2026-04-25, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
...de fragment som fanns i CKs kropp inte går att matcha till någon kula som går att matcha till geväret.
Frågan var VAR kan man ta del av informationen?
Citera
2026-04-25, 18:32
Medlem
Citat:
...de fragment som fanns i CKs kropp inte går att matcha till någon kula som går att matcha till geväret.
Exakt, fragment. Då är det inte lätt att matcha resterna till 100%.
Om det hade varit en hel kula, då hade det varit enklare.
Men kulan var en fragmenterande kula. Så då måste de undersöka själva metalllegeringarna av kulfragmenten.

Och om det enligt Bray var en shaped charge, varför finns det då ens kulfragment i Charlie Kirks kropp?
Dailymail använde en clickbait titel i slutet av mars. Och mitt svar till ajogen finns i (FB) Vem ligger egentligen bakom mordet på Charlie Kirk?

Citat:
Ursprungligen postat av Memnok
Nej det stämmer inte. Man kunde inte med nära 100% säkerhet knyta kulfragmenten till just det geväret.
https://www.pbs.org/newshour/nation/did-a-bullet-analysis-clear-charlie-kirks-suspected-killer-what-an-inconclusive-result-means
Exakt detta.

Citat:
Edit: vad är en ”slemkepsbroder”?
Ahh, det, det är vad vi ibland blir kallade, som mobevisar dessa udda konspirationsteorier.
Citera
2026-04-25, 18:40
Medlem
Citat:
Återigen, om det här hade varit någon sorts cover up hade åklagaren velat ha så få ögon på det här som möjligt, han och Erika Kirk vill istället att rättegången skall tv-sändas. Tycker du att det:
A. Talar för en cover up?
B. Talar emot en cover up?
Det talar för att Erika Kirk vill 'prejudice' juryn med att exponera den utpekade mördaren så mycket som möjligt i media.

Audio är i sak lika informativt som video under en rättegångsförhandling.

Citat:
Tyler Robinsons dna på geväret
Det var hans gevär, ja?

Citat:
Nej, det är det inte, det är försvarsadvokaten som säger det efter att de fått rapporten som du påstår att de inte har tillgång till.
De har fått en summerande rapport, ja. Ingen bevisning, nej.

Citat:
Det skall de få innan rättegången startar, men det har den väl inte gjort?
Och de inser att de omöjligt kommer att hinna med att analysera all den bevisning som fortfarande inte har lämnats över. Därav deras begäran om "continuance" = uppskjutning.

Citat:
Om det nu skulle vara en konspiration, tror du att de som ligger bakom den är helt dumma i huvudet? Varför skulle man låta TR leva så här länge?
Jag tror inte att det var planerat att TR skulle tas levande, nej,

Citat:
Han kan ju väldigt enkelt blåsa i visselpipan och berätta för alla att han är en syndabock och att någon försöker sätta dit honom.
Han har redan förklarat sig oskyldig till mordet. Att han inte har sagt något mer beror nog på att han inte vill föregripa rättssak, men också för att han förmodligen inte vet så mycket.

Skälet till att jag befarar att han kommer att 'självmördas' är att det därmed inte blir någon rättegång med allt vad det innebär av discovery, chain of custody, expertis, etc.

Att det då inte blir någon gängse rättslig prövning av mordet och att mördarna därmed går fria.

Citat:
Hade det varit en konspiration hade han blivit skjuten när han greps.
Se ovan. Han anmälde sig själv till polisstationen just för att undvika att bli nedmejad av ett swat-team.

Citat:
Edit: vad är en ”slemkepsbroder”?
Det är en person som istället för att diskutera sakfrågan väljer att angripa motparten med förklenande epitet, som t.ex. "konspirationsteoretiker", "foliehat", etc.
Citera
2026-04-25, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Piii...
Exakt, fragment. Då är det inte lätt att matcha resterna till 100%.
Exakt.

Citat:
Om det hade varit en hel kula, då hade det varit enklare.
Men kulan var en fragmenterande kula. Så då måste de undersöka själva metalllegeringarna av kulfragmenten.
Hur vet du att det var fragment från en kula?

