Så här sugen på att se en film har många nog inte varit sedan
Sound of Freedom (2023) kom. Den skrev ju fake news-media och dom globalist-kontrollerade recensenterna ner utan dess like, resultatet var att den drog in 2.5 miljarder och gick rakt in på top 10 för mest framgångsrika indie-filmerna någonsin.
Citat:
Ursprungligen postat av
TordNyman
Som sagt bannad i UK och Tyskland så här långt kommer den att bli bannad i Sverige också?
Verkar inte spela så stor roll, mot en uppskattad budget på klart mindre än $5M, sannolikt runt $3M, har den redan dragit in runt $70 miljoner på 5 dagar.
Edit: Jag undrar om den siffran verkligen stämmer, kommer härifrån(en URL jag fick från en sökning):
https://www.the-numbers.com/movie/Citizen-Vigilante-(2026-Croatia)
Håller den samma knappt acceptabla kvalitet som
Postal,
Rampage,
Wall Street(bara sett första) och
Darfur så
duger den nog, och den är då alltså redan Boll's mest inkomstbringande film någonsin. På fem dagar. Och då har inte Musk, Trump, AfD, Putin, Tucker eller James Woods rekommenderat den än.
Citat:
Ursprungligen postat av
Mechila
Uwe Boll är väl känd för att vara provokativ och inte för att göra de allra bästa filmerna?
Ändå är en handfull av hans filmer, bl a dom jag nämnde ovan, klart mycket mer underhållande än 99% av allt Bruce Willis fick ur sig under dom sista 20 åren eller 97% av allt från Hollywood under senaste 25 åren.
Eller jämför med
Steven Spielberg som inte släppt ur sig någon riktigt bra film sedan 70-talet, innan han gick över till att sprida genomskinlig judisk hatpropaganda mot dåtida historiskt oöverträffat ekonomiskt framgångsrika Tyskland i alla sina filmer. Skulle vara roligt om Vigilante drog in mer än Disclosure Day-skräpet i slutänden. Trams och värdelösa biljakter som får
H.B. Halicki att framstå som ett geni.
Citat:
Ursprungligen postat av
Mechila
Att den inte fått någon FSK-klassificering tycks bero på att den ska främja och glorifiera vigilantism samt har en kontroversiell skildring av migrantrelaterad brottslighet och inte att den som du påstår skulle vara "islamkritisk".
Vid överklagan så ansåg 2st utav 8 i FSK-panelen för hur filmen skulle bedömas i Tyskland att den borde få en åldersbedömning och släppas. Dom två kommer nog snart bli entledigade från sin tjänst.
Citat:
Ursprungligen postat av
TordNyman
Vad jag förstått så ska den utspela sig i Tyskland, men ja jag vet inte
Filmad i Kroatien och Tyskland, men ska föreställa ett odefinierat västeuropeiskt land, dock ingalunda Polen, Ungern, Vitryssland, Ryssland, Tjeckien, Bosnien eller dylika i jämförelsen med Västeuropa trygga östeuropeiska länder.
Citat:
Ursprungligen postat av
Mechila
Jag antar att du råkade skriva fel, men oavsett så kan ju filmens huvudperson vara kritisk mot islam eller till och med hata islam, det är ju ändå inte orsaken till varför den inte fått någon FRK-klassificering. Iaf inte vad det verkar.
Du förstår den egentliga orsaken till att den indirekt stoppades va?
I sammanhanget inte helt oväntat att
Costas Mandylor spelar antagonisten, förekommit i fler Boll-filmer. Blev känd genom TV-serien
Picket Fences ihop med
Lauren Holly, som i sin tur näääääästan vågade använda alla sina talanger fullt ut i Boll-filmen
The Final Storm (2009) ihop med saknade
Luke Perry. Hade hon gjort det hade jag köpt den på BluRay.
Pratas redan om en sequel på Vigilante iom intäkterna, och man kan ju hoppas att Boll även gör en film om negrernas folkmord på vita i Sydafrika, eller muslimernas folkmord på kristna i Nigeria. Det berördes väl lite i
Tears if the sun (2003) med återigen Willis, men tror omvärlden och alla västeuropeiska godhetssignalerande
kristna behöver få upp ögonen för det lite mer akut. Boll verkar ju ha blivit en sanningssägare på sina gamledar.
Citat:
Ursprungligen postat av
pn222jw
Ganska våldsamma scener
Med tanke på att filmen tydligen handlar om en muslimsk invasionsarmés 30åriga politiker- och media-understödda, än så länge långsamma, men ofta supervåldsamma ondskefulla utrotning av vita européer, och kanske berättigade rättvisa motåtgärder mot empatibefriade genetiskt defekta låqIQ-varelser, så låter det rimligt. Som en blandning utav en ocensurerad dokumentär och
Death Wish (1974).