2026-07-02, 15:53
Medlem
Pinkuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pinkus
Har inte sett filmen men låt mig gissa. Uwe Boll är ett riktigt klantarsle till regissör och har gjort en riktigt dålig film. Dock så tror jag inte hans intention var att göra en film med ett invandrar/islamfientligt budskap utan huvudrollsinnehavaren är mer som en antihjälte som i typ Falling down, men idioter som
Elon Musk fattar inte det.

Har nu sett filmen. Filmen är rätt igenom usel. 1 av 5. Fotot ser ut som det är filmat med en videokamera från nittiotalet. Skådespeleriet är på skolnivå, möjligtvis försämrat av att flera karaktärer är dubbade. Manuset är också grymt ojämnt, logik, spänningsuppbyggnad, känsla för karaktärerna saknas helt. Actionscenerna och effekterna är extremt dåliga även för Uwe Boll. CGI blod, dålig klippning och ljudeffekter. Så vad vill då Uwe säga med denna film? Är han en islamofob som förespråkar raskrig? Vill han bara provocera? Eller är det hans försök till att få igång en seriös debatt om invandring? Eller vill han varna för att folk tar lagen i egna händer? Jag vet faktiskt inte, och bryr mig inte heller...
Citera
2026-07-02, 16:11
Medlem
Citat:
Har nu sett filmen. Filmen är rätt igenom usel. 1 av 5. Fotot ser ut som det är filmat med en videokamera från nittiotalet. Skådespeleriet är på skolnivå, möjligtvis försämrat av att flera karaktärer är dubbade. Manuset är också grymt ojämnt, logik, spänningsuppbyggnad, känsla för karaktärerna saknas helt. Actionscenerna och effekterna är extremt dåliga även för Uwe Boll. CGI blod, dålig klippning och ljudeffekter. Så vad vill då Uwe säga med denna film? Är han en islamofob som förespråkar raskrig? Vill han bara provocera? Eller är det hans försök till att få igång en seriös debatt om invandring? Eller vill han varna för att folk tar lagen i egna händer? Jag vet faktiskt inte, och bryr mig inte heller...
Var i filmen nämns islam? Det missade jag fullständigt.
Citera
2026-07-02, 23:47
Medlem
Pinkuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Osynlige.Mannen
Var i filmen nämns islam? Det missade jag fullständigt.

Flera ställen vad jag kommer ihåg men i huvudsak i scenen med familjen mot slutet när han skjuter alla.
Citera
2026-07-02, 23:54
Medlem
maxatdunders avatar
Huvudspelaren är stundtals okej och slutet var väl okej.. men allt i mellan var under medel. Hade kunnat bli riktigt bra men jävlar vad seg och tramsig den var att se. Ger den 3 av 10.
Citera
2026-07-03, 00:15
Medlem
Citat:
Flera ställen vad jag kommer ihåg men i huvudsak i scenen med familjen mot slutet när han skjuter alla.
Du har rätt, i scenen med familjen nämns faktiskt koranen i förbigående. My bad, jag missade det. Men på det hela taget uppfattade jag inte filmen som anti-islam utan som anti-woke. Protagonisten är främst upprörd över att samhället inte delar ut ordentliga straff. Och vi vet som bekant att muslimska länder inte har saft-och-bullestraff. Så kritiken är knappast riktad mot islam, utan mot västvärldens tro att kriminalitet går att åtgärda med fritidsgårdar.
Citera
2026-07-03, 15:07
Medlem
Farbaute666s avatar
Försöker se den nu, på Youtube och den går inte att pausa, då hänger den sig.

Men - min fråga, har någon läst en recension av filmen, gjord av en seriös kritiker?

Personligen är jag böjd att hålla med bedömningen som gjordes här nyligen.

Och, tacksam för bättre länk än jag hittade. Då kör jag tyvärr utan vpn, på en Lenovo"padda".
Citera
2026-07-03, 15:56
Medlem
Bästa filmen jag någonsin sett!

Reommenderas varmt.
Citera
2026-07-03, 18:26
Medlem
GreenBastards avatar
Citat:

Tror han vill tjäna pengar på korkade får, alltså de som tycker allt är bra så länge det är islam fientligt. Räcker väl för de flesta, tror det är mest SD-röstande människor som älskar fast and the furious som hyllar denna filmen, även johan falk filmerna går säkert varma när de ska ha myskväll med flickvännen/frugan.

Ser hellre en Roger Corman, Mats Helge Olsson eller Troma rulle än den här skiten.
Citera
2026-07-03, 19:51
Medlem
Fangfaces avatar
Produktionen var väl inget vidare, men budskapet var viktigt. Slutet gott!
Citera
2026-07-04, 13:30
Medlem
Citat:
Har inte sett filmen men låt mig gissa. Uwe Boll är ett riktigt klantarsle till regissör och har gjort en riktigt dålig film. Dock så tror jag inte hans intention var att göra en film med ett invandrar/islamfientligt budskap utan huvudrollsinnehavaren är mer som en antihjälte som i typ Falling down, men idioter som
Elon Musk fattar inte det.

"En dålig film"? Det är lite av hans grej att göra "trash-grejer"

Men jo, han har sagt i nån intervju att det invandringskritiska budskapet är autentiskt (men även Hammers karaktär ska föreställa nån anti-hjälte. Han har väl ihjäl nån civil och springer på bordeller etc)

Väldigt sugen på att se den här! Finns det nån av de icke-vita skådisarna som har uttalat sig om hur det var att vara med i den här rullen? Tex familjen som förekommer i slutet (dottern är tydligen spelad av nån israelisk skådespelerska så hon kanske inte var så obekväm med det islam-kritiska budskapet?)

För övrigt har redan en uppföljare utannonserats (som tydligen ska handla om de fifflande somalierna i Minnesota)

Citera
2026-07-04, 13:45
Medlem
Citat:

Med tanke på budgeten var kvaliten oväntat hög.

Finns många betydligt dyrare actionfilmer som är sämre och riktigt skräp.

Hammer får mer än godkänt för sin tolkning av rollen.

Det var skönt att se en europeisk actionfilm som skildrar det viktigaste problemet vi har i Europa som eliten gör allt för att tysta med.

Du är säkert en sån person som får bånge när du ser att Kevin Hart eller Mark Wahlberg har haft premiär med en ny film. Det är dynga det!
Citera
2026-07-04, 14:00
Medlem
Filmens budskap är att etablissemanget är infiltrerat av kulturmarxister som har Frankfurtskolan som sin bibel och inspirerats av illuminatis tankegods.

Etablissemanget kör över folkviljan och de som drabbas först och mest av den islamistiska invasionen är arbetarklassen och ungdomarna speciellt då unga kvinnor som kommer från sämre socioekonomiska miljöer.

Europa håller på att bli mellanöstern.
Tar man hit mellanöstern blir det mellanöstern.

Förstår varför den svenska högskoleindoktrinerade mellanklassen tycker att SD är rasister.

Det är vad de fått lära sig under studierna och på alla värdegrundsutbildningar på jobbet. De känner sig fina och goda genom att spotta på de som talar sanning och påpekar att kejsaren faktiskt är naken.

Sedan bor de i kritvita villaområden och umgås endast med sina likar. Deras barn går oftast i relativt kritvita skolor.

Deras möte med mångkulturen är i det närmaste obefintlig. Då tycker man SD är onda.

Lite som grodan i kastrullen som bara märker att det gradvis blir varmare tills det är för sent.

Filmens budskap är enkelt och ställer sig frågan om varför europas befolkningen accepterar att bli duperade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in