Citat:
Och om det enligt Bray var en shaped charge, varför finns det då ens kulfragment i Charlie Kirks kropp?
Dailymail använde en clickbait titel i slutet av mars. Och mitt svar till ajogen finns i (FB) Vem ligger egentligen bakom mordet på Charlie Kirk?

Exakt detta.
Igen, hur vet du att ATFs fragment är från en kula?

Citat:
Ahh, det, det är vad vi ibland blir kallade, som mobevisar dessa udda konspirationsteorier.
Du har inte motbevisat någonting någonstans.

Noll.
Citera
2026-04-25, 18:56
Medlem
Citat:
Exakt.

Hur vet du att det var fragment från en kula?

Igen, hur vet du att ATFs fragment är från en kula?

Du har inte motbevisat någonting någonstans.

Noll.
Då har du bevis att det inte är fragment från en kula? Eller?
Citera
2026-04-25, 19:16
Medlem
Citat:
Det talar för att Erika Kirk vill 'prejudice' juryn med att exponera den utpekade mördaren så mycket som möjligt i media.

Det var hans gevär, ja?

De har fått en summerande rapport, ja. Ingen bevisning, nej.

Och de inser att de omöjligt kommer att hinna med att analysera all den bevisning som fortfarande inte har lämnats över. Därav deras begäran om "continuance" = uppskjutning.

Jag tror inte att det var planerat att TR skulle tas levande, nej,

Han har redan förklarat sig oskyldig till mordet. Att han inte har sagt något mer beror nog på att han inte vill föregripa rättssak, men också för att han förmodligen inte vet så mycket.

Skälet till att jag befarar att han kommer att 'självmördas' är att det därmed inte blir någon rättegång med allt vad det innebär av discovery, chain of custody, expertis, etc.

Att det då inte blir någon gängse rättslig prövning av mordet och att mördarna därmed går fria.

Se ovan. Han anmälde sig själv till polisstationen just för att undvika att bli nedmejad av ett swat-team.

Det är en person som istället för att diskutera sakfrågan väljer att angripa motparten med förklenande epitet, som t.ex. "konspirationsteoretiker", "foliehat", etc.

Tyler Robinson övertalades av föräldrarna att ge upp. Innan ens polis visste att han var GM.
Och Tyler erkände mordet till sin far.
https://edition.cnn.com/2025/09/13/us/tyler-robinson-mahunt-charlie-kirk
Citat:
ut the father recognized the man.

“Tyler, is this you? This looks like you,” he asked his son, according to a law enforcement official briefed on the investigation.

His son, 22-year-old Tyler Robinson, confessed to his father that he had shot Kirk, the official told CNN.
Och
Citat:
“I would rather kill myself than turn myself in,” Robinson responded when his father urged him to turn himself in to authorities, the source said.

Om "planen" hade varit att inte ta Tyler Robinson levande, då hade han redan varit död. Så som det hände med Thomas Matthew Crooks, som sköt mot Donald John Trump.
Har du någon teori varför detta inte hände med Tyler Robinson?

Menar onopono att alla som säger "Not quilty" är oskyldiga?

Så, konspirationsteoretiker är enligt dig, onopono, förklenande epitet? Vad ska vi då kalla dig?
Det finns de som bär "konspirationsteoretiker" med stolthet.
Och hur ofta har du, onopono kallat personer för slemkeps, lögnare, full, etc? Kolla lite i spegeln först.
Citera
2026-04-25, 20:02
Medlem
Citat:
Då har du bevis att det inte är fragment från en kula? Eller?
Nej. Var har jag påstått det, menar du?
Citera
2026-04-25, 20:37
Medlem
Memnoks avatar
Citat:

Så din tanke är att det är en konspiration att TR är skyldig och därför vill de ansvariga för konspirationen att så många som möjligt skall se rättegången och skall kunna granska den? Hur får du ihop det?

Citat:

De säger att de inte har fått hela dna-rapporten och därför vill skjuta upp. Åklagaren har sagt att preliminära hearingen inte handlar om den rapporten. Känns som att du överdriver en del nu. De har rätt att få allt material innan rättegång men det finns just nu inte ens ett datum för en rättegång.

