2026-07-05, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neksnor
En moderators vettighet är ofta tätt kopplad till åsikter om moderatorns senaste synliga åtgärd.

Minst ett inlägg innehållandes ordet "djurknullare" har raderats i tråden.

Somliga moderatorer minns man. Sen är det fint att ord som "djurknullare" tas bort även om jag mer blir nyfiken på kontext. Fula ord på Flashback är ju inte direkt ovanligt att man stöter på. Åtminstone ett par, tre gånger i månaden blir det iaf.

Men hur ska man se på moderatorer som tycks varna lite efter eget tycke och som inte svarar på pm:s?

Säga vad man vill, men att dela ut en varning på grund av ett felstavat ord känns lågt. Meiji kan ju omöjligt vetat att stavningen var medvetet felaktig och ska man snacka medvetna "felstavningar" så är ju inte berörd tråd den enda som dras med problemet.
Citera
2026-07-05, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KamerunHunter
Jo det är ju lite det som är grejen. Ok med trådstarter som är otydliga eller vilseledande, men öknamn är ju standard

Ja, en och annan trådstart om "Röfven" har man ju sett också. "Aftonhoran" är inte heller helt ovanligt även om det då kanske inte handlar om rubriker. Oavsett så är felstavningar inget det ska varnas för, men som sagt känns det som att Meiji modererar på egna känslor och politiska uppfattningar.
Citera
2026-07-06, 10:52
Medlem
Farbror Fazers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mechila
Ja, en och annan trådstart om "Röfven" har man ju sett också. "Aftonhoran" är inte heller helt ovanligt även om det då kanske inte handlar om rubriker. Oavsett så är felstavningar inget det ska varnas för, men som sagt känns det som att Meiji modererar på egna känslor och politiska uppfattningar.

Vad barnsligt, så du vill ha fler oseriösa rubriker och att mods ska ha mer jobb att städa dem när det upptäcks. Fruktansvärt dåligt förslag
Citera
2026-07-06, 11:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Farbror Fazer
Vad barnsligt, så du vill ha fler oseriösa rubriker och att mods ska ha mer jobb att städa dem när det upptäcks. Fruktansvärt dåligt förslag

Nej, jag tycker det är skitirriterande med felaktiga rubriker men tycker att det inte är något nytt på Flashback. Men för den sakens skull tycker jag inte att det ska rendera i en varning om inte nu felaktiga/felstavade rubriker är något berörd flashbackanvändare satt i system vilket är tydligt och uppenbart att somliga har.

Det lustiga är att i många fall redigeras inte ens den felaktiga rubriken så att dela ut en varning för att någon skrivit "tidelaget" känns overkill och oproportionerligt.
Citera
2026-07-06, 11:58
Medlem
Farbror Fazers avatar
Citat:
Nej, jag tycker det är skitirriterande med felaktiga rubriker men tycker att det inte är något nytt på Flashback. Men för den sakens skull tycker jag inte att det ska rendera i en varning om inte nu felaktiga/felstavade rubriker är något berörd flashbackanvändare satt i system vilket är tydligt och uppenbart att somliga har.

Det lustiga är att i många fall redigeras inte ens den felaktiga rubriken så att dela ut en varning för att någon skrivit "tidelaget" känns overkill och oproportionerligt.

Det du föreslår skulle rendera i exakt ett system där användare återkommande kan skriva lite tramsiga rubriker utan risk, så länge vi turas om och det inte är samma användare för ofta. Det är heller inte rimligt att en mod ska ögna igenom en användares historik för att få avgöra om de "får" varna för ett regelbrott.

Om du har exempel på "många fall" där användare får en varning för rubrik utan att rubriken ändras så är jag säker på att admins är mycket intresserade vad som skett så dela gärna i så fall. Och mods kan ju inte se allt, så vi får hjälpa till och rapportera så dessa uppmärksammas lättare, annars kan vi inte förvänta oss något.
Citera
2026-07-06, 12:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Farbror Fazer
Det du föreslår skulle rendera i exakt ett system där användare återkommande kan skriva lite tramsiga rubriker utan risk, så länge vi turas om och det inte är samma användare för ofta. Det är heller inte rimligt att en mod ska ögna igenom en användares historik för att få avgöra om de "får" varna för ett regelbrott.

Om du har exempel på "många fall" där användare får en varning för rubrik utan att rubriken ändras så är jag säker på att admins är mycket intresserade vad som skett så dela gärna i så fall. Och mods kan ju inte se allt, så vi får hjälpa till och rapportera så dessa uppmärksammas lättare, annars kan vi inte förvänta oss något.

Exakt, det är inte rimligt att en moderator ska sitta och kolla igenom någon posthistorik. Just därför bör de vara väldigt restriktiva med att dela ut varningar för "stavfel". Är det så att någon återkommande felrubricerar så att folk stör sig gissar jag att det kommer rapporteras.

Jag har vidare inte sagt att det finns gott om exempel där användare varnats med där rubriken fått stå kvar, jag har nämnt att det finns mängder med dåligt rubriksatta trådar.
Citera
2026-07-06, 15:34
Avslutad
Citat:
Du tycks å andra sidan vara en vettig moderator som tar Flashback för det är. Meiji däremot är enligt min uppfattning en idiot som tycks anse att bara högeråsikter ska synas. Delar han inte ut varningar är han i andra trådar och hjälper till med länkar och citat förutsatt att det "gynnar" hans sida.

På riktigt är det här ett praktexempel på idioti på hög nivå och ska vi börja kika på rubriker finns det en del att ta på.

Som moderator har man självklart rätt att delta i diskussioner, men lite stil och finess kan man ha. Meiji är dessutom en av få moderatorer som inte svarar på pm:s när man undrar vad sjutton han håller på med och du ser ju hans deltagande i den här tråden. Tråden handlar liksom inte vad berörd tråd lämpligast ska döpas till och att som Meiji då skriva: "Du har rätt. Ändrar till Tidöregeringen." blir bara drygt. Det är inget han gör för att förbättra något och det tafatta försöket att påtala att någon minnsan kanske skrivit "djurknullare" köper åtminstone inte jag.

Meiji är tillsammans med ytterligare två moderatorer riktiga skämt som åtminstone jag aldrig kommer kunna ta seriöst.

Trollet Meiji borde hålla sig borta från Flashback.

Mycket bra varning.

Nej bra moderator.

Att kalla Tidö Tide = tidelag i en rubrik är inte seriöst.

Väx upp!!!
Citera
2026-07-06, 19:44
Medlem
LadyCinderbottoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KamerunHunter
Har inte fått svar på det här efter 24h, vilket inte förvånar mig speciellt med Meiji.

Visst, jag fattar det där med att rubriker inte ska vara vilseledande och så. Jag skrev Tidelaget istället för Tidölaget. Här vill jag dock påpeka att redan Tidölaget (som Meiji ändrade till) redan från början är ett öknamn som anspelar på att det låter som Tidelaget. Det öknamnet är etablerat, och även att det anspelar på just tidelag. Tycker en varning här är helt omotiverad.

Hur tänkte du att man skulle kunna söka på din tråd?

Du skrev så med avsikt för att vara rolig men fel forumdel för humor.
Rubriken drog uppenbarligen tråden OT.

Helt korrekt varning.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här