Citat:
Ursprungligen postat av
Onanikrem
Visst fan är det lite udda om hon som 30 åring presenterar en 60-65åring som sin nye pojkvän för sin familj och vänner? Inget fel i sig självt, men lite fetisch är det. Går ju heller inte dölja på samma sätt som Bdsm som man gör hemma i sovrummet bakom stängda dörrar.
Behöver väl inte vara en "fetisch" alls? Vilken konstig åsikt. Det har varit väldigt vanligt med sådana åldersskillnader tidigare i historien, som sagt, och är så än i andra länder. Att tända på folk i en viss ålder blir en "fetisch" först när det handlar om en åldersgrupp som man normalt inte vill ha sex med: barn och åldringar.
...men ett äktenskap med stor åldersskillnad kan bestå även efter att parterna har slutat ha sex med varandra, eller aldrig har haft det till och med, för äktenskapet består av flera delar. Personligen kan jag t.ex. inte tänka mig att ha sex med en 80-årig man, jag har svårt att tänka mig att det finns många - eller ens några - som är tillräckligt välbevarade för att väcka min åtrå. De måste ju i så fall se minst 16-17 år yngre ut.
...men jag har träffat 80-åringar som jag har tänkt att jag skulle kunna ha NÅGOT slags förhållande med, för att de är snälla, smarta, allmänbilade, witty har en intressant personlighet och har haft ett intressant liv. Jag kan tänka mig att vi skulle sitta uppe om kvällarna och dricka te - ett glas portvin ibland, spela schack, lyssna på opera, prata om livet, han skulle få dela med sig till mig av all sin livserfarenhet...