Citat:
Nej det har han inte alls, han har inte entered a plea än, alltså har han inte förklarat sig oskyldig. Sitter du bara och hittar på och hoppas att jag inte kollar upp vad du säger?

Tror du att han inte har sagt att han är oskyldig tyder på:
A. Att han är oskyldig och en syndabock?
B. Att han är skyldig och inte en syndabock?

Citat:
Om det nu var så att han var utsedd till syndabock, varför höll de inte koll på honom? Det gick ju lång tid mellan mordet och gripandet. Återigen: om du tror att det här är en konspiration så verkar du tro att de som är bakom den är fullständiga idioter. Det hade ju räckt med att ha en snubbe som skuggade honom för att lätt klippa honom efter mordet.
Citat:
Förlåt men på vilket sätt diskuterar jag inte sakfrågan?

Vad är etymologin bakom ordet? Varför just slemkeps?
Citera
2026-04-25, 22:05
Medlem
Citat:
Nej. Var har jag påstått det, menar du?
Du har ju frekvent påstått att det var en sprängladdning i en mikrofon, eller hur?
Citera
2026-04-26, 07:29
Medlem
Citat:
Så din tanke är att det är en konspiration att TR är skyldig och därför vill de ansvariga för konspirationen att så många som möjligt skall se rättegången och skall kunna granska den? Hur får du ihop det?
Erika Kirk och åtalet vet att rättegången hursomhelst inte kommer att vara hemlig och då återstår frågan om HUR allmänheten ska få ta del av den:
1. Video med audio?

2. Endast audio?
Här vill som sagt försvaret att endast audio ska finnas tillgängligt och det för att inte juryn ska bli 'prejudiced' av att den utpekade mördaren exponeras dygnet runt i media i sin egenskap av utpekad mördare.

Men det vill Erika och åklagare att han ska: exponeras dygnet runt i media i sin egenskap av utpekad mördare just för att detta kan påverka (prejudice) sagda jury till deras fördel.

Det ska kanske tilläggas att just Utah är den enda delstaten som har en lag om att ett mordoffers efterlevande ska kunna yrka på en "speedy trial". Det är annars endast brottsanklagade som har den rätten.

Citat:
De säger att de inte har fått hela dna-rapporten och därför vill skjuta upp.
Det är inte enbart DNA-bevisningen som de inte har fått ta del av. Det finns fortfarande en mycket stor och helt avgörande del av bevisningen som de fortfarande väntar på, ett halvår efter TRs gripande.

Citat:
Åklagaren har sagt att preliminära hearingen inte handlar om den rapporten. Känns som att du överdriver en del nu. De har rätt att få allt material innan rättegång men det finns just nu inte ens ett datum för en rättegång.
Den 'preliminära hörningen' handlar om huruvida åklagarens bevisning är tillräckligt stark för en rättegång och om inte, så läggs åtalet ned.

Här ska inte försvaret få ta del av sagda bevisning i god tid innan det avgörs, menar du?

Citat:
Nej det har han inte alls, han har inte entered a plea än, alltså har han inte förklarat sig oskyldig. Sitter du bara och hittar på och hoppas att jag inte kollar upp vad du säger?
Det stämmer att han fortfarande inte har getts tillfälle att formellt förklara sig skyldig eller oskyldig, men det faktum att hans försvar vill att datumet för den 'preliminära hörningen' skjuts upp (continuance) efter som de fortfarande inte har fått ta del av bevisningen = han kommer att förklara sig oskyldig OM åtalets bevisning nu bedöms vara tillräckligt stark för en rättegång.

Citat:
Tror du att han inte har sagt att han är oskyldig tyder på:
A. Att han är oskyldig och en syndabock?
B. Att han är skyldig och inte en syndabock?
Se ovan. Han har fortfarande inte getts tillfälle att formellt förklara sig skyldig eller oskyldig.

Citat:
Om det nu var så att han var utsedd till syndabock, varför höll de inte koll på honom? Det gick ju lång tid mellan mordet och gripandet.
Vet ej. De ville kanske att den lokala polisen först skulle få leka lite bov och polis? För att ge sken av en riktig mördarjakt? De hade kanske fler än en möjlig kandidat och körde ad hoc vartefter händelserna spelade ut?

Citat:
Återigen: om du tror att det här är en konspiration så verkar du tro att de som är bakom den är fullständiga idioter. Det hade ju räckt med att ha en snubbe som skuggade honom för att lätt klippa honom efter mordet.
Det räcker med att förövarna vet att de kontrollerar den kommande utredningen. Men jag håller med, den här gången var de synnerligen klantiga. Eller så hade de inte räknat med effekten av sociala medier och ej korrupta pod-casters som Candace Owens m.fl..

Citat:
Förlåt men på vilket sätt diskuterar jag inte sakfrågan?
Varje gång du kallar motparten i en debatt för "konspirationsteoretiker".

Citat:
Vad är etymologin bakom ordet? Varför just slemkeps?
Det är tänkt som en motbild till epitetet "foliehatt".
Senast redigerad av onopono 2026-04-26 kl. 07:32.
Citera
2026-04-26, 07:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tobbex73
Du har ju frekvent påstått att det var en sprängladdning i en mikrofon, eller hur?
Jag har fortfarande inte påstått att det är bevisat bortom varje rimligt tvivel. Bara att det är den teorin som enligt mig så här långt bäst förklarar vad som hände under mordet.
Citera
2026-04-26, 07:59
Medlem
Citat:
Tyler Robinson övertalades av föräldrarna att ge upp. Innan ens polis visste att han var GM.
Och Tyler erkände mordet till sin far.
https://edition.cnn.com/2025/09/13/us/tyler-robinson-mahunt-charlie-kirk
ut the father recognized the man.

“Tyler, is this you? This looks like you,” he asked his son, according to a law enforcement official briefed on the investigation.

His son, 22-year-old Tyler Robinson, confessed to his father that he had shot Kirk, the official told CNN.
Vem är denna "the official"?

Citat:
Och
“I would rather kill myself than turn myself in,” Robinson responded when his father urged him to turn himself in to authorities, the source said.
Vem är denna "the source"?

Citat:
Om "planen" hade varit att inte ta Tyler Robinson levande, då hade han redan varit död. Så som det hände med Thomas Matthew Crooks, som sköt mot Donald John Trump.

Har du någon teori varför detta inte hände med Tyler Robinson?
Jag tror som sagt att CK skulle träffas av en jet-stråle i bröstkorgen från en explosion i hans trådlösa mikrofon, men att något gick fel och att han dessutom träffades i halsen, förmodligen av mikrofonens batteri.

Att det här i sin tur satte 'plan A' på vänt medans de funderade på hur de skulle aktivera en 'plan B, C, ...' dvs, de gick på ad hoc vartefter händelserna därefter spelade ut.

Citat:
Menar onopono att alla som säger "Not quilty" är oskyldiga?
Nej. Jag menar att de är oskyldiga fram till att motsatsen är bevisad.

Citat:
Så, konspirationsteoretiker är enligt dig, onopono, förklenande epitet?
Självklart, ja. Det är ju själva poängen med att det så flitigt används som ad hominem.

Citat:
Vad ska vi då kalla dig?
Vilka "vi"? Här på forumet ska "ni" kalla mig, onopono.

Citat:
Det finns de som bär "konspirationsteoretiker" med stolthet.
Om så, så är det deras problem, inte mitt.

Citat:
Och hur ofta har du, onopono kallat personer för slemkeps
Ungefär lika ofta som personer har kallat mig för konspirationsteoretiker, foliehatt, etc..

Citat:
lögnare,
Givet hur mycket diverse användare ljuger rakt upp och ner här i forumet så har det blivit ofta, ja. Det ska inte påtalas menar du? När folk bevisligen ljuger?

Citat:
full,
Ja, ibland skriver användare på sätt som får mig att undra om denne är full eller drogad, ja.

Citat:
etc?
Ja?

Citat:
Kolla lite i spegeln först.
Se ovan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem