2026-07-04, 14:38
Medlem
burialhexs avatar
kollar man imdb/tomatoes-ratings känns det inte så seriöst?

vart ser man den?
playtjänst?

original vigilante: Death wish (1974)
https://www.imdb.com/title/tt0071402/
Citera
2026-07-04, 16:48
Medlem
Ganonitos avatar
Var kan man se den i Sverige? Den finns inte på några av de svenska streamingsidorna.
Citera
2026-07-05, 02:19
Medlem
franges avatar
Tydligen skall replikerna från domaren han avrättar i bilen vara ordagrana citat från domaren i gruppvåldtäktsfallet i Hamburg 2016 där en hord negrer/blattar gick i princip strafflösa efter att faktiskt ha fällts för brottet i domstol.
Citat:
Ursprungligen postat av 0hnePixel
Med tanke på budgeten var kvaliten oväntat hög.

Finns många betydligt dyrare actionfilmer som är sämre och riktigt skräp.

Hammer får mer än godkänt för sin tolkning av rollen.

Det var skönt att se en europeisk actionfilm som skildrar det viktigaste problemet vi har i Europa som eliten gör allt för att tysta med.

Du är säkert en sån person som får bånge när du ser att Kevin Hart eller Mark Wahlberg har haft premiär med en ny film. Det är dynga det!
$750 000 som filmen kostade att spela in är inte ens en av James Gunn använd runk-våtservett i jämförelse med exempelvis Supergirl som kostade $170+ miljoner att spela i in. Och går brutalt back efter premiären.

Vilken av de filmerna har väckt mest intresse och ligger först på. Apple+ - liksom?

Tydligen så skall Citizen Vigilante ha dragit in över $10 miljoner enbart på Apple+ vad jag läste i förra veckan.

Supergirl hade alltså behövt dra in i storleksordningen $2,5+ miljarder för att motsvara intäkter/utgifter för Uwe Bolls film.

Så dålig eller inte - det är en av de grövsta kassasuccerna i modern tid. Och för den spekulerade uppföljaren så kommer den ju stöttas av Elon Musk själv. Så budgeten för den lär vara bokstavligt talat obegränsad.
Senast redigerad av frange 2026-07-05 kl. 02:43.
Citera
2026-07-05, 09:24
Medlem
Roffedyngiss avatar
Finns på YT. Såg den igår: halvkass dialog och story. Ganska kassa specialeffekter. Lite tillfredsställande när han skjuter våldtäktsmän, men så mycket mer intressant var det inte.

Verkar vara inspelad i typ Rumänien eller liknande. Blir lite skevt när det står typ "Policija" på polisbilarna och avspärrningarna, men det står "Police" och "Swat" på uniformerna.
Citera
2026-07-06, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TordNyman
Jag vet inte om det stämmer men såg en youtube video där en snubbe sa att den var bannad i UK också

Du kan ju försöka hitta den. Finns varken på apple tv eller prime video i Sverige. På youtube finns den överallt men går inte att se. Bara står och lagar.
Lyckades se filmen genom att ladda ner från X.
Det sjuka är inte filmen i sig. Utan hur styrda, ägda och kontrollerade vi är av myndigheter genom att dom kan bestämma över vad vi får och inte får tillgång till i form av media.
Filmen bevisar precis det den handlar om..
Citera
2026-07-10, 02:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Var kan man se den i Sverige? Den finns inte på några av de svenska streamingsidorna.

Den har väl inte fått nån svensk distro än (pga kontroversiella handlingen) Du får nog fulstreama på alltifrån Youtube till Dailymotion och VKontakte

Citat:
Ursprungligen postat av Roffedyngis
Verkar vara inspelad i typ Rumänien eller liknande. Blir lite skevt när det står typ "Policija" på polisbilarna och avspärrningarna, men det står "Police" och "Swat" på uniformerna.

Inspelad i Kroatien (runtomkring i Zagreb) Tror att Hammer nämnde i nån intervju att de i princip hade helt "fritt fram" att filma överallt
Citera
2026-07-10, 06:57
Medlem
Herr.Dittlings avatar
Jag har sett filmen, och förstår verkligen inte hur man kan få det till Anti-Islam.

Det handlar om en man som nackar brottslingar.
Citera
2026-07-14, 10:02
Medlem
hjaelploskilles avatar
Sett den nu! En av de sämsta filmerna jag sett de senaste åren, temat förtjänar så mycket mer än Uwe Boll. Han är, trots sin enorma erfarenhet, fortfarande otroligt dålig på att göra film. Fyfan vilket skräp!
Citera
2026-07-14, 10:16
Medlem
Har sett filmen, inget stämmer ju. Vadå anti islam, såg inget av det. Man har fejkat ett narrativ för att göra reklam för filmen.
Det finns absolut inget att banna denna för. Då kan man lika väl attackera Liam Neeson film Taken, som målar ut albaner som köper och säljer kvinnliga sex slavar & prostitutions marknaden i Europa, något som också är delvis sanning.

Jag kan göra tusen gånger bättre anti islam film som ändå är realistisk. Kan använda mig av riktiga fall dessutom där muslimer belönas när dom våldtar osv. Sen kan vi lägga till en av dessa offren som har en föräldrar som attackerar kriminella muslimer eller random muslimer som hämnd aka lasermannen.
Citera
2026-07-24, 07:59
Medlem
Ichwills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr.Dittling
Jag har sett filmen, och förstår verkligen inte hur man kan få det till Anti-Islam.

Det handlar om en man som nackar brottslingar.
Han dödar nog mest poliser i filmen.
I övrigt så var det väl som mest tio muslimer som dog.

Filmen i övrigt var totalt värdelös.
1 poäng av 10 möjliga.
Citera
2026-07-26, 02:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skattebetalaren23
Var kan man hyra/köpa filmen digitalt? Jag vill faktiskt stödja såna här filmer ekonomiskt så det görs ännu fler.

Den är väl inte släppt i europa än, enbart usa?

Egentligen är den väl en cirka kopia av Death Wish och dirty harry 1?

Vet ej, den finns på X gratis iaf:
https://x.com/Kunwarpal990/status/2080834861137646005?s=20

Vet dock inte var du kan se den i Sverige om du vill betala för den, Amazon Prime har den men där är den bara för USA av någon anledning, prova med VPN och amerikansk IP?
Senast redigerad av Kvantteori 2026-07-26 kl. 02:22.
Citera
2026-07-26, 14:52
Medlem
Jag köpte den på Youtube, jag använde VPN med amerikansk IP, vet dock inte om det behövdes.
Citat:
Ursprungligen postat av ES-trader
Hur ser man den i Sverige? Har sökt och kommer bara till dead ends..

Den skildrar den kriminalitet ursprungsbefolkningen utsätts för, hur är det en kontroversiell skildring, är verkligehten för kontroversiell för vänsterliberaler/landsförrädare..? Det enda kontroversiella är allt jäkla våld europeer utsätts för från dessa invällare som ej har här att göra men som landsförrädarna tvingat på dem..
Senast redigerad av Kvantteori 2026-07-26 kl. 15:07.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in