2026-07-04, 04:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av McJesus
Men leo måste skriva på för att det ska gälla? Visste inte om det. Tror han stannar i ducks, kanske för nån mille mindre till och med. De hade 35 i capspace

Nej nu är det 18 mille som gäller, antingen matchar ducks på 18 eller så spelar han i Flyers nästa år
Citera
2026-07-04, 04:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allanmadsen
Borde ni inte ta picksen? även Gauthier och Senecke framöver ska väl ha feta kontrakt också

Offersheeta Bedard kanske😂

Håller med, i detta utgångsläge är det bara ta dom 4 första picsen, hoppas Flyers fuckar upp med denna cap
Citera
2026-07-04, 07:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allanmadsen
Borde ni inte ta picksen? även Gauthier och Senecke framöver ska väl ha feta kontrakt också

Offersheeta Bedard kanske😂

Leo framför Bedard i min bok.

Jag funderade faktiskt häromdagen om något lag skulle offersheeta på Leo.
Senast redigerad av AcademicDream 2026-07-04 kl. 07:24.
Citera
2026-07-04, 07:29
Medlem
Krappfiskarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svaampenn
Håller med, i detta utgångsläge är det bara ta dom 4 första picsen, hoppas Flyers fuckar upp med denna cap

Vi har gott om cap kommande tiden, även om vi skulle få Carlsson. Även om Carlsson är en fenomenal spelare tycker jag inte om att ge 18 millar på en spelare. Men kvalitativa centrar i ung ålder kommer bli mer och mer sällsynta utanför draften så jag förstår ändå att man är villiga att kasta pengar.
Citera
2026-07-04, 07:33
Medlem
Citat:
Nej nu är det 18 mille som gäller, antingen matchar ducks på 18 eller så spelar han i Flyers nästa år

Får han inte bestämma själv vart han skall spela?

Han har väl inte skrivit på än eller hur fan funkar det?

Trodde jag hade koll på NHL
Citera
2026-07-04, 08:45
Medlem
Krappfiskarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NWOBHM74
Får han inte bestämma själv vart han skall spela?

Han har väl inte skrivit på än eller hur fan funkar det?

Trodde jag hade koll på NHL

Han har accepterat Flyers erbjudande, vilket betyder att Ducks måste åtminstone matcha det för att han ska kunna stanna kvar hos dem.

Som rfa (restricted free agent) har du inte samma bestämmanderätt som en ufa (unrestricted free agent). Det är för att ägarna vill ha så mycket kontroll över sina unga spelare som möjligt, och att de inte drar till ett mer populärt lag såfort deras förstagångskontrakt är färdigt. Det är sällan toppspelare går till rfa-fönster, för de brukar få kontraktförlägning såfort de är berättigade till det (efter andra året på förstagångskontraktet).

Det är vad Montreal gjort med alla sina unga spelare, Lane Hutson fick kontraktförlägning efter andra året. Det visar även spelarna att organisationen tror på dem att de får nytt kontrakt innan de visat framfötterna på riktigt. Men många general managers är för judesnåla för att göra så.
Citera
2026-07-04, 09:38
Medlem
Citat:

Så Carlson måste gå med på det?
Citera
2026-07-04, 09:40
Medlem
Citat:

Kan bli lite jobbigt för Flyers med picksen. Caps, satsar, Devils satsar... Har Philly en, eller att par dåliga säsonger, så kan det bli bra picks.
F. Ö. Så tror jag inte ducks kan matcha, då tappar dom andra spelare.
Senast redigerad av priamos2014 2026-07-04 kl. 09:45.
Citera
2026-07-04, 09:42
Medlem
Jag tror inte det är bra sätt att bygga lag. Det kommer att innebära att en massa nästan bäst spelare blir underbetalda.

Jag tror ett lag fullt med nästan bäst spelare, slår ett lag med en fantastisk första kedja och resten botten spelare.
Citera
2026-07-04, 10:15
Medlem
East.Clintfoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kedox
Verbeek din jävla JUBELIDIOT!!!

Du kunde signat Leo Carlsson för längesen men drog ut på det. Nu har Philadelphia offersheetat 18 MILJONER PER SÄSONG som vi nu måste matcha.

Kunde säkert signat upp honom för 13-14x8.
Dra åt helvete Pat.

Det är väl lugna puckar? Ni kan köra med Granlund som första center.
Citera
2026-07-04, 10:21
Medlem
Bartman777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NWOBHM74
Jag är iaf glad att Oilers fick in Andersen på 1 år samt att vi blev av med Nurse och hans kontrakt.

Blir spännande att se Edmonton nästa säsong

Har efterlyst en stabil förstamålis länge

Bra bytesaffärer detta

https://www.nhl.com/sv/news/frederik-andersen-till-edmonton-oilers
Jag har som bekant klagat på Oilers sätt att bygga lag länge, men det här var verkligen ett bra steg i rätt riktning. Att få in en bra förstamålvakt och samtidigt lyckas lura på något annat stackars lag Nurse's konrakt... inte alls illa!
Citera
2026-07-04, 10:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av priamos2014
Så Carlson måste gå med på det?

Han har som det sagt i tråden redan accepterat Flyers kontrakt och nu är det upp till Ducks om dem vill matcha det budet om inte så får de 4 st första picks från Flyers
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in