

Pernilla anklagar indirekt några för att vara orsak till att personen tagit livet av sig för att det startades ett drev mot personen. Så många frågor, så lite svar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in