2026-07-04, 18:04
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
Till er andra.

Enligt Bray så hade de första modellerna av Røde Wireless PRO "tempered glass" på framsidan (precis som diverse mobiler), så även den modell han fick tag i på eBay och vars batteri och kretskort han visar i den länkade videon.

- Ja, kretskortet är blått.

- Ja, framsidan var av glas.

- Ja, modellen har tillräckligt med ej använt utrymme inuti för att en riktad sprängladdning (inklusive metallhölje) på 0,5g PETN ska få plats.
Då tänker han på mottagarenheten. De har inte heller haft tempered glass men däremot en akrylplast.

Røde Caster Pro II och Røde Caster Duo har en stor pekskärm med en glasyta på framsidan - men det är ju helt andra produkter.

Edit: Det finns ”tempered glass” att köpa från tredje part som tillbehör till Røde - men då blir det ju bara ett lager till - det tar inte bort faktumet att höljet är av hårdplast runtom…

Han har nog dessvärre helt enkelt fel..

Var menar du att enheten skulle ha plats för en sprängladdning - som dessutom från den platsen skulle kunna skicka både kretskort och batteri åt samma håll??
Senast redigerad av SnakePlisssken 2026-07-04 kl. 18:22.
Citera
2026-07-04, 19:12
Medlem
Citat:
Till er andra.

Enligt Bray så hade de första modellerna av Røde Wireless PRO "tempered glass" på framsidan (precis som diverse mobiler), så även den modell han fick tag i på eBay och vars batteri och kretskort han visar i den länkade videon.

- Ja, kretskortet är blått.

- Ja, framsidan var av glas.

- Ja, modellen har tillräckligt med ej använt utrymme inuti för att en riktad sprängladdning (inklusive metallhölje) på 0,5g PETN ska få plats.
Enligt JAB's mätningar, så är enhetens yttermått 44x45,3x18,5cm. Det verkar som om clipfästet är inräknat i det?
https://followtheepicenter.com/size_analysis_forensic.png
Mina beräkningar om PETN cylindern var för optimistiska för att alls få plats, om JAB's siffror stämmer.
Dvs 10mm bredd och den höjden som jag kom fram till, inte alls får plats.
0,5gram PETN i klotform har en diameter på ca 10mm.
Det ska få plats i en cylinder och cylindern ska ha en kon som tar en del av cylinderns volym.

Var det TX eller RX som var innanför tröjan?
https://rode.com/en-int/products/wireless-pro
Citera
2026-07-04, 19:19
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Piii...
Enligt JAB's mätningar, så är enhetens yttermått 44x45,3x18,5cm. Det verkar som om clipfästet är inräknat i det?
https://followtheepicenter.com/size_analysis_forensic.png
Mina beräkningar om PETN cylindern var för optimistiska för att alls få plats, om JAB's siffror stämmer.
Dvs 10mm bredd och den höjden som jag kom fram till, inte alls får plats.
0,5gram PETN i klotform har en diameter på ca 10mm.
Det ska få plats i en cylinder och cylindern ska ha en kon som tar en del av cylinderns volym.

Var det TX eller RX som var innanför tröjan?
https://rode.com/en-int/products/wireless-pro
Innan jag fortsätter så vill jag att du förklarar vad det är som får T-shirtens krages vänstra sida att kastas upp i höjd med CKs vänstra öra, om det nu inte var det blå kretskortet.
Citera
2026-07-04, 19:27
Medlem
Citat:
Innan jag fortsätter så vill jag att du förklarar vad det är som får T-shirtens krages vänstra sida att kastas upp i höjd med CKs vänstra öra, om det nu inte var det blå kretskortet.
Minns du att jag förklarade hur luften rör sig när ett skott går igenom luften?
Och träffar sitt mål?
Och jag tidigare idag nämnde att det är halskedjan som syns, inte ett kretskort.

Och att tröjans rörelser är alldeles för små för att det skulle kunnat vara en shaped charge på 0,5gram.
Minns du det?
Citera
2026-07-04, 20:02
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Då tänker han på mottagarenheten. De har inte heller haft tempered glass men däremot en akrylplast.

Røde Caster Pro II och Røde Caster Duo har en stor pekskärm med en glasyta på framsidan - men det är ju helt andra produkter.

Edit: Det finns ”tempered glass” att köpa från tredje part som tillbehör till Røde - men då blir det ju bara ett lager till - det tar inte bort faktumet att höljet är av hårdplast runtom…

Han har nog dessvärre helt enkelt fel..

Var menar du att enheten skulle ha plats för en sprängladdning - som dessutom från den platsen skulle kunna skicka både kretskort och batteri åt samma håll??

Till er andra.

Här den RØDE Wireless PRO som Bray fick tag i på eBay (glaset på framsidan var redan trasigt när han köpte den).
Citera
2026-07-04, 20:04
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Till er andra.

Här den RØDE Wireless PRO som Bray fick tag i på eBay (glaset på framsidan var redan trasigt när han köpte den).

Och som du själv ser är det ett extra skikt av glas (eller akryl) lagt ovanpå den svarta plasten… dvs framsidan på Rødes mikrofon är av hårdplast - inte av glas.. det är till och med extremt dålig passform på glaset/akrylen om man tittar runt dioderna vilket förstås tyder på tredjeparts tillbehör och eftermontering…
jösses.
Senast redigerad av SnakePlisssken 2026-07-04 kl. 20:41.
Citera
2026-07-04, 20:48
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Och som du själv ser är det ett extra skikt av glas (eller akryl) lagt ovanpå den svarta plasten… dvs framsidan på Rødes mikrofon är av hårdplast - inte av glas.. det är till och med extremt dålig passform på glaset/akrylen om man tittar runt dioderna vilket förstås tyder på tredjeparts tillbehör och eftermontering…
jösses.
Den ser ut som ett billigt fodral som man hade till mobiltelefoner på typ tidigt 2000-tal. Men ja, rätt tydligt att det är en eftermarknadsdel.

För övrigt undrar jag vad det är jag läser. Nu är det alltså komprimerad luft som genom riktad sprängverkan som orsakade katastrofala skador så att CK dog likt en älg som blir träffad i halskotpelaren. Spännande. ¨

För övrigt så har jag ingen direkt häst i det här loppet. Min häst är sanningen.
Citera
2026-07-04, 21:04
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fanten
Den ser ut som ett billigt fodral som man hade till mobiltelefoner på typ tidigt 2000-tal. Men ja, rätt tydligt att det är en eftermarknadsdel.

För övrigt undrar jag vad det är jag läser. Nu är det alltså komprimerad luft som genom riktad sprängverkan som orsakade katastrofala skador så att CK dog likt en älg som blir träffad i halskotpelaren. Spännande. ¨

För övrigt så har jag ingen direkt häst i det här loppet. Min häst är sanningen.

Glöm inte att explosioner som orsakade den komprimerade luften påsatts ha utlöst av ett gevärsskott - dvs det skott som egentligen dödade Charlie Kirk. Vansinnet har helt enkelt nått nya höjder..
Citera
2026-07-04, 21:07
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Fanten
Enligt Bray så är det ett "tempered glass" som täcker framsidan, vilket ju stämmer med fotografiet han har postat på X.

Citat:
För övrigt undrar jag vad det är jag läser. Nu är det alltså komprimerad luft som genom riktad sprängverkan som orsakade katastrofala skador
Korrekt. Med reservation för delar av metall från den riktade metall-konens insida som dras med i jeten från den riktade explosionen.

Citat:
så att CK dog likt en älg som blir träffad i halskotpelaren.
Nej. CK dog omedelbart när chockvågen från den riktade explosionens jet träffade hjärtat (och förmodligen även hjärnstammen).

Citat:
Spännande.
Snarare tragikomiskt när en individ som du försöker göra dig löjlig över ditten och datten i ännu ett ämne du inte vet ett smack om.

Citat:
Inte? 188 inlägg, men ingen häst?
Senast redigerad av onopono 2026-07-04 kl. 21:10.
Citera
2026-07-04, 21:07
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Glöm inte att explosioner som orsakade den komprimerade luften påsatts ha utlöst av ett gevärsskott - dvs det skott som egentligen dödade Charlie Kirk. Vansinnet har helt enkelt nått nya höjder..
Det hade jag glömt, det är ju också helt jävla bisarrt. Jag har forskat lite i ljudutlösa utlösare och det finns ju, det gör det. Men dom är inte så bra att dom skulle fungera i den här miljön.

Israel-vinklen är rätt tråkig också. Det är alltid ze jews, trots att det nästan aldrig finns bevis för det.
Citera
2026-07-04, 21:09
Avstängd
Citat:

Till er andra.

Ja, det är den enda möjliga förklaringen till tillgängliga data.
Citera
2026-07-04, 21:09
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Enligt Bray så är det ett "tempered glass" som täcker framsidan, vilket ju stämmer med fotografiet han har postat på X.

Korrekt. Med reservation för delar av metall från den riktade metall-konens insida som dras med i jeten den riktade explosionen.

Nej. CK dog omedelbart när chockvågen från den riktade explosionens jet träffade hjärtat (och förmodligen även hjärnstammen).

Snarare tragikomiskt när en individ som du försöker göra dig löjlig över ditten och datten i ännu ett ämne du inte vet ett smack om.

Inte? 188 inlägg, men ingen häst?
Mycket riktigt. För mig spelar det ingen roll om det är TR, Mossad, ET eller självaste Trump som hade kål på CK. Jag vill bara veta vad som faktiskt hände. Jag har liksom ingen som helt prestige att vinna här. Eller förlora för den delen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in