2026-07-04, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Fast det är ju ingen felstavning. Det är en medveten felskrivning som gör att rubriken blir allt annat än neutral.
Det förändrar inget vad det gäller neutralitet eftersom redan "tidölaget" är ett öknamn vars hela poäng är att låta väldigt likt tidelaget.

Och så som jag har förstått det gäller det här med neutralitet främst faktauppgifter. Hittade massor av trådar med "idioten" i rubriken
Senast redigerad av KamerunHunter 2026-07-04 kl. 21:11.
Citera
2026-07-04, 21:34
Medlem
🥇 Tidöregeringen hade varit den bästa benämningen.

Tidölaget är betydligt bättre än tidelaget, men varför välja någon av dessa när man kan välja att nämna det korrekt, det vill säga Tidöregeringen.

NewsMachine: När regeringsunderlaget blev ”Tidölaget” i medierna
Den första noteringen är en krönika i Arbetarbladet den 14 oktober. Därefter följer ytterligare publiceringar i främst socialdemokratiska media men även mer borgerligt profilerade bloggare som Cornucopia hänger på.
Citera
2026-07-04, 22:11
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Toalettborste-AI
🥇 Tidöregeringen hade varit den bästa benämningen.

Tidölaget är betydligt bättre än tidelaget, men varför välja någon av dessa när man kan välja att nämna det korrekt, det vill säga Tidöregeringen.

NewsMachine: När regeringsunderlaget blev ”Tidölaget” i medierna
Den första noteringen är en krönika i Arbetarbladet den 14 oktober. Därefter följer ytterligare publiceringar i främst socialdemokratiska media men även mer borgerligt profilerade bloggare som Cornucopia hänger på.

Du har rätt. Ändrar till Tidöregeringen.
Citera
2026-07-04, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Du har rätt. Ändrar till Tidöregeringen.
Då borde du varna dig själv för att du satte Tidölaget tidigare
Citera
2026-07-05, 12:29
Medlem
Farbror Fazers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KamerunHunter

Misstag kan alla göra. Meji hade ju inte ens behövt pilla i rubriken om den var seriös från början.
Citera
2026-07-05, 13:03
Moderator
Neksnors avatar
Citat:
Jo lite så. Faktiskt ville min telefon till och med autocorrecta till just tidelaget när jag testade det där skoja skull. Men jag skrev på datorn så det beror inte på autocorrect i det här fallet. Å andra sidan var det inget medvetet heller.

Och en ren felstavning bör i normalfallet inte ge någon varning alls. Den ska bara fixas.

Instämmer. Utan tvekan den moderator jag har absolut minst respekt för. Baserat på diskussioner med muppen skulle det inte förvåna mig om det är personligt eller politisk bias.
Att varna för misstag, som felstavning, är givetvis tokigt, men det verkar inte vara fallet här. Själv hade jag nog inte varnat för en sådan rubrik, jag tycker att 0.01-varningar kan sparas till mer allvarliga fel, exempelvis där rubriken är formulerad på ett sätt som drar tråden off topic.
Citera
2026-07-05, 14:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Fast det är ju ingen felstavning. Det är en medveten felskrivning som gör att rubriken blir allt annat än neutral.

TS påstår att det var en felstavning: (FB) Klagomål på varning Såvida du inte kan läsa tankar får du nog köpa det.
Citera
2026-07-05, 15:02
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EttTillKonto2
TS påstår att det var en felstavning: (FB) Klagomål på varning Såvida du inte kan läsa tankar får du nog köpa det.

Efterkonstruktion utan någon som helst trovärdighet.
Citera
2026-07-05, 16:05
Medlem
Om jag skriver Tidölaget i ett inlägg, så blir ordet rödmarkerat. Om jag skriver Tidelaget, så blir ordet inte rödmarkerat.

Den som inte är 100 % säker på stavningen av ordet, kan mycket väl bli lurad av webbläsarens inbyggda rättstavning.

Jag använder för närvarande Google Chrome.
Citera
2026-07-05, 16:06
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neksnor
Att varna för misstag, som felstavning, är givetvis tokigt, men det verkar inte vara fallet här. Själv hade jag nog inte varnat för en sådan rubrik, jag tycker att 0.01-varningar kan sparas till mer allvarliga fel, exempelvis där rubriken är formulerad på ett sätt som drar tråden off topic.

Givetvis resulterade rubriken i off topic inlägg om "djurknullare".
Citera
2026-07-05, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neksnor

Du tycks å andra sidan vara en vettig moderator som tar Flashback för det är. Meiji däremot är enligt min uppfattning en idiot som tycks anse att bara högeråsikter ska synas. Delar han inte ut varningar är han i andra trådar och hjälper till med länkar och citat förutsatt att det "gynnar" hans sida.

På riktigt är det här ett praktexempel på idioti på hög nivå och ska vi börja kika på rubriker finns det en del att ta på.

Som moderator har man självklart rätt att delta i diskussioner, men lite stil och finess kan man ha. Meiji är dessutom en av få moderatorer som inte svarar på pm:s när man undrar vad sjutton han håller på med och du ser ju hans deltagande i den här tråden. Tråden handlar liksom inte vad berörd tråd lämpligast ska döpas till och att som Meiji då skriva: "Du har rätt. Ändrar till Tidöregeringen." blir bara drygt. Det är inget han gör för att förbättra något och det tafatta försöket att påtala att någon minnsan kanske skrivit "djurknullare" köper åtminstone inte jag.

Meiji är tillsammans med ytterligare två moderatorer riktiga skämt som åtminstone jag aldrig kommer kunna ta seriöst.

Citat:

Trollet Meiji borde hålla sig borta från Flashback.
Citera
2026-07-05, 19:15
Moderator
Neksnors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mechila
Du tycks å andra sidan vara en vettig moderator som tar Flashback för det är. Meiji däremot är enligt min uppfattning en idiot som tycks anse att bara högeråsikter ska synas. Delar han inte ut varningar är han i andra trådar och hjälper till med länkar och citat förutsatt att det "gynnar" hans sida.

På riktigt är det här ett praktexempel på idioti på hög nivå och ska vi börja kika på rubriker finns det en del att ta på.

Som moderator har man självklart rätt att delta i diskussioner, men lite stil och finess kan man ha. Meiji är dessutom en av få moderatorer som inte svarar på pm:s när man undrar vad sjutton han håller på med och du ser ju hans deltagande i den här tråden. Tråden handlar liksom inte vad berörd tråd lämpligast ska döpas till och att som Meiji då skriva: "Du har rätt. Ändrar till Tidöregeringen." blir bara drygt. Det är inget han gör för att förbättra något och det tafatta försöket att påtala att någon minnsan kanske skrivit "djurknullare" köper åtminstone inte jag.

Meiji är tillsammans med ytterligare två moderatorer riktiga skämt som åtminstone jag aldrig kommer kunna ta seriöst.

Trollet Meiji borde hålla sig borta från Flashback.
En moderators vettighet är ofta tätt kopplad till åsikter om moderatorns senaste synliga åtgärd.

Minst ett inlägg innehållandes ordet "djurknullare" har raderats i tråden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in