2026-06-23, 23:26
Medlem
Ja ni kan ju läsa handlingen nedan här är trailern https://www.youtube.com/watch?v=fVxmjwaPEFU

En man som fått nog av mångkulturen och vad jag förstått i första hand Islam.

Som sagt bannad i UK och Tyskland så här långt kommer den att bli bannad i Sverige också?

"Citizen Vigilante is a new 2026 action thriller from director Uwe Boll starring Armie Hammer as Sanders, a former U.S. Army officer who becomes a vigilante after witnessing violent crime in Europe. Inspired by real criminal cases, the film follows Sanders as he targets criminals and what he sees as a justice system that has failed victims, turning him into a controversial folk hero.

The movie, which also stars Costas Mandylor, has sparked major debate over immigration, crime, vigilantism, free speech, and censorship. After being denied an official rating by Germany's FSK, Citizen Vigilante was effectively blocked from theatrical distribution in the country, with Uwe Boll accusing authorities of political censorship. Critics have condemned the film, while supporters argue it raises issues many Europeans feel are ignored. The controversy surrounding Armie Hammer's return, the Germany ban, immigration, violent crime, and free speech has helped turn Citizen Vigilante into one of the most talked about and divisive movies of 2026."
Citera
2026-06-23, 23:32
Medlem
BarbrorFarbros avatar
Filmen kunde knappast fått bättre reklam.
Kollar aldrig film längre, men denna ska jag ge en chans.
Citera
2026-06-23, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BarbrorFarbro
Filmen kunde knappast fått bättre reklam.
Kollar aldrig film längre, men denna ska jag ge en chans.
Haha ja exakt, att bli bannad är faktiskt den bästa reklamen.
Citera
2026-06-23, 23:36
Medlem
Bajsmoderatorers avatar
Allt som går mot narrativet ska förbjudas anser dom. 1984, eat ze bugs etc etc.
Citera
2026-06-23, 23:39
Medlem
Ganonitos avatar
Var ser du att den blivit bannad i UK också? Det står bara Tyskland i texten du citerade. Även på Wikipedia står det bara om den tyska bannen.
Citera
2026-06-23, 23:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Var ser du att den blivit bannad i UK också? Det står bara Tyskland i texten du citerade. Även på Wikipedia står det bara om den tyska bannen.
Jag vet inte om det stämmer men såg en youtube video där en snubbe sa att den var bannad i UK också
Citera
2026-06-23, 23:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bajsmoderatorer
Allt som går mot narrativet ska förbjudas anser dom. 1984, eat ze bugs etc etc.
Japp, detta kommer ju får filmkritiker i även Sverige att gå i taket, kan se rubriker i Aftonbladet redan framför mig ;D
Citera
2026-06-23, 23:56
Medlem
Spelar ingen roll om den blir bannad överallt, jag har laddat ner den (818mb) och ska offra lite tid på den någon dag eller kväll eller när jag får tid.
Kanske är den bättre än Uwe Boll´s tidigare filmer som kan vara väldigt udda.
Citera
2026-06-24, 00:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TordNyman
Japp, detta kommer ju får filmkritiker i även Sverige att gå i taket, kan se rubriker i Aftonbladet redan framför mig ;D

Uwe Boll är väl känd för att vara provokativ och inte för att göra de allra bästa filmerna? Sen verkar det ju som att filmen inte fått någon FSK-klassificering, det är inte samma sak som att den blivit "bannad" eller "förbjuden" bara att den inte kommer visas på tyska biografer. Den kommer fortfarande gå att t.ex streama.

Att den inte fått någon FSK-klassificering tycks bero på att den ska främja och glorifiera vigilantism samt har en kontroversiell skildring av migrantrelaterad brottslighet och inte att den som du påstår skulle vara "islamkritisk".
Citera
2026-06-24, 00:17
Medlem
Hur ser man den i Sverige? Har sökt och kommer bara till dead ends..

Den skildrar den kriminalitet ursprungsbefolkningen utsätts för, hur är det en kontroversiell skildring, är verkligehten för kontroversiell för vänsterliberaler/landsförrädare..? Det enda kontroversiella är allt jäkla våld europeer utsätts för från dessa invällare som ej har här att göra men som landsförrädarna tvingat på dem..
Senast redigerad av ES-trader 2026-06-24 kl. 00:21.
Citera
2026-06-24, 00:24
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mechila
Uwe Boll är väl känd för att vara provokativ och inte för att göra de allra bästa filmerna? Sen verkar det ju som att filmen inte fått någon FSK-klassificering, det är inte samma sak som att den blivit "bannad" eller "förbjuden" bara att den inte kommer visas på tyska biografer. Den kommer fortfarande gå att t.ex streama.

Att den inte fått någon FSK-klassificering tycks bero på att den ska främja och glorifiera vigilantism samt har en kontroversiell skildring av migrantrelaterad brottslighet och inte att den som du påstår skulle vara "islamkritisk".

Citat:
Sanders calls the hospitalized Henry and tells him to inform the government that the public will not tolerate the takeover by the woke left and Islamist extremists that will destroy democracy. He warns that the government must stop it or the people will do so themselves. Henry arranges to address the press if the Prime Minister will not listen to him.
https://en.wikipedia.org/wiki/Citizen_Vigilante

-Man får bedöma själv, islamister och islamkritisk är näsan samma sak, enligt mig. Inte riktigt samma, men nästan i alla fall, samma härad..

Sen så finns det "faktafel" i vad jag kan uttolka:
Ett europeiskt land där alla pratar engelska som modersmål, men kör högertrafik?
Samt har en PM, alltså premiärminister..
-Fantasier! Finns inte på kartan.
Citera
2026-06-24, 00:33
Medlem
Vad jag förstått så ska den utspela sig i Tyskland, men ja jag vet inte
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in