2026-07-04, 10:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kedox
Verbeek din jävla JUBELIDIOT!!!

Du kunde signat Leo Carlsson för längesen men drog ut på det. Nu har Philadelphia offersheetat 18 MILJONER PER SÄSONG som vi nu måste matcha.

Kunde säkert signat upp honom för 13-14x8.
Dra åt helvete Pat.
Sjuka pengar. Carlsson kommer att bli bäst betalda spelaren i hela NHL, till och med bättre än Connor McDavid.

Anaheim måste och också kommer att matcha budet men det kommer helt klart påverka övriga delar av lagbygget när en så stor del av capspace går till en spelare.
Citera
2026-07-04, 12:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Milton-E
Sjuka pengar. Carlsson kommer att bli bäst betalda spelaren i hela NHL, till och med bättre än Connor McDavid.

Anaheim måste och också kommer att matcha budet men det kommer helt klart påverka övriga delar av lagbygget när en så stor del av capspace går till en spelare.

Jag är, precis som kedox duck supporter.
Hade gärna sett Leo som stommen i laget men detta kan dom inte matcha, låt Flyers ta honom, sen får man använda valen att hitta någon ersättare eller bara hoppas att det blir bra pics av det.

18 miljoner kommer förstöra mer i längden än vad Leo kommer ge oss.
Citera
2026-07-04, 13:28
Medlem
GreenBastards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svaampenn
Jag är, precis som kedox duck supporter.
Hade gärna sett Leo som stommen i laget men detta kan dom inte matcha, låt Flyers ta honom, sen får man använda valen att hitta någon ersättare eller bara hoppas att det blir bra pics av det.

18 miljoner kommer förstöra mer i längden än vad Leo kommer ge oss.

Man såg ju hur det gick för Elias Pettersson efter monsterkontraktet. Nu tror jag att Leo kommer vara mer användbar än EP även om poängskörden minskar. Men tittar man på årets Stanley Cup vinnare så ser man ju tydligt att det är bättre med bredd än allt på ett kort.
Citera
2026-07-04, 14:14
Medlem
Krappfiskarns avatar
Citat:

McDavid tog en rejäl rabatt medvetet för att ge Oilers en chans, något de verkar satsa hårt på att fucka upp totalt. När hans kontrakt går ut så är nog taket för en spelare 20+ miljoner och han behöver inte ens förhandla för det, utan de lag som har råd kommer höra av sig med en blankocheck.

Jag gillar allt detta, även om jag tror Ducks kommer matcha och behålla Carlsson. Alldeles för länge har ligan varit dessa "old school boys" general managers som håller varandra om ryggen. Dags för dem att börja ta sitt jobb på allvar, typ Yzerman i Detroit som tappar rummet mer och mer.

Vad ska Ducks göra om de inte vill matcha? De låter Carlsson gå, och använder draftkapital för att få Larkin, och ser till att fixa ett kontrakt med Gauthier.
Citera
2026-07-04, 14:28
Avstängd
Kedoxs avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av allanmadsen
Borde ni inte ta picksen? även Gauthier och Senecke framöver ska väl ha feta kontrakt också

Offersheeta Bedard kanske😂

Precis som Milton säger så är nog det bästa i slutändan att överbetala.
Vi har rebuildat i en halv evighet och bygger laget runt Leo. Som spelarprofil är han en dröm, ungeför som att Florida skulle skicka Barkov. Ingen är sugen på att starta om.

Och om philly blir slagkraftigt kommer picksen bli i 15-29spannet.

Visst skulle vi kunna offersheeta Bedard men tror Leo är nyttigare om man vill vinna. Dessutom lär det krävas liknande eller högre summor än för Leo. Chicago hade troligen matchat det mesta.

Som svensk vill jag personligen också ha kvar Leo.
Så det är bara till att matcha.
Det sura är att man inte hade löst detta innan. Kontraktet blir 4-5 högre per år än man troligen hade behövt att ge och 3 år kortare. Det är ett par millar som hade kunnat användas till att stärka andra positioner.

Men 18 miljoner kommer också se absolut värst ut nu. Eftersom taket höjs varje år kommer det bli en lite mindre belastning per säsong.
Citera
2026-07-04, 14:40
Medlem
PastorLULs avatar
Han blir alltså den bäst betalda spelaren i hela NHL? Inte lite press som kommer med det kontraktet i så fall.
Bara hoppas att han klarar av den var han än nu hamnar.
Citera
2026-07-04, 14:42
Avstängd
Kedoxs avatar
Bara häromdagen satt jag och skrev med James B att någon förmodligen kommer offersheeta Leo. Jag hade det på känn och det var min oro då Verbeek inte hade sett till att ha ett kontrakt på plats.

Men trodde inte det skulle vara SÅNA summor

Man är fuckade hur man än gör. Men jag klarar inte att bli av med Leo som troligen är den bästa spelaren ducks draftat sen Kariya.
Men fucled är man. Varför skulle t.ex surstroppen Gauthier nöja sig med typ 10 när Leo får 18 nu?
Citera
2026-07-04, 15:09
Medlem
Citat:
Bara häromdagen satt jag och skrev med James B att någon förmodligen kommer offersheeta Leo. Jag hade det på känn och det var min oro då Verbeek inte hade sett till att ha ett kontrakt på plats.

Man är fuckade hur man än gör. Men jag klarar inte att bli av med Leo som troligen är den bästa spelaren ducks draftat sen Kariya.
Men fucled är man. Varför skulle t.ex surstroppen Gauthier nöja sig med typ 10 när Leo får 18 nu?

Därför antagligen bättre att sända signaler nu, man kan få bättre bang for the buck genom andra lösningar. Kanske inte samma topp, men mer värde för pengarna.

Kolla på Carolina, Vegas när dom vann, gäller att hitta djupet.
Tror det är bättre att låta honom gå, tråkigt men för framtiden, få in en hyffsad ersättare, bredda något, visst man kan gå för Bedard, men varför skulle Bedard nöja sig med mindre?

Jag vet inte, detta är fortsättningen på vad Kaprizov, kommer bara fortsätta spåra ur.

Kanske Mcdavid är trött på Edmonton nu?
Citera
2026-07-04, 16:09
Medlem
Citat:
Precis som Milton säger så är nog det bästa i slutändan att överbetala.
Vi har rebuildat i en halv evighet och bygger laget runt Leo. Som spelarprofil är han en dröm, ungeför som att Florida skulle skicka Barkov. Ingen är sugen på att starta om.

Och om philly blir slagkraftigt kommer picksen bli i 15-29spannet.

Visst skulle vi kunna offersheeta Bedard men tror Leo är nyttigare om man vill vinna. Dessutom lär det krävas liknande eller högre summor än för Leo. Chicago hade troligen matchat det mesta.

Som svensk vill jag personligen också ha kvar Leo.
Så det är bara till att matcha.
Det sura är att man inte hade löst detta innan. Kontraktet blir 4-5 högre per år än man troligen hade behövt att ge och 3 år kortare. Det är ett par millar som hade kunnat användas till att stärka andra positioner.

Men 18 miljoner kommer också se absolut värst ut nu. Eftersom taket höjs varje år kommer det bli en lite mindre belastning per säsong.

Precis picken kan ju bli bara skit om man har otur

Det måste vara Phillys egna picks eller?? tänker om man har 2 st 1:a 2027? eller kan man välja vilka picks att skicka
Citera
2026-07-04, 16:55
Avstängd
Kedoxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allanmadsen
Precis picken kan ju bli bara skit om man har otur

Det måste vara Phillys egna picks eller?? tänker om man har 2 st 1:a 2027? eller kan man välja vilka picks att skicka

Tror regeln säger att det måste vara organisationens egna picks. Det blir alltså utifrån Philadelphias placering och inget de anskaffat sig.

Men jag vill fortfarande ha kvar Leo. Det är en överbetalning men jag ser heller inte att vi får något bättre för de pengarna. Han är hands down värd minst 13 per år i nuläget, så hade inte blivit gratis ändå.

Jag riskerar hellre att förlora Cutter än Leo om det är vad som är i vågskålen. Men en äcklig situation är det oavsett. Men det är om kanske 3 år vi verkligen går för att vinna hela skiten och då kommer kontraktet inte var lika "illa". Vi får inte tag i en bättre center idag om vi inte nyper McDavid.
Bedard kommer inte va billigare vid ett offersheet, Larkin är inte bättre och kan bestämma själv vart han vill gå. Leo behövs om vi vill bli en contenders, annars riskerar vi att hamna i nåt mellanskiktsland.
Citera
2026-07-04, 17:30
Medlem
Citat:
Tror regeln säger att det måste vara organisationens egna picks. Det blir alltså utifrån Philadelphias placering och inget de anskaffat sig.

Men jag vill fortfarande ha kvar Leo. Det är en överbetalning men jag ser heller inte att vi får något bättre för de pengarna. Han är hands down värd minst 13 per år i nuläget, så hade inte blivit gratis ändå.

Jag riskerar hellre att förlora Cutter än Leo om det är vad som är i vågskålen. Men en äcklig situation är det oavsett. Men det är om kanske 3 år vi verkligen går för att vinna hela skiten och då kommer kontraktet inte var lika "illa". Vi får inte tag i en bättre center idag om vi inte nyper McDavid.
Bedard kommer inte va billigare vid ett offersheet, Larkin är inte bättre och kan bestämma själv vart han vill gå. Leo behövs om vi vill bli en contenders, annars riskerar vi att hamna i nåt mellanskiktsland.

Ja har också för mig att det är phillys egna så det kan teoretiskt sett bli riktiga skit picks om dem går bra så jag skulle kanske endå matcha budet trots allt och behålla Leo

Taket kommer ju bara gå upp mer o mer så om 3-4 år så kanske 18 mille inte är så mycket

McDavid och Celebrini och likande lirare lär ju lätt få över 20 millar nu
Citera
2026-07-04, 18:19
Medlem
Citat:

Nu har du gnällt på Verbeek i varenda inlägg. Vad är det som säger att han inte kommit med ett kontrakt runt 12-14 milj till Leo redan tidigare? Förhandlingar vi kanske inte har någon aning om som Carlsson velat vänta ut istället.